14 Αυγούστου, Ελβετικές Άλπεις (χιλ: 440)
Ο καιρός είναι μουντός αλλά δεν βρέχει. Έχει όμως αρκετό κρύο. Ο Νίκος βγαίνει πάλι πρωί-πρωί για φωτογραφίες:
Στο πρωινό αποφασίζουμε να πάμε βόλτα στις Ελβετικές Άλπεις. Στις 9:00 αναχωρούμε προς τα ελβετικά σύνορα τα οποία απέχουν μόνο 17 χιλιόμετρα από το σαλέ μας. Γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ μας μόλις περάσουμε τα σύνορα καθώς η βενζίνη στην Ελβετία είναι σαφώς πιο φτηνή (~1,45€ Γαλλία, ~1,15€ Ελβετία). Ο δρόμος μέχρι και το Martigny είναι καταπληκτικός, με καταπληκτική θέα της κοιλάδας του Martigny από κάτω μας και φυσικά απίστευτη άσφαλτο. Μετά το Martigny αρχίζει το μαρτύριο, καθώς έχουμε επιλέξει να μην ακολουθήσουμε την εθνική οδό για να μην πληρώσουμε διόδια. Ο δρόμος που ακολουθούμε παράλληλα του εθνικού δικτύου περνάει μέσα από πολλά χωριουδάκια και έχει τρελή κίνηση. Περίπου 100 μαρτυρικά χιλιόμετρα μέχρι το Brig. Διάβασα σε ένα forum πριν μερικές μέρες την παρακάτω καταπληκτική ατάκα: «Οδηγήστε τη διαδρομή Brig με Martigny από επαρχιακό δρόμο και ανακαλύψτε νέους λόγους για να εγκαταλείψετε την οδήγηση μοτοσυκλέτας». Πραγματικά δεν μπορούσε να ειπωθεί καλύτερα.
Από εκεί και πέρα η κίνηση μειωνόταν και ταυτόχρονα το τοπίο άλλαζε. Τα σπίτια αντικαταστάθηκαν με δέντρα και δάση, τα πεζοδρόμια με ρυάκια και ποτάμια και οι ευθείες με φιδίσιους δρόμους με πετρόκτιστα γιοφύρια και αμέτρητα μικρά τούνελ. Ο ορίζοντας γέμισε από τις χιονισμένες κορφές των Άλπεων τις οποίες μπορούσες να επισκεφθείς με κάποιο από τα δεκάδες τελεφερίκ που συναντήσαμε στο διάβα μας.
Λίγο πριν το Gletch ο Θοδωρής είχε μια ανώδυνη πτώση με 0 χιλιόμετρα. Ένα φορτηγό φρέναρε πάνω στη στροφή αναγκάζοντας τον να κοκαλώσει και να μην μπορέσει να κρατήσει την μηχανή όπως είχε γείρει πάνω στη στροφή. Το Fazer ακούμπησε στην άσφαλτο με τα μανιτάρια και την μανέτα η οποία και κούνησε λίγο απ’ την θέση της. Ο Θοδωρής και η Ελένη δεν έπαθαν τίποτα εκτός από το να νευριάσουν και να μην ευχαριστηθούν το υπέροχο κομμάτι που ακολουθούσε, το Grimselpass. Η ανάβαση του είναι με συνεχόμενα πέταλα. Φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο της νότιας πλευράς του περάσματος και κοιτάζοντας κάτω βλέπεις στα πόδια σου την πρώτη φουρκέτα. Απερίγραπτο θέαμα.
Σταματάμε στην κορυφή του Grimselpass και σε ύψος 2165 μέτρα. Στα πόδια μας απλώνονται τρεις συνεχόμενες τεχνητές λίμνες με τα φράγματα τους, τα βουνά γύρω μας διακοσμημένα με καταπράσινα βράχια, και στο κεφάλι μας να σκάει ψιλό χαλάζι. Ότι είχα διαβάσει γι αυτό το πέρασμα, δηλαδή ότι σπανίως δεν βρέχει κι όταν δεν βρέχει χιονίζει, επιβεβαιώνετε πλήρως. Ο Νίκος, ο φωτογράφος της παρέας δεν άκουγε τους «παλιότερους» και τραβούσε φωτογραφίες όπου στεκόμασταν, με αποτέλεσμα να έχουν αδειάσει και οι τρεις μπαταρίες του στο πιο όμορφο μέρος της διαδρομής και της εκδρομής κατά την γνώμη μου. Ευτυχώς υπάρχουν και άλλες φωτογραφικές μηχανές…
Επισκευάζουμε την μανέτα του Fazer και κατηφορίζουμε προς το Interlaken μέσα από το απίστευτο τοπίο των καταπράσινων βράχων και των αμέτρητων μικρών καταρρακτών.
Σταματάμε για αναψυκτικό και γρήγορα ψώνια στο Interlaken όπου και επανασχεδιάζουμε το δρόμο της επιστροφής. Για να μην ξημεροβραδιαστούμε στους δρόμους αποφασίζουμε να πληρώσουμε τα τσουχτερά ελβετικά διόδια τα οποία κοστίζουν γύρω στα 27€ (27€ για χρήση του εθνικού δικτύου για ένα χρόνο). Αφήνουμε πίσω το Interlaken και οδηγούμε δίπλα από την λίμνη Thun μέχρι να στρίψουμε σε επαρχιακό δίκτυο. Η γραφική διαδρομή σκαρφαλώνει στις Άλπεις κατ’ αρχάς μέσα από πυκνά δάση και αρκετούς καταρράκτες. Όσο ανεβαίνουμε τα δέντρα αραιώνουν και αρχίζουν να διακρίνονται οι κορφές των Άλπεων οι οποίες ορθώνονται κατακόρυφα πάνω απ’ τα κεφάλια μας.
Περνάμε απ’ το χωριό Les Diablerettes, γνωστό για τις πολλές πίστες σκι και για τα δεκάδες τελεφερίκ του, και στη συνέχεια βγαίνουμε σε εθνικό δίκτυο για τα τελευταία 60 χιλιόμετρα μέχρι το Martigny. Η λιγοστή κίνηση, οι όμορφες στροφές καθώς και η δαντελένια άσφαλτος μας προτρέπουν να μετατρέψουμε τη διαδρομή από το Martigny μέχρι το σαλέ μας σε αυτοσχέδια πίστα. Γύρω στις 20:00 επιστρέφουμε στο σαλέ ταλαιπωρημένοι αλλά κατενθουσιασμένοι. Φαγητό και σχολιασμός της διαδρομής πριν οδεύσουμε για νάνι.
« Προηγούμενη Σελίδα | Επόμενη Σελίδα » |
πολυ ωραια περιγραφη και πραγματικα σας ζηλευω. θελω να ρωτησω καθε ποτε κανατε στασεις για ξεμουδιασμα? εχει να κανει με το ποσο αντεχεις πανω στην μηχανη?
Ευχαριστούμε Γιάννη…
Εχει να κανει με το πόσο αντέχεις, αλλά συνήθως αυτό ισχύει μόνο οταν κινουμαστε σε εθνική όπου κανουμε στάσεις περίπου ανα 200 για ανεφοδιασμό και ξεμουδιασμα… Οταν είμαστε πχ πάνω στις Άλπεις, οι στάσεις είναι συχνές για φωτογραφίες και χάζεμα τοπίου…
Χάρτες της Google προστέθηκαν και εδώ. Επίσης ανέβηκαν και ολόκληρες η διαδρομές και τα σημεία ενδιαφέροντος για κατέβασμα σε mapsource και google earth format. Θα τις βρειτε στο τέλος του άρθρου (13 σελίδα)
ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΠΟΤΕ ΕΚΕΙ!!! (ΣΩΤΗΡΗΣ-ΔΙΟΝΥΣΗΣ)
Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και πραγματικά χαιρόμαστε που γινόμαστε «πηγή έμπνευσης» για ομοϊδεάτες ταξιδιώτες.
Το βιντεάκι super! Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να χωρέσεις όλα όσο πέρασες μέσα σε ένα 15λεπτο βίντεο… Υποθέτω στο Mont Blanc την πάτησες με τη ζάντα και γι αυτό δεν το είδες… Δες το θετικά… είναι ένα καλός λόγος να επιστρέψεις προς τα εκεί. Έχει άλλωστε μια ντουζίνα υπέροχες διαδρομές εκεί γύρω!
Πραγματι Στελιο οι διαδρομες ειναι εκπληκτικες & αμετρητες, χρονο να εχεις να διασχιζεις χιλιομετρα! μια στιγμη απροσεξιας θα μπορουσε να δημιουργησει πολλα, ευτυχως ηταν μονο η ζαντα και οχι εγω 🙂 … και ναι ειναι στα υποψιν η επιστροφη!
περισσοτερα μεσα απο τα καναλια μας στο youtube, που ελπιζω μετα το καλοκαιρι να εχω μαζεψει καλο υλικο…και να τρελανω τον κοσμο στο fast forward video
Αυγουστο του 2010 εκανα το ταξιδι Ελλαδα-Ολλανδια με τα 250 cc (και φορτωμενο)που μου επετρεψε η τσεπη μου και η οδηγικη εμπειρια μου. Ομολογω οτι καποιες επιλογες στις διαδρομες μου, οφειλονται στην αναγνωση αυτου του κειμενου, οπως το περασμα απο το Col De L Iseran. Δυστυχως οσο και αν εμπνευστηκα απο τις φωτος του site σας απο το τελεφερικ στις αλπεις, τελικα ειδα τα χιονια απο το συνεργειο (αυτοκινητων!!!)! Ηταν η καλυτερη εμπειρια μου μεχρι τωρα και κανω ετοιμασιες για παρομοιες εξορμησεις.
μια ιδεα στο http://www.youtube.com/watch?v=Mu0PVQaZoHQ
πολλη καλη δουλεια στο site και συνεχιστε να ταξιδευετε και να εμπνεετε κοσμο!
Καλημέρα Στελιο σε ευχαριστώ πολύ καλές γιορτές.
ΚΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΝΑ ΈΧΟΥΜΕ.
ΜΠΡΆΒΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ.
ΘΈΛΩ ΝΑ ΠΆΩ ΑΛΠΕΙΣ ΜΕ Ι.Χ ΓΙΑ 10 ΜΕΡΕΣ ΈΧΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΊΝΕΤΕ 1 ΔΙΑΔΡΟΜΉ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ .
Φίλε Δημήτρη όποια διαδρομή και να ακολουθήσεις στις Άλπεις είναι υπέροχη. Κατ’ εμέ οι 2 πιο κορυφαίες είναι το Grimselpass στην Ελβετία και το Glossknocker στηγν Αυστρία. Το 2ο έχει τσουχτερά διόδια….
Καλά να περάσεις 😉
[…] από την Κρήτη, η βοήθεια του ταξιδιωτικού blog τους(Ιταλικές – Ελβετικές – Γαλλικές Άλπεις � Moto Adventures) ήταν πολύτιμη για μας καθώς και οι πληροφορίες από […]
Πολλά συγχαρητήρια γιά το πολύ αναλυτικό ταξιδιωτικό και κυρίως γιά τις απίστευτης ομορφιάς φωτογραφίες. Μία μικρότερης κλίμακας διαδρομή κάναμε εμείς πέρσυ στην πορεία γιά την Πανευρωπαϊκή συνάντηση Transalp. Δυστυχώς στα τέλη Μαϊου το πέρασμα Stelvio ήταν ακόμα κλειστό. Ετσι αρκεστήκαμε στις Δολομιτικές Αλπεις και στο “πολύ” Grossglockner. Καλή συνέχεια με πλούσια σε εικόνες ταξίδια.
Ευχαριστούμε Γιάννη. Από ότι είδα στο transalp forum κάποιοι ετοιμάζονται για Άλπεις και ζηλέυω… Είναι τόσο όμορφα που είναι σαν να ταξιδεύεις μέσα σε ένα πίνακα…
Καλή σχεδίαση 😉
Καλώς ήρθατε πίσω Θοδωρή και καλώς ορίσατε στο club των alpineholics όπως τους αποκαλώ εγώ 😉 Πραγματικά οι Άλπεις και τα περάσματα τους είναι και για μένα μοναδικές εικόνες που δύσκολα συγκρίνω με οτίδήποτε άλλο.
Αν κάνεις κάποιο ride report ενημέρωσε με ώστε να ταξιδέψω και εγώ για λίγο μαζί σας 😉