17 Αυγούστου, Top of the Alps (χλμ: 400)
Έχω σηκωθεί αρκετά νωρίς για να επανασχεδιάσω την σημερινή διαδρομή. Το εγχείρημα λίγο δύσκολο αλλά εφικτό, 4 ορεινά περάσματα σε μία μέρα. Cormet de Roseland 1968 μέτρα, Col de l’Iseran 2770 μέτρα (η δεύτερη πιο ψηλή οδική αρτηρία των Άλπεων), Petit St Bernard 2188 μέτρα και τέλος Great St. Bernard 2469 μέτρα.
Διασχίζουμε το Chamonix και στρίβουμε για να ανηφορίσουμε στις Άλπεις μέσα από πυκνά δάση και γραφικά χωριουδάκια.
Λίγο πριν το καταπράσινο Cornet de Roseland συναντάμε την γραφικότατη ομώνυμη λίμνη και ένα μεγάλο καταρράκτη. Τα γράμματα που βλέπετε στην άσφαλτο σε μερικές απ’ την φωτογραφίες μας είναι ενθαρρυντικά μηνύματα που έχουν γραφτεί για τους ποδηλάτες καθώς απ’ εδώ περνάει ο ποδηλατικός γύρος της Γαλλίας.
Στην κορυφή του Roseland εκτός από τους δεκάδες μοτοσυκλετιστές και ποδηλάτες, δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από μια παράγκα με σουβενίρ.
Σταματάμε για τις απαραίτητες φωτογραφίες και συνεχίζουμε το απότομο κατέβασμα με συνεχόμενες κλειστές φουρκέτες που καταλήγουν σε ένα γραφικό φαράγγι. Οι δυνατοί άνεμοι που έπνεαν δεν μπόρεσαν να μας χαλάσουν την ομορφιά της διαδρομής.
Πλησιάζοντας το Val d’ Isere, ένα χωριουδάκι πριν το πέρασμα του Col de l’Iseran πέφτουμε σε έργα που γινόταν σε κάποια σήραγγα και μας καθυστερούν αρκετά, μας αποζημιώνει όμως η πανέμορφη λίμνη που διασχίζουμε μετά το τούνελ. Στη συνέχεια πέφτουμε σε κλειστό δρόμο λόγο κάποιου τοπικού πανηγυριού στο Val d’ Isere και καθυστερούμε ακόμα περισσότερο. Ευτυχώς από εκεί και πέρα ο δρόμος είναι ανοικτός προς το Col de l’Iseran. Στο ανέβασμα συναντάμε κάθε λογής μηχανάκια και ποδήλατα. Δεν αργούμε να φτάσουμε στην κορυφή όπου μετά από τις απαραίτητες φωτογραφίες οδεύουμε στο παραπλήσιο cafe, bar, restaurant για ζεστή σοκολάτα οι μισοί και ζεστή σούπα οι άλλοι.
Ο καιρός έχει ψιλοκλείσει και κάνει ψόφοκρυο. Το ρητό «Παντού υπάρχει ένας Έλληνας» επιβεβαιώνεται πλήρως. Βγαίνοντας από το καφέ συναντάμε ένα ζευγάρι με ένα GS 1200 με το οποίο ταξιδεύαμε μαζί στο πλοίο προς Ανκόνα. Έχουν μόλις έρθει από το πέρασμα του Petit St Bernard και οδεύουν για την λίμνη Mont-Cenis.
Εμείς παίρνουμε τον ίδιο δρόμο για περίπου 40 χιλιόμετρα ξαναπερνώντας δυστυχώς για ακόμα μια φορά μέσω του πανηγυριού και της κλειστής σήραγγας, μέχρι να στρίψουμε προς το Petit St Bernard. Η ανάβαση είναι θεαματική με φανταστική θέα στην κοιλάδα του Val d’ Isere.
Την κορυφή του Petit St. Bernard κοσμεί ένα άγαλμα του Αγίου Βερνάρδου και όχι κάποιου αλκοολικού σκύλου όπως πολλοί θα περίμεναν.
Παραδίπλα ένα μικρό μουσείο γεμάτο με ενδιαφέροντα βιβλία, φυσικά όλα στα γαλλικά. Ούτε καν στα ιταλικά όπου τα σύνορα είναι μόλις μερικά μέτρα μακριά. Συνεχίζουμε στην ιταλική πλευρά του περάσματος και κατηφορίζουμε προς την Aosta.
Μένουμε εκτός αυτοκινητόδρομου για να γλιτώσουμε τα διόδια αλλά δεν γλιτώνουμε την κίνηση. Μερικά χιλιόμετρα μετά την Aosta ξεκινάει το ανέβασμα για το Great St. Bernard. Στην διαδρομή συναντάμε μόνο μοτοσυκλέτες χάρις το ομώνυμο τούνελ που διασχίζει τα βουνά κάτω από το πέρασμα και τραβάει όλη την κίνηση. Ο δρόμος στενός, καλοδιατηρημένος με φανταστική θέα της κοιλάδας της Aosta πίσω μας.
Η κορυφή η οποία φιλοξενεί και τα ιταλό-ελβετικά σύνορα, ήταν πνιγμένη στην ομίχλη και μας εμπόδιζε να χαζέψουμε το πανέμορφο τοπίο. Δίπλα σε μία εντυπωσιακή λίμνη βρίσκονται μερικά μαγαζάκια με σουβενίρ, ένα μοτέλ και ένα μικρότερο πανομοιότυπο άγαλμα -με αυτό που συναντήσαμε στο προηγούμενο πέρασμα- του Αγίου Βερνάρδου.
Ψιλοβρέχει και κάνει αρκετό κρύο πράγμα που μας κάνει να αναχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς. Το ελβετικό κομμάτι του περάσματος υπερτερεί σε ποιότητα δρόμου αλλά υστερεί σε θέα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι όμορφο.
Για μία ακόμα φορά φτάνουμε στο Martigny όπου και αρχίζουν οι κόντρες στην αυτοσχέδια πίστα μας μέχρι το σαλέ μας στην Argentiere. Κουρασμένοι αλλά για ακόμα μια φορά κατενθουσιασμένοι από τις εικόνες που μαζέψαμε σήμερα, οδεύουμε για φαγητό και στη συνέχεια για νάνι.
« Προηγούμενη Σελίδα | Επόμενη Σελίδα » |
πολυ ωραια περιγραφη και πραγματικα σας ζηλευω. θελω να ρωτησω καθε ποτε κανατε στασεις για ξεμουδιασμα? εχει να κανει με το ποσο αντεχεις πανω στην μηχανη?
Ευχαριστούμε Γιάννη…
Εχει να κανει με το πόσο αντέχεις, αλλά συνήθως αυτό ισχύει μόνο οταν κινουμαστε σε εθνική όπου κανουμε στάσεις περίπου ανα 200 για ανεφοδιασμό και ξεμουδιασμα… Οταν είμαστε πχ πάνω στις Άλπεις, οι στάσεις είναι συχνές για φωτογραφίες και χάζεμα τοπίου…
Χάρτες της Google προστέθηκαν και εδώ. Επίσης ανέβηκαν και ολόκληρες η διαδρομές και τα σημεία ενδιαφέροντος για κατέβασμα σε mapsource και google earth format. Θα τις βρειτε στο τέλος του άρθρου (13 σελίδα)
ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΠΟΤΕ ΕΚΕΙ!!! (ΣΩΤΗΡΗΣ-ΔΙΟΝΥΣΗΣ)
Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και πραγματικά χαιρόμαστε που γινόμαστε «πηγή έμπνευσης» για ομοϊδεάτες ταξιδιώτες.
Το βιντεάκι super! Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να χωρέσεις όλα όσο πέρασες μέσα σε ένα 15λεπτο βίντεο… Υποθέτω στο Mont Blanc την πάτησες με τη ζάντα και γι αυτό δεν το είδες… Δες το θετικά… είναι ένα καλός λόγος να επιστρέψεις προς τα εκεί. Έχει άλλωστε μια ντουζίνα υπέροχες διαδρομές εκεί γύρω!
Πραγματι Στελιο οι διαδρομες ειναι εκπληκτικες & αμετρητες, χρονο να εχεις να διασχιζεις χιλιομετρα! μια στιγμη απροσεξιας θα μπορουσε να δημιουργησει πολλα, ευτυχως ηταν μονο η ζαντα και οχι εγω 🙂 … και ναι ειναι στα υποψιν η επιστροφη!
περισσοτερα μεσα απο τα καναλια μας στο youtube, που ελπιζω μετα το καλοκαιρι να εχω μαζεψει καλο υλικο…και να τρελανω τον κοσμο στο fast forward video
Αυγουστο του 2010 εκανα το ταξιδι Ελλαδα-Ολλανδια με τα 250 cc (και φορτωμενο)που μου επετρεψε η τσεπη μου και η οδηγικη εμπειρια μου. Ομολογω οτι καποιες επιλογες στις διαδρομες μου, οφειλονται στην αναγνωση αυτου του κειμενου, οπως το περασμα απο το Col De L Iseran. Δυστυχως οσο και αν εμπνευστηκα απο τις φωτος του site σας απο το τελεφερικ στις αλπεις, τελικα ειδα τα χιονια απο το συνεργειο (αυτοκινητων!!!)! Ηταν η καλυτερη εμπειρια μου μεχρι τωρα και κανω ετοιμασιες για παρομοιες εξορμησεις.
μια ιδεα στο http://www.youtube.com/watch?v=Mu0PVQaZoHQ
πολλη καλη δουλεια στο site και συνεχιστε να ταξιδευετε και να εμπνεετε κοσμο!
Καλημέρα Στελιο σε ευχαριστώ πολύ καλές γιορτές.
ΚΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΝΑ ΈΧΟΥΜΕ.
ΜΠΡΆΒΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ.
ΘΈΛΩ ΝΑ ΠΆΩ ΑΛΠΕΙΣ ΜΕ Ι.Χ ΓΙΑ 10 ΜΕΡΕΣ ΈΧΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΊΝΕΤΕ 1 ΔΙΑΔΡΟΜΉ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ .
Φίλε Δημήτρη όποια διαδρομή και να ακολουθήσεις στις Άλπεις είναι υπέροχη. Κατ’ εμέ οι 2 πιο κορυφαίες είναι το Grimselpass στην Ελβετία και το Glossknocker στηγν Αυστρία. Το 2ο έχει τσουχτερά διόδια….
Καλά να περάσεις 😉
[…] από την Κρήτη, η βοήθεια του ταξιδιωτικού blog τους(Ιταλικές – Ελβετικές – Γαλλικές Άλπεις � Moto Adventures) ήταν πολύτιμη για μας καθώς και οι πληροφορίες από […]
Πολλά συγχαρητήρια γιά το πολύ αναλυτικό ταξιδιωτικό και κυρίως γιά τις απίστευτης ομορφιάς φωτογραφίες. Μία μικρότερης κλίμακας διαδρομή κάναμε εμείς πέρσυ στην πορεία γιά την Πανευρωπαϊκή συνάντηση Transalp. Δυστυχώς στα τέλη Μαϊου το πέρασμα Stelvio ήταν ακόμα κλειστό. Ετσι αρκεστήκαμε στις Δολομιτικές Αλπεις και στο “πολύ” Grossglockner. Καλή συνέχεια με πλούσια σε εικόνες ταξίδια.
Ευχαριστούμε Γιάννη. Από ότι είδα στο transalp forum κάποιοι ετοιμάζονται για Άλπεις και ζηλέυω… Είναι τόσο όμορφα που είναι σαν να ταξιδεύεις μέσα σε ένα πίνακα…
Καλή σχεδίαση 😉
Καλώς ήρθατε πίσω Θοδωρή και καλώς ορίσατε στο club των alpineholics όπως τους αποκαλώ εγώ 😉 Πραγματικά οι Άλπεις και τα περάσματα τους είναι και για μένα μοναδικές εικόνες που δύσκολα συγκρίνω με οτίδήποτε άλλο.
Αν κάνεις κάποιο ride report ενημέρωσε με ώστε να ταξιδέψω και εγώ για λίγο μαζί σας 😉