Κείμενο: Στέλιος Οικονομάκης
Φωτογραφίες: Νίκος Ριτζάκης, Στέλιος Οικονομάκης, Κώστας Κουράκης
Video: Δημήτρης Αναστασάκης, Θεόδωρος Λεκάκος
Προετοιμασίες & Αναχώρηση
Έχει δεν έχει περάσει ένας μήνας που έχουμε επιστρέψει από το τουρ που κάναμε στην Κεντρική Ευρώπη το καλοκαίρι του 2005. Έχουμε επιστρέψει σωματικώς βέβαια γιατί νοητικός δεν νομίζω να επιστρέψουμε ποτέ. Δεν έχει περάσει μέρα που να μην έχουμε ξαναταξιδέψει στα ίδια μέρη, έστω και για λίγο με το μυαλό μας. Η απόφαση για την επόμενη μας εξόρμηση έχει ήδη βγει. Μαγεμένοι από την απίστευτη ομορφιά των Άλπεων δεν θα μπορούσαμε να πάμε πουθενά αλλού εκτός από εκεί.
Έχουμε πέσει με τα μούτρα στη σχεδίαση από τις αρχές Οκτωβρίου αλλά στις αρχές του Νοέμβρη ένα ατύχημα με αφήνει χωρίς μοτοσακό (6000€ ζημιά στο transalp-άκι μου το οποίο πήγε προς καταστροφή) και με ένα σπασμένο πόδι. Δεν πτοούμαστε συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε. Δεν έχω μοτοσυκλέτα για να ταξιδέψω ακόμα, δεν ξέρω αν θα πάρω και τι λεφτά θα πάρω απ’ την ασφάλεια όμως εγώ έχω κλείσει εισιτήρια, και έχω πληρώσει ξενοδοχεία. Δεν με κρατάει τίποτα, θέλω απλά να φύγω και θα το κάνω με οποιοδήποτε κόστος.
Εννέα ήταν τα άτομα που θα ταξιδεύαμε φέτος. Εννέα άτομα με επτά μοτοσυκλέτες. Ο υπογράφων αυτών το γραμμών Στέλιος με TDM 900 (το αγόρασα 5 μήνες αργότερα), ο Στέλιος με την Αντιγόνη με το μαύρο V-Strom 650, ο Μήτσος με το ολόφρεσκο Adventure 990, ο Θοδωρής με την Ελένη με το Fazer 1000 του 2006 -ψώνισε κι αυτός-, ο φωτογράφος της παρέας Νίκος με το μπλε V-Strom 650, ο Στράτος με το ασημί V-Strom 650 (η επέλαση των V-Strom σε ποικιλία χρωμάτων) και ο Κώστας με BMW 1200 GS.
Έμπυροι πια (απ’ την πολλή μπύρα που ήπιαμε πέρυσι) ξέραμε ότι μπορούμε να κινηθούμε πιο οικονομικά και πιο άνετα. Η άνεση έρχεται με το κλείσιμο ενός σαλέ στην πόλη Argentiere, μερικά χιλιόμετρα έξω από το Chamonix. Με βάση το σαλέ εξορμούμε στις γύρω περιοχές χωρίς να έχουμε το κουραστικό καθημερινό δέσιμο, λύσιμο και κουβάλημα αποσκευών. Το σαλέ μας έρχεται και πολύ πιο οικονομικό, 1760€ για μία βδομάδα, δηλαδή 195€ ανά άτομο. Πιο οικονομικό θα μας βγει και το φαγητό καθώς κατά το πλείστον θα μαγειρεύουμε στο σαλέ. Τέλος ψαχτήκαμε περισσότερο με τα πακέτα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων όπου και κλείσαμε ότι φτηνότερο μπορούσαμε τα οποία και τα πληρώσαμε στο τέλος του Απριλίου για να προλάβουμε τις ανακοινωθέν αυξήσεις τους. Ο προϋπολογισμός της εκδρομής ήταν 1500€ ανά άτομο (για 15 ημέρες) στον οποίο και πέσαμε μέσα.
9 Αυγούστου, Χανιά – Πειραιάς
Δεν μπορεί να ξεκινήσει μια εκδρομή χωρίς την επίσκεψη του Murphy. Καθώς ετοίμαζα λοιπόν τις τελευταίες λεπτομέρειες, 2 ώρες πριν αναχωρήσει το πλοίο, τσεκάρω το navigator για τελευταία φορά για να βεβαιωθώ ότι όλα δουλεύουν σωστά. Αμ’ δε, δεν δουλεύει τίποτα σωστά… κρύος ιδρώτας, ξαναφόρτωμα των διαδρομών από τον υπολογιστή… τίποτα… ταχυπαλμία… φόρτωμα ξανά και ξανά των διαδρομών. Μέχρι να ανακαλύψω την πατάτα που έχω κάνει και να τη διορθώσω (για τους γνώστες του αντικειμένου προσπαθούσα να φορτώσω διαδρομές σχεδιασμένες στο Mapsourse ver. 7 με χάρτες της ver. 6) έχει πλησιάσει η ώρα για αναχώρηση. Έχουν μαζευτεί όλοι σπίτι μου, όπως είχαμε προγραμματίσει νωρίτερα.
Καταγράφω τα χιλιόμετρα όλων για τα στατιστικά μας, τραβάμε και τις καθιερωμένες φωτογραφίες και ξεκινάμε για το λιμάνι. Στο πλοίο γίνεται ο χαμός και μας έχουν πάνω από μισή ώρα στην αναμονή μέχρι να φορτώσουν κάποια φορτηγά. Τελικώς επιβιβαζόμαστε στο πλοίο και αποχαιρετάμε τα Χανιά τσουγκρίζοντας τα παγωμένα μας μπυράκια.
10 Αυγούστου, Πειραιάς – Πάτρα (χιλ: 215)
Το καράβι έχει ημερήσιο ταξίδι και δεν γλιτώνουμε το πρωινό ξύπνημα των 6:00. 7:30 αναχωρούμε χαλαρά για Πάτρα. Πηγαίνουμε όσο πιο αργά μπορούμε για να ροκανίσουμε την ώρα αναμονής, κάνουμε στάση για καφέ, για ξαλάφρωμα, για σφαλιάρες και φτάνουμε Πάτρα γύρω στις 10:00 όπου και πάμε κατευθείαν για check in. Ο καιρός είναι αρκετά μουντός αλλά δεν μας πτοεί καθόλου.
Το Fazer έχει κάψει το αδιάβροχο κάλυμμα από το δεξί σαμάρι (αυτό που βρίσκεται πάνω απ’ την εξάτμιση). Το αντικαθιστούμε καθώς έχουμε φροντίσει να πάρουμε παραπανίσια μαζί μας.
Οδεύουμε για καφεδάκι στον πεζόδρομο της Πάτρας όπου και αρχίζει η ψιχάλα που δεν αργεί να γίνει καλοκαιρινή καταιγίδα. Πολύ νωρίς αρχίσαμε να βρεχόμαστε φέτος… Επιβίβαση στο καράβι εφοδιασμένοι με σταυρόλεξα, sudoku και uno για να σκοτώσουμε την ώρα. Είναι μακριά η Ιταλία ακόμα μπαμπά;
πολυ ωραια περιγραφη και πραγματικα σας ζηλευω. θελω να ρωτησω καθε ποτε κανατε στασεις για ξεμουδιασμα? εχει να κανει με το ποσο αντεχεις πανω στην μηχανη?
Ευχαριστούμε Γιάννη…
Εχει να κανει με το πόσο αντέχεις, αλλά συνήθως αυτό ισχύει μόνο οταν κινουμαστε σε εθνική όπου κανουμε στάσεις περίπου ανα 200 για ανεφοδιασμό και ξεμουδιασμα… Οταν είμαστε πχ πάνω στις Άλπεις, οι στάσεις είναι συχνές για φωτογραφίες και χάζεμα τοπίου…
Χάρτες της Google προστέθηκαν και εδώ. Επίσης ανέβηκαν και ολόκληρες η διαδρομές και τα σημεία ενδιαφέροντος για κατέβασμα σε mapsource και google earth format. Θα τις βρειτε στο τέλος του άρθρου (13 σελίδα)
ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΠΟΤΕ ΕΚΕΙ!!! (ΣΩΤΗΡΗΣ-ΔΙΟΝΥΣΗΣ)
Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και πραγματικά χαιρόμαστε που γινόμαστε «πηγή έμπνευσης» για ομοϊδεάτες ταξιδιώτες.
Το βιντεάκι super! Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να χωρέσεις όλα όσο πέρασες μέσα σε ένα 15λεπτο βίντεο… Υποθέτω στο Mont Blanc την πάτησες με τη ζάντα και γι αυτό δεν το είδες… Δες το θετικά… είναι ένα καλός λόγος να επιστρέψεις προς τα εκεί. Έχει άλλωστε μια ντουζίνα υπέροχες διαδρομές εκεί γύρω!
Πραγματι Στελιο οι διαδρομες ειναι εκπληκτικες & αμετρητες, χρονο να εχεις να διασχιζεις χιλιομετρα! μια στιγμη απροσεξιας θα μπορουσε να δημιουργησει πολλα, ευτυχως ηταν μονο η ζαντα και οχι εγω 🙂 … και ναι ειναι στα υποψιν η επιστροφη!
περισσοτερα μεσα απο τα καναλια μας στο youtube, που ελπιζω μετα το καλοκαιρι να εχω μαζεψει καλο υλικο…και να τρελανω τον κοσμο στο fast forward video
Αυγουστο του 2010 εκανα το ταξιδι Ελλαδα-Ολλανδια με τα 250 cc (και φορτωμενο)που μου επετρεψε η τσεπη μου και η οδηγικη εμπειρια μου. Ομολογω οτι καποιες επιλογες στις διαδρομες μου, οφειλονται στην αναγνωση αυτου του κειμενου, οπως το περασμα απο το Col De L Iseran. Δυστυχως οσο και αν εμπνευστηκα απο τις φωτος του site σας απο το τελεφερικ στις αλπεις, τελικα ειδα τα χιονια απο το συνεργειο (αυτοκινητων!!!)! Ηταν η καλυτερη εμπειρια μου μεχρι τωρα και κανω ετοιμασιες για παρομοιες εξορμησεις.
μια ιδεα στο http://www.youtube.com/watch?v=Mu0PVQaZoHQ
πολλη καλη δουλεια στο site και συνεχιστε να ταξιδευετε και να εμπνεετε κοσμο!
Καλημέρα Στελιο σε ευχαριστώ πολύ καλές γιορτές.
ΚΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΝΑ ΈΧΟΥΜΕ.
ΜΠΡΆΒΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ.
ΘΈΛΩ ΝΑ ΠΆΩ ΑΛΠΕΙΣ ΜΕ Ι.Χ ΓΙΑ 10 ΜΕΡΕΣ ΈΧΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΊΝΕΤΕ 1 ΔΙΑΔΡΟΜΉ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ .
Φίλε Δημήτρη όποια διαδρομή και να ακολουθήσεις στις Άλπεις είναι υπέροχη. Κατ’ εμέ οι 2 πιο κορυφαίες είναι το Grimselpass στην Ελβετία και το Glossknocker στηγν Αυστρία. Το 2ο έχει τσουχτερά διόδια….
Καλά να περάσεις 😉
[…] από την Κρήτη, η βοήθεια του ταξιδιωτικού blog τους(Ιταλικές – Ελβετικές – Γαλλικές Άλπεις � Moto Adventures) ήταν πολύτιμη για μας καθώς και οι πληροφορίες από […]
Πολλά συγχαρητήρια γιά το πολύ αναλυτικό ταξιδιωτικό και κυρίως γιά τις απίστευτης ομορφιάς φωτογραφίες. Μία μικρότερης κλίμακας διαδρομή κάναμε εμείς πέρσυ στην πορεία γιά την Πανευρωπαϊκή συνάντηση Transalp. Δυστυχώς στα τέλη Μαϊου το πέρασμα Stelvio ήταν ακόμα κλειστό. Ετσι αρκεστήκαμε στις Δολομιτικές Αλπεις και στο “πολύ” Grossglockner. Καλή συνέχεια με πλούσια σε εικόνες ταξίδια.
Ευχαριστούμε Γιάννη. Από ότι είδα στο transalp forum κάποιοι ετοιμάζονται για Άλπεις και ζηλέυω… Είναι τόσο όμορφα που είναι σαν να ταξιδεύεις μέσα σε ένα πίνακα…
Καλή σχεδίαση 😉
Καλώς ήρθατε πίσω Θοδωρή και καλώς ορίσατε στο club των alpineholics όπως τους αποκαλώ εγώ 😉 Πραγματικά οι Άλπεις και τα περάσματα τους είναι και για μένα μοναδικές εικόνες που δύσκολα συγκρίνω με οτίδήποτε άλλο.
Αν κάνεις κάποιο ride report ενημέρωσε με ώστε να ταξιδέψω και εγώ για λίγο μαζί σας 😉