Σα βγεις στον πηγαιμό για το North Cape


Ημέρα 4η: Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013, Praha – Flensburg (947,2 km)

Αλήτικα ο χρόνος μου κυλάει

Ξυπνάω κατά τις οχτώ το πρωί με θετική διάθεση, όπως κάθε φορά που ταξιδεύω. Τη χθεσινή κουραστική ημέρα, ήδη την έχω διαγράψει από το μυαλό μου, καθώς σήμερα θα κάνω μια τουριστική βόλτα στην Πράγα και το βράδυ έχω βάλει στόχο, τη μικρή πόλη Flensburg της Γερμανίας που βρίσκεται στα σύνορα με την Δανία. Ναι, σήμερα θα είμαι μια ανάσα πριν την Σκανδιναβία!

Αμέσως σηκώνομαι από το κρεβάτι και παίρνω πρωινό, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην τιμή. Δεν κοιτώ τι έχει για μάσα, καθώς το πρωί θέλω μόνο ζεστό καφέ και τσιγάρο. Το προσωπικό του ξενώνα, με προμηθεύει με χάρτη και με κατατοπίζει για το που και πως θα πάω εκεί που θέλω, αλλά και να δω, αυτά που θέλω να δω. Ή ό,τι προλάβω να δω τελοσπάντων. Ο καιρός είναι συννεφιασμένος αλλά καθόλου απειλητικός για βροχή. Κοντομάνικο, βερμουδίτσα κι έφυγα για κέντρο!

Μπαίνω στο λεωφορείο όπου μετά από δέκα λεπτά περίπου, θα αποβιβαστώ στο κέντρο της Πράγας. Χαζεύω την πόλη μέσα από το τζάμι του λεωφορείου μέχρι την επόμενη στάση, όπου και θα επιβιβαστεί η ομορφότερη γυναίκα που έχω δει ποτέ στη ζωή μου! Κι εκεί κατεβάζω διακόπτες, κλείνω γενικούς, μένω μ@λ@κ@ς με λίγα λόγια δηλαδή! Φέρτε μου παπά και κουμπάρο εδώ και τώρα, την παντρεύομαι χωρίς δεύτερη σκέψη! Όλες τις γυναίκες του κόσμου να μου φέρετε, εγώ αυτήν θα διαλέξω! Η γυναίκα των ονείρων μου, η γυναίκα που θα είναι συνεπιβάτης στα επόμενα ταξίδια μου, η γυναίκα που θα μου χαρίσει πολλά παιδιά, η γυναίκα που θα… θα… θθθ…

Ωπ, τι έγινε ρε δικέ μου; Κατέβηκε στην επόμενη στάση γαμώτη μου! Kι αμέσως σιγοτραγουδώ το άσμα “όνειρα και όνειρα, πήγανε χαμένα” πικάροντας τον πόνο μου. Δεν πειράζει όμως. Αλλά αν είναι να βλέπω τέτοια πράγματα από τώρα που είμαι με την τσίμπλα στο μάτι, πιο μετά τι έχουν να δουν τα ματάκια μου, μου λες;

Οι Τσέχες… ερμ, η Τσεχία ήθελα να πω, έχει για πρωτεύουσά της, την Πράγα, τη “χρυσή πόλη” όπως αποκαλείται, η οποία είναι χτισμένη στον ποταμό Μολδάβα (Vltava), έχοντας μια ιδιαίτερη ομορφιά. Η “τυχερή” κατά κάποιον τρόπο Πράγα, δεν υπέστη καταστροφικές ζημιές κατά τη διάρκεια των δυο παγκοσμίων πολέμων, διατηρώντας έτσι αναλλοίωτα τα στοιχεία της. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη ομορφιά της, την καθιστούν πόλη ρομαντική και ερωτεύσιμη, η οποία σε παραπέμπει σε άλλες εποχές.

Αποβιβάζομαι από το λεωφορείο στην Πλατεία της Παλιάς Πόλης, όπου γίνεται χαμός από όμορφες Τσέχ…

(Ναι το ξέρω Κονομάκη, έτοιμος ήμουν να την πω πάλι τη μ@λ@κί@ μου κι ευτυχώς που με πρόλαβες, να λες! Το αλλάζω και συνεχίζω…)

Αποβιβάζομαι από το λεωφορείο στην Πλατεία της Παλιάς Πόλης και το πρώτο πράγμα που παρατηρώ εκτός από την εκθαμβωτική παρουσία του ωραίου φύλου, είναι τα πολλά χρώματα. Χρώματα έντονα, παντού σε κάθε σημείο. Δεν ξέρω, ίσως να είναι κι αυτός ο συννεφιασμένος καιρός που τα τονίζει περισσότερο. Αυτά τα χρώματα προσδίδουν μια δυναμική αίσθηση αλλά και μια αίσθηση νοσταλγίας. Και σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής κτίσματα, σε μεταφέρουν μερικούς αιώνες πίσω. Ίσως αν αντί των αυτοκινήτων και των σύγχρονων μέσων μεταφοράς, έβλεπα άμαξες και αν ο κόσμος φορούσε ρούχα εποχής, θα πίστευα πως έθεσα σε λειτουργία τη μηχανή του χρόνου και ταξιδεύω πίσω στο παρελθόν. Το οποίο παρελθόν, ακόμα και στο παρόν της Πράγας μοιάζει αληθοφανές. Μπορεί να λέω και βλακείες (ως συνήθως) αλλά αυτή την αίσθηση έχω αποκομίσει στην Παλιά Πόλη.




Και αν αφήσω τη φαντασία μου να οργιάσει, ίσως και να μεταφερθώ στην εποχή της Αναγέννησης ή του 1900 και κάτι. Ίσως αντικρύσω μπροστά μου μπαρόκ κυρίες μέσα σε άμαξες, κυρίους με παπιγιόν να διαβάζουν εφημερίδα πίνοντας καφέ, υπηρέτες να σκύβουν το κεφάλι και με προθυμία να ικανοποιούν τις απαιτήσεις καθωσπρέπει κυριών, καλοντυμένα παιδιά να παίζουν ανέμελα στο δρόμο. Κάτι σαν εποχή χαμένη σε φιλμ νουάρ, ίσως…

Η Πλατεία της Παλιάς Πόλης, έχει έντονο παλμό, αν και νωρίς το πρωί, από τουρίστες και ντόπιους, καθώς βρίθει από εστιατόρια, καφετέριες, στενά σοκάκια και αξιοθέατα. Aξιοθέατα όπως ο γοτθικού ρυθμού καθεδρικός ναός Tyn και η εκκλησία του Αγίου Νικολάου, καθώς και το Παλιό Δημαρχείο με το αστρονομικό ρολόι. Eπίσης, στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται το άγαλμα του θρησκευτικού αναμορφωτή της Τσεχίας, Jan Hus.




Έφιπποι αστυνομικοί.





Μπορεί να μου πει κάποιος ποια είναι η νύφη γιατί πιστεύω πως παρευρέθηκα σε γκέι γάμο;




Στη συνέχεια βρίσκομαι να περπατώ μια από τις διασημότερες γέφυρες της Ευρώπης, την Γέφυρα του Καρόλου, οποία ασφυκτιά από ζωγράφους, μικροπωλητές, περαστικούς και φυσικά τουρίστες. Mέχρι και το 1841, ήταν το μοναδικό πέρασμα του ποταμού Μολδάβα που σύνδεε την Παλιά Πόλη με το Κάστρο της Πράγας, αναδεικνύοντας την πόλη ως σημαντικό εμπορικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής. Με την πάροδο του χρόνου εγκαταστάθηκαν ηλεκτρικό τραμ και αργότερα λεωφορεία. Σήμερα δεν κυκλοφορεί τίποτα απ’ όλα αυτά, παρά μόνο κόσμος και κοσμάκης.














Έχει μήκος 516 m, στηρίζεται σε 16 αψίδες, προστατεύεται από 3 πύργους και πάνω από 30 αγάλματα φροντίζουν για τη διακόσμησή της.



Σημειωτέον, ο πύργος ο οποίος βρίσκεται από την πλευρά της Παλιάς Πόλης, θεωρείται ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά αστικά γοτθικά κτίρια στον κόσμο.

Τόσο όμορφη πόλη, αλλά τόσος λίγος χρόνος. Θέλει το χρόνο της η Πράγα και οι δύο με τρεις ώρες που έχω στη διάθεσή μου, είναι ελάχιστες έως μηδαμινές. Είμαι όμως ενθουσιασμένος με αυτά τα ολίγα που είδα, όπως και με το χαλαρό περπάτημα στα δρομάκια της Παλιάς Πόλης και της Γέφυρας του Καρόλου. Kαι από τις Τσέχες βεβαίως – βεβαίως, για να μην ξεχνιόμαστε…

Επιβιβάζομαι στο λεωφορείο και επιστρέφω στον ξενώνα, όπου σε λίγη ώρα είμαι έτοιμος να αναχωρήσω. Είναι καλές δώδεκα το μεσημέρι και το προσωπικό, μου υποδεικνύει πως θα δραπετεύσω από την πόλη, μια υπόθεση που αυτή τη φορά αποδεικνύεται εύκολη! Χμμ, η Πράγα με συμπαθεί φαίνεται, εν αντιθέσει με την Βουδαπέστη που μ’ εγκλωβίζει κάθε φορά. Ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο, έτσι για να φλυαρύσω και λίγο;

Ακολουθώ τον αυτοκινητόδρομο 8 και στα πρώτα χιλιόμετρα επί αυτού, κάνω στάση για βενζίνη. Ο μουντός καιρός κάνει την οδήγηση απολαυστική. Σε κάποια σημεία ο δρόμος είναι κλειστός λόγω έργων και βρίσκομαι να οδηγώ σε επαρχιακό, αποκτώντας έτσι μια μικρή εικόνα περί τσεχικής υπαίθρου, η οποία με εντυπωσιάζει ιδιαίτερα.



Περνώ τα ανύπαρκτα σύνορα με την Γερμανία και πλέον οδηγώ στη φημισμένη Αutobahn. Υπέροχος δρόμος (χαλί που λέμε και όχι χάλι ) με καταπληκτική πρόσφυση η οποία σου επιτρέπει να κινηθείς με υψηλές ταχύτητες. Και το πιο γ@μ@το απ’ όλα ποιο είναι; Δεν υπάρχουν διόδια, αλλά ούτε και όρια ταχύτητας! Θα το γλεντήσουμε δηλαδή σήμερα; Nαι, αλλά με σύνεση, γιατί αν πηγαίνεις με διακοσάρες, πρώτον θα δώσεις ένα κάρο λεφτά στις βενζίνες, δεύτερον θα κουραστείς και τρίτον και σημαντικότερο “αργά βαδίζω, ζωή κερδίζω” που λέει και μια ψυχή.

Το ‘χουν οι Μερκούρηδες να πηγαίνουν γρήγορα …

Κινούμαι σταθερά με 140 – 150 km/h, ακολουθώντας τον 17 προς Δρέσδη. Ε, να μην κάνω κι ένα λάθος σήμερα να μου πάει καλά η μέρα; Mπερδεύομαι σε κάποια έξοδο κάπου στην Δρέσδη και ακολουθώ λάθος πορεία για περίπου 10 km. Ξανά λοιπόν πίσω στο ίδιο σημείο, όπου ακολουθώ τον 13 για Βερολίνο.

Οδηγώ για αρκετή ώρα με την ίδια σταθερή ταχύτητα, αλλά με πολλές στάσεις για ξεκούραση και ανεφοδιασμό πάσης φύσεως υγρών. Φτάνοντας στο Βερολίνο, συναντώ αρκετή κίνηση, όπου για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα πηγαίνω σημειωτόν. Δεν αγχώνομαι όμως, γιατί ξέρω πως σε λίγη ώρα η αχανής Αutobahn, θα ανοίξει πάλι τους αεροδιαδρόμους της για να με απογειώσει.

Αμέσως μετά το Βερολίνο παίρνω τον 24 με κατεύθυνση το Αμβούργο. O καιρός που με ακολουθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι μουντός, αλλά τώρα γίνεται ηλιόλουστος. Παρατηρώ, πως οι πινακίδες στην Γερμανία είναι κατατοπιστικές και δεν σε μπερδεύουν, όπως αυτές άλλων χωρών. Στους δρόμους και στις πόλεις, παρατηρείς μια τάξη και μια οργάνωση που με τα φτωχά μου μάτια, δεν έχω ξαναδεί όμοιά της μέχρι τώρα. Αυτό με κάνει να ασπαστώ το μύθο που θέλει τους Γερμανούς, συγκροτημένο και οργανωμένο λαό. Έχω την αίσθηση πως και να θέλω να χαθώ κάπου, δεν πρόκειται να χαθώ. Μου δίνεται η αίσθηση της ευκολίας εξεύρεσης λύσης, σε περίπτωση που τα κάνω πάλι κώλος και χαθώ. Και στην Γερμανία, την έχω αυτή την αίσθηση.

Η Αutobahn, ναι μεν είναι δρομάρα με τα όλα της, αλλά έχει πολλά μπαλώματα. Όμως, ακόμα και αυτά τα μπαλώματα είναι ανεπαίσθητα. Δεν τα αισθάνεσαι καθόλου και προφανώς έχουν τοποθετηθεί με τέτοια λεπτομέρεια και μελέτη, έτσι ώστε να μην διαταράσσεται η ομαλότητα του δρόμου. Και στην Αutobahn ακόμα και με αυτά τα μπαλώματα, έχεις την αίσθηση πως κινείσαι σε μαγικό χαλί. Η πρόσφυσή της, ναι μεν είναι εκπληκτική, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτήν της Αutostrada με την άσφαλτο γυαλόχαρτο. Η Αutostrada βέβαια είναι ένα κλικ παραπάνω, αλλά το συν της Αutobahn είναι πως δεν υπάρχουν διόδια και όρια ταχύτητας! Έτσι απλά…

Mετά λοιπόν το συγκριτικό crash test μεταξύ Αutobahn και Αutostrada, όπου μόνο ένας τεραστίου διαμετρήματος ειδικός όπως ο γράφων, μπορεί να κάνει, έφτασε η ώρα για ξεκούραση, κάτω από ένα δέντρο με σνακ, σοκολατάκια και νερό. Mε περιμένουν πολλά χιλιόμετρα ακόμη και οι υπολογισμοί λένε, πως θα φτάσω στο Flensburg γύρω στα μεσάνυχτα. Δεν πειράζει όμως, σήμερα το βράδυ στο Flensburg θα τελειώσει μια και καλή, αυτή η αλητεία.

Πολλές ανεμογεννήτριες αποσπούν το μάτι μου καθ’ οδόν.

Τα χιλιόμετρα βγαίνουν πανεύκολα, αλλά ο δρόμος δείχνει ατελείωτος. Έχω την αίσθηση πως δεν θα φτάσω ποτέ στο Flensburg. Σε μια στάση για βενζίνη, περίπου 150 km πριν το Αμβούργο, συναντώ την Υβ ή Ευγενία, όπως μου συστήθηκε στα ελληνικά παρακαλώ! Με Kawasaki GPZ 500S, είναι από το Βερολίνο και πηγαίνει στην Βρέμη. Για αρκετά λεπτά συζητάμε περί μοτοσυκλετών και κοιτάμε τους χάρτες για να διευκρινίσουμε πορείες, αποστάσεις και ώρες άφιξης στους προορισμούς μας. Λάτρης των δυο τροχών η Ευγενία, δεν χάνει ευκαιρία για ταξίδια και βόλτες με την αγαπημένη της μοτοσυκλέτα. Χαιρετιόμαστε, ευχόμενοι καλό ταξίδι εκατέρωθεν, πριν συνεχίσουμε την διαφορετική μας πορεία.

Φτάνω στο Αμβούργο και ο καιρός γίνεται πάλι μουντός. Την περίμενα πολύβουη και τεράστια πόλη, όμως μου φαίνεται σαν χωριό – αν μπορώ να κάνω αυτή την παρομοίωση. Για λίγα χιλιόμετρα κινούμαι μέσα στην πόλη και βρίσκω πανεύκολα την έξοδο για τον 7, ο οποίος θα με οδηγήσει στο Flensburg.

O καιρός δείχνει απειλητικός για βροχή και η θερμοκρασία αρχίζει να πέφτει. Λίγη ομίχλη αλλά και αρκετή υγρασία κάνουν την εμφάνισή τους και θα με οδηγήσουν σε στάση για βενζίνη, ξεκούραση και ισοθερμικό, καθώς δεν έχω αποχωριστεί ακόμα την καλοκαιρινή μου γκαρνταρόμπα. Είναι περασμένες δέκα και ακόμα δεν έχει νυχτώσει.

Είμαι ξανά πάνω στη σέλα της μοτοσυκλέτας μου και με χωρίζουν λιγότερα από 200 km από το Flensburg. Τα σύννεφα πυκνώνουν και αποκτούν ένα έντονο σκούρο χρώμα. Η μπόλικη υγρασία στο δρόμο, η αισθητή πτώση της θερμοκρασίας αλλά και το σκοτάδι που έρχεται με τη σειρά του, συνθέτουν ένα αφιλόξενο σκηνικό για οδήγηση. Η κούραση αρχίζει να με καταβάλλει. Όμως δεν πρέπει να το βάλω κάτω, πρέπει να συνεχίσω. Πρέπει να ζορίσω τον εαυτό μου για τελευταία φορά. Είναι η πιο δύσκολη ημέρα του ταξιδιού μου. Τρεις ημέρες στο δρόμο, με πάνω από 3.000 km. Σε λίγη ώρα φτάνω. Tα χιλιόμετρα όμως, μου φαίνονται ατελείωτα. Υπομονή δικέ μου…

Τα μεσάνυχτα φτάνω στο Flensburg. Κίνηση ελάχιστη έως μηδαμινή. Έχω την αίσθηση πως κινούμαι σε μια στοιχειωμένη πόλη. Κινούμενος όμως στον κεντρικό δρόμο, παρατηρώ καλαίσθητα κτίρια με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, χαρακτηριστικά που την καθιστούν ενδιαφέρουσα πόλη. Σταματώ σε μια pub, όπου βρίσκονται τρεις τύποι. Πρόθυμοι και ομιλητικοί μ’ εξυπηρετούν, προτείνοντάς μου διάφορα φθηνά ξενοδοχεία και με κατατοπίζουν πώς να τα βρω.

Κινούμαι στην πόλη να βρω hostel, αλλά βλέπω μόνο ξενοδοχεία. Είπα πριν αρχίσω το ταξίδι πως δεν θα μείνω ούτε ένα βράδυ σε ξενοδοχείο, λόγω του πενιχρού για τέτοιο ταξίδι, προϋπολογισμού. Όμως η κούραση, με κάνει να σκέφτομαι την εύκολη λύση του ξενοδοχείου. Mπαίνω σε τρία ξενοδοχεία να ρωτήσω τιμές. Τα 75, 110 και 41€ τη βραδιά αντίστοιχα, καθιστούν αδύνατη την παραμονή μου.

Στο δεύτερο από αυτά, σε μια ανύποπτη φάση που έσκυψα να πιάσω κάτι που μου έπεσε κάτω, συλλαμβάνω τον εαυτό μου να ζαλίζεται. Έχω φτάσει στα όρια της κατάρρευσης. Αισθάνομαι το σώμα μου εξαντλημένο και νιώθω τις δυνάμεις μου, να μ’ εγκαταλείπουν. Είμαι στα πρόθυρα της λιποθυμίας και δόξα το θεό, τη γλυτώνω στο τσακ. Είμαι όλη μέρα σχεδόν νηστικός, με μόνη τροφή, κάτι πιτσίνια και λίγα σοκολατάκια. Το ενδεχόμενο να κοιμηθώ σε παγκάκι, είναι πλέον ορατό. Αισθάνομαι μόνος…

Η μοναξιά μου χτυπάει την πόρτα. Θέλει να γίνουμε κολλητοί, λέει. Θα γίνουμε. Δεν μπορεί, όλο και κάτι θα κερδίσεις από κάποιον.

Με όσες δυνάμεις μου απέμειναν, κατευθύνομαι εκτός πόλης μήπως βρω κάτι άλλο. Camping ή ένα parking στην Autobahn να στήσω σκηνή. Ή έστω ένα παγκάκι κάπου για να κοιμηθώ. Όμως πριν βγω από την πόλη, βλέπω μια μικρή φωτεινή ταμπέλα να λάμπει στα δεξιά μου. Hostel λέει. Μάλλον με λυπήθηκε ο θεός. Mπαίνω και είναι κλειστά. Όμως έξω, υπάρχει ένα χαρτί που γράφει διάφορα κι έχει έναν αριθμό τηλεφώνου. Η ώρα είναι περασμένες μία…

Παίρνω αμέσως τηλέφωνο. Ακούω μια γλυκιά γυναικεία φωνή, από τις πιο γλυκές που έχω ακούσει στη ζωή μου. Aπελπισμένος της εξηγώ την κατάστασή μου. Αλλά δεν χρειάστηκε να καταβάλλω ιδιαίτερη προσπάθεια. Αμέσως μου δίνει τον κωδικό και παίρνω το κλειδί από το ειδικό πορτάκι στην είσοδο. Μου λέει σε ποιο δωμάτιο θα κοιμηθώ και άλλες χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν τη διαμονή μου στον ξενώνα. Δεν έχει όμως κλειστό parking για τη μοτοσυκλέτα μου. Η γλυκιά φωνή με καθησυχάζει, λέγοντάς μου, πως η συγκεκριμένη περιοχή είναι ασφαλής και με προτρέπει να παρκάρω τη μοτοσυκλέτα στο πεζοδρόμιο έξω από το hostel, το οποίο ελέγχεται από κάμερες. Λες γι’ αυτό να εξασφάλισα ύπνο τηλεφωνικώς;

Εισπράττω μια από τις πιο γλυκές καληνύχτες και ευχές για καλή ξεκούραση. Μπαίνω στο δωμάτιο, στο οποίο κοιμούνται ένας άντρας και μια γυναίκα. Δεν έχω δύναμη, ούτε καν να πάω στο μπάνιο,να κάνω ένα ντους. Βγάζω τα ρούχα μου και αποκαμωμένος πέφτω για ύπνο, με τη μελωδία των παρακάτω στίχων να με νανουρίζει:

“ Άνοιξ’ το παραθύρι σου, ξανθέ βασιλικέ μου
και με γλυκό χαμόγελο, μια καληνύχτα πες μου ”

Βρε λες; Λες να βρήκα το χρώμα; Θα μάθω αύριο… gute nacht!

Έξοδα – Σημειώσεις:

Bενζίνη: 82,20€
Διαμονή: Flensbed Hostel & Boardinghouse (18,50€)
Εισιτήρια: 1,90€
Λοιπά: 10€

Σύνολο: 112,60€

Γενικό Σύνολο: 472,90€

Στην Autobahn δεν υπάρχουν διόδια, ούτε όρια ταχύτητας.

Το νόμισμα της Γερμανίας είναι το ευρώ (€).

Σύνορα Τσεχίας – Γερμανίας: ανύπαρκτα.

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα »
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Κατηγορίες: Γερμανία, Δανία, Εσθονία, Ευρώπη, Λετονία, Λιθουανία, Νορβηγία, Πολωνία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβακία, Σουηδία, Ταξίδι, Τσεχία, Φινλανδία  Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσω RSS 2.0 feed.You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Subscribe
Notify of
guest

100 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Γιωργος
Γιωργος
6 years ago

Σύντροφε ενα πολύ ωραίο άρθρο μια πολύ όμορφη ιστορια εμπειρίες που σου μένουν και θα στολίζουν τις αναμνήσεις σου …. Εχω μόνο ενα παραπάνω όχι μόνο για σένα αλλά για πολλούς απο εμάς δεν καταλαβαίνω γιατί σε τόσα πολλα επίπεδα κατηγορούμε την Ελλάδα μας την χώρα αυτή που μας μεγάλωσε την χώρα την χώρα αυτή που με την ιστορία της και της αξίες που εχει χαρίσει στον κόσμο ολόκληρο σημερα αντιμετωπίζεται σαν ενα μαύρο πρόβατο και το χειρότερο απο όλα ειναι ότι αντιμετωπίζεται και απο εμάς έτσι !!! Πριν όχι πολλα χρονια στην κοντινή μας ιστορία κάποιοι άνθρωποι έδωσαν την ζωή τους για να μπορούμε εμείς σημερα να αμφησμητουμε τα πάντα και να το παίζουμε φιλελεύθεροι και αγωνιστές χωρίς να έχουμε κερδίσει στη ζωή μας τιποτα και να κυνηγάμε αυτό το ευρωπαϊκό DNA που είμαστε τόσο πρόθυμη να το ενστερνιστούμε πουλώντας κοψοχρονιά την ιστορία μας οταν κάποιοι μας αγόρασαν αυτή την ιστορια με το αίμα τους πάλεψαν για ενα κομμάτι χώμα όμως δικό μας χώμα πάλεψαν για μια σημαία για μια ιδέα για να ήμαστε εμείς σημερα εδώ ελεύθεροι και όχι μέρος μια μάζας ή ενός συστήματος !!!! Στην Ελλάδα μας εχω γνωρίσει και καλούς και λιγότερο καλούς ανθρώπους εχω γνωρίσει αριστερούς, δεξιούς και αδιάφορους με την πολιτική , φιλόξενους πατριώτες και πιο απόμακρος, ταρίφες με χιούμορ και ταρίφες για ανέκδοτα αστυνομικούς τίμιους και μπάτσους , ιερείς που ζούνε και προσεύχονται για εμάς κάπου χαμένοι χωρίς να τους ξέρουμε και άλλους που κάνουν μεγάλους σταυρούς και μιλάμε στα κανάλια, ρατσιστές , Χρυσαυγίτες αλλά και κομμουνιστές το θέμα ειναι ότι βλεπεις αυτό που θέλεις να δεις αδερφέ μου και εσυ βλεπεις το αρνητικό σε εμάς. Δεν βλεπεις αυτούς που αγκαλιάζουν τους πρόσφυγες αλλά αυτούς που τους κυνηγάνε , δεν βλεπεις αυτούς που ειναι πρόθυμοι να σου πουν καλημέρα και να σε κεράσουν ενα καφε ( που παρεπιπτόντως ειμαι απο Σαλλλλονικα και ειναι πολλοί αυτοί εδώ πάνω και άμα ποτέ ανέβεις κατα πάνω στείλε μου ενα mail — [email protected] —να κεράσω ενα καφεδάκι ) αλλά αυτούς που κοιτάνε την πάρτη τους . Ελπίζω στα επόμενα χρόνια να είσαι γερος και να μας εκπροσωπεις εκεί έξω πάντα με χαμόγελο όπως και κανείς και ίσως να δεις την Ελλάδα μας με την αισιοδοξία που κοιτάς και της υπόλοιπες χώρες …. Πάντα όρθιος αδερφέ μου !!!

Panagiotis Sevastopoulos
Panagiotis Sevastopoulos
7 years ago

Συγχαρητήρια!!! Η περιγραφή σου καταπληκτική με καθήλωσε και ταξίδεψα κι εγώ μαζί σου! Σου εύχομαι πολλά και ασφαλή χιλιόμετρα και ίσως κάποια στιγμή συναντηθούμε στους δρόμους του Ηρακλείου… Αν δηλαδή κυκλοφορείς εντός των τειχών 😉

Δημητρης
Δημητρης
7 years ago

Μερκουρη καλημερα φιλε,
Εξαιρετικο το οδοιπορικο σου και οχι μονο το συγκεκριμενο σου.
Και για να μη σε πιασουν οι μετριοφροσυνες σου, λεω πως για μενα ειναι εξαιρετικο γιατι μου περιγραφει οχι απλα τα τοπια και τις θεες (τον τονο στο θεες τον βαζεις οπου επιλεξεις σαν αναγνωστης πλεον), αλλα για το γεγονος οτι μεσα απο αυτα οι αποψεις σου και οι ιδεες σου αποκτουν υποσταση και γινονται επιχειρηματα για να ανοιξουν φτερα αλλα κυριως και μυαλα και αλλοι πολλοι!!
Οσο για την φωτογραφια, η ματια σου ειναι εξαιρετικη και η τεχνικη σου οχι απλα επαρκεστατη, αλλα τιποτα δεν εχει να ζηλεψει απο πολλους “φωτογραφους”…
Συνεχισε να (μας) ταξιδευεις οπως εσυ ξερεις…

Κυριακος
Κυριακος
8 years ago

Παρακαλουσα να μην τελειωσει ποτε η ιστορια σου αυτη, πραγματικα.
Ηταν απιστευτη. Δεν εχω δοκιμασει ακομα μακρινο ταξιδι με τη μηχανη, εχω διαβασει γενικα πολλες ιστοριες, αλλα αυτο εδω ρε συ ειναι τοπ. Οι περιγραφες απιστευτες και οι φωτογραφιες ακομα πιο τελειες. Δεν εχω να πω κατι, να εισαι καλα να το ξανακανεις !!!!!

Στράτος
Στράτος
8 years ago

Φίλε Μερκούρη, επειδή είναι σαφές το ότι δεν είσαι ο τύπος του “μαζεύω σεντόνια συγχαρητηρίων και επαίνων”, θα σου πω μόνο “ένα μεγάλο, ταπεινό ευχαριστώ!” Φίλε μου, το έζησα πολύ έντονα το ταξιδιωτικό αυτό, αν και έχω διαβάσει αρκετά ταξιδιωτικά, το δικό σου έχει μια μοναδική κατάθεση ψυχής. Σου εύχομαι ολόψυχα να σου δίνει η ζωή κι άλλες τέτοιες ευκαιρίες, το αξίζεις αληθινά.

Ανεστης Φλωρινα
Ανεστης Φλωρινα
9 years ago

Μερκουρη συγχαρητηρια πολλα για τον τροπο που το εκανες, που το βιωσες με καθε κυτταρο σου!! Και σε ευχαριστω για την εμπνευση που πηρα απ το ταξιδι σου..σκοπευω να το κανω κ γω…με αμαξι ομως..Πανω σ’ αυτο εχω μια απορια…οι συνθηκες υγιεινης στα καμπινγκ πως ειναι;;

Ανεστης Φλωρινα
Ανεστης Φλωρινα
9 years ago

Καλησπερα και παλι Μερκ!!! Αρχικα ευχαριστω για την απαντηση σου. Τωρα διαβαζω για δευτερη φορα το ταξιδιωτικο σου, με συναρπαζει και με εμπνεει! Νιωθω να βραζει το αιμα μου και ηδη εχω αρχισει τις προετοιμασιες χρησιμοποιωντας τα πατηματα σου, που ειναι μεγαλη βοηθεια. Θα ηθελα να σου κανω ακομη δυο ερωτησεις, αφου πρωτα σου πω οτι δεν εχω μεινει ποτε σε camping. Απ’ ο,τι καταλαβα οι τουαλετες ( γιατι αυτο ειναι που με καιει, και επειδη θελω να εχω επαφη με τη λεκανη) ειναι κοινοχρηστες. Δεν υπαρχει τροπος να το αποφυγεις αυτο; για παραδειγμα εχω ακουσει οτι τα camping διαθετουν κ σπιτακια σχετικα φθηνα. Ισχυει; Και αν ναι, εχουν μεγαλη διαφορα στην τιμη απο το να μεινεις σε σκηνη; Επειτα ειναι ασφαλη; δηλαδη υπαρχει φρουρηση ας πουμε,
η μπορει να μπαινει οποιος θελει κ ο,τι ωρα θελει; Τελος, χρειαζεται να κανεις κρατηση απο πριν το ταξιδι για τα camping; got natt!!!

Ανεστης Φλωρινα
Ανεστης Φλωρινα
9 years ago

Μερκούρη σε ευχαριστώ πολύ και για αυτή την απάντηση!! Σου εύχομαι να έχεις υγεία και να ζεις πάντα τόσα έντονα και “γεμάτα” τα ταξίδια σου. Καλά ταξίδια!!

Ανεστης Φλωρινα
Ανεστης Φλωρινα
9 years ago

Επισης να σ πω οτι δεν ειμαι απο Φλωρινα αλλα απο Σερρες. Λογω του επαγγελματος μου, στρατιωτικος, ζω στη Φλωρινα. Επισης….για τον ιδιο λογο εζησα και στην Κρητη απο το 2007 εως το 2009. Στο Ηρακλειο ( Μεσαμπελιες) αρχικα και στη συνεχεια στο Τυμπακι. Ακολουθως βρεθηκα στην Καρπαθο..γειτονια σου…

Κώστας Θεσσαλονίκη
Κώστας Θεσσαλονίκη
9 years ago

Μερκούρη είναι η 3η φορά που ταξιδεύω μαζί σου στο Nordcapp τους τελευταίους μήνες (μαζοχισμός το ξέρω)! Είναι τόσο έντονες οι εικόνες που περιγράφεις που δυσκολεύομαι να τις αποχωριστώ και κάθε φορά που το τελειώνω, απλά σκέφτομαι πότε θα το ξαναρχίσω.
Μέσα απο αυτό το ταξιδιωτικό έδωσες άλλη έννοια στο “μοναχικό” ταξίδι.
Να είσαι γερός και να μας χαρίζεις απλόχερα και άλλες τέτοιες μοναδικές στιγμές.

100
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x