Κείμενο: Στέλιος Οικονομάκης, Στέλιος Μαυριγιαννάκης
Φωτογραφίες: Στέλιος Οικονομάκης, Κώστας Κουράκης, Στράτος Βερτζίνης,
Στέλιος Μαυριγιαννάκης, Δημήτρης Μιχελάκης
Πρόλογος
Έχω ξεκινήσει να γράφω αυτές τις γραμμές λίγες μέρες αφότου έχω επιστρέψει. Είναι ακόμα τόσο ανακατωμένες οι εικόνες που έχω στο μυαλό μου και έχω τόσα πολλά να σας πω που δεν ξέρω από που να ξεκινήσω. Τι να σας πρωτοπώ… Για τα απίστευτα φαράγγια της Γαλλίας… για τα πανέμορφα και καταπράσινα Πυρηναία… για την εντυπωσιακή Βαρκελώνη… ή για τα γραφικά ισπανικά και γαλλικά Μεσογειακά παράλια; Για τους καταπληκτικούς γαλλικούς και ισπανικούς δρόμους… για την οδική παιδεία προς μίμηση των Γάλλων και των Ισπανών… ή για την τρομερή οργάνωση και της πιο μικρής πόλης που επισκεφτήκαμε;
Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις προαναφερόμενες εικόνες, χωρίς να είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα που θα αποδώσω. Είναι δύσκολο και πολλές φορές αδύνατο οι εικόνες αυτές να μεταφερθούν σε χαρτί.
Ας πάρω τα πράγματα όμως απ` την αρχή και αν δεν μπορέσω να αποδώσω κάτι, συγχωρέστε με. Όσοι από εσάς έχουν ταξιδέψει στα ίδια ή σε άλλα μέρη, είμαι σίγουρος πως μπορούν να καταλάβουν αυτή τη αδυναμία του λόγου μου.
Αναχώρηση
Οι ώρες αναμονής μου φαίνονται ατελείωτες. Μου θυμίζουν το κινέζικο βασανιστήριο με τις σταγόνες. Έχω τσεκάρει τα πράγματα μου 7 φορές, όχι γιατί φοβάμαι μην ξεχάσω τίποτα, αλλά για να ροκανίσω τις ώρες μέχρι να αναχωρήσουμε. Το ραντεβού μας πια καθιερωμένο, στο σπίτι μου. Το παρεάκι πάνω-κάτω το ίδιο με πέρυσι. Εγώ με TDM 900, ο Στέλιος με την Αντιγόνη με V-Strom 650, ο Μήτσος με Adventure 990, ο Στράτος με V-Strom 650, ο Κώστας με GS 1200 και το «φρέσκο» μέλος της εκδρομικής παρέας, ο Δημήτρης, με V-Strom 650 επίσης.
Τραβάμε τις καθιερωμένες πια αναμνηστικές φωτογραφίες και καταγράφω τα χιλιόμετρα όλων για τα στατιστικά μας.
Κατά τη μικρή αυτή αναμονή παρατηρούμε ότι μια πρόκα έχει επισκεφτεί το λάστιχο του V-Strom του Στέλιου. Δεν χάνει αέρα κι έτσι αποφασίζουμε να πάμε στο λιμάνι και το πρωί βλέπουμε αν το φτιάξουμε Πειραιά ή Πάτρα. Αναχωρούμε τάχιστα για το καράβι και μετά από μια 45λεπτη αναμονή για να φορτώσουμε τα μοτοσακά μας, βρισκόμαστε εντός αυτού.
Αναχωρεί με μισή ώρα καθυστέρηση και εμείς αποχαιρετούμε τα Χανιά τσουγκρίζοντας τα καθιερωμένα πια, παγωμένα μπυράκια μας.
Μέρα 1η, Πειραιάς – Πάτρα – Ancona (χλμ: 217)
Το καράβι δένει με καθυστέρηση αλλά δεν μας χαλάει καθόλου. Κερδίζουμε ώρες ύπνου. Το λάστιχο του V-Strom καλά κρατεί, έτσι αναχωρούμε για Πάτρα με αργούς ρυθμούς. Σταματάμε για πρωινό και καφέ σε κάποιο από τα καφεβενζινοεστιατόρια που βρίσκονται επί της εθνικής. Φτάνοντας στην Πάτρα γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ μας -λόγω ότι η βενζίνη είναι ακόμα πολύ φτηνότερη στην Ελλάδα- και τραβάμε σε ένα βουλκανιζατέρ για να επισκευάσουμε το λάστιχο του V-Strom. Την θέση της πρόκας παίρνει ένα κορδόνι και κατηφορίζουμε στο λιμάνι για check in. Μας πλησιάζει ο Γιώργος, μοτοσυκλετιστής και λιμενικός, κάτοχος ενός TDM. Ανταλλάσσουμε ιστορίες, ταξιδιωτικές και μη. Ο Γιώργος δεν έχει τολμήσει να βγει ακόμα εκτός Ελλάδος αλλά νομίζω πως τον πείσαμε να το κάνει.
Κατά την τελευταία μας διαδρομή από το βουλκανιζατέρ στο λιμάνι, ο Στράτος παρατήρησε μια αρρυθμία στα φλας και τα φώτα στο V-Strom του Στέλιου. Ο Γιώργος μας υποδεικνύει ένα ηλεκτρολογείο και τραβάμε να αγοράσουμε ασφάλειες. Απορώ πως μας είχε διαφύγει να κρατάμε extra ασφάλειες μαζί μας. Επί της ευκαιρίας αγοράζουμε μερικές παραπάνω πριν το πάθημα μας γίνει μάθημα.
Αλλάζουμε προληπτικά την ασφάλεια -η αρρυθμία μάλλον προερχόταν από στιγμιαίο κόλλημα του ρελέ- και πάμε για καφεδάκι στον πεζόδρομο μέχρι να έρθει η ώρα για επιβίβαση.
Παίζουμε κρυφτούλι με τους τροχαίους που δεν αφήνουν κανένα να παρκάρει δίπλα στον πεζόδρομο και αφού καταφέρνουμε να μην μας φιλοδωρήσουν με ροζ χαρτάκι, τραβάμε να επιβιβαστούμε στο γεμάτο καράβι. Το μικρό laptop που κουβαλάμε μαζί μας για να φορτώνουμε χάρτες στο navigator και για να ξεφορτώνουμε τις φωτογραφικές μηχανές, βοηθάει και στο ροκάνισμα του χρόνου αναμονής. Δύο ταινίες μας κρατάν συντροφιά μέχρι να βραδιάσει για τα καλά.
Αν και δεν είμαι κάτοχος V-Strom το εκτιμώ αφάνταστα. Τίμιο μηχανάκι που δεν θα σε προδώσει ποτέ. Παρ’ όλο το ζόρισμα (δικάβαλο και αποσκευές) ανταποκρίθεικε καλύτερα από ότι περιμέναμε, χωρίς να ζοριστεί πουθενά και με υποδειγματική κατανάλωση.
Να ‘στε καλά που με βάλατε να σχεδιαζω και να ονειρεύομαι…..
Είμαι λίγο πριν την αγορά της V-Storm και θα ήθελα το ταξιδιωτικό σας σχόλιο για την μηχανή.
Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω κατα πόσο ανταποκρίθηκε στο διπλοκάβαλο, δεδομένου και των περισσοτέρων αποσκευών.
Ευχαριστούμε Constandine
Πραγματικά όταν έγραψα τις παραπάνω γραμμές δεν ήμουν σίγουρος αν καταντούσα κουραστηκός ή βαρετός. Είχα τόσα πολλά να πω και μου ήταν δύσκολο να μπω στο πνεύμα του αναγνώστη για να πάρω μια γεύση. Όταν ξέρεις την ιστορία είναι δύσκολο να καταλάβεις αν γίνεσε κατανοητός στους άλλους 😉
Όσο αναφορά την ευχή σου για τα ταξίδια, έχω να πω ένα μόνο πράγμα: “Από το στόμα σου και στου Θεού τ’ αυτί”
Πάρα πολύ καλή η αφήγηση και το όλο οδοιπορικό σας. Ένα από τα καλύτερα και πιο ενημερωμένα που έχω διαβάσει.
Ελπίζω και εύχομαι κάθε χρόνο να κάνετε τέτοια ταξίδια και καλύτερα
Ευχαριστούμε Νικόλα.
Μη διστάσεις να στείλεις mail με οτιδήποτε ερώτηση/απορία έχεις. Γι’ αυτό άλλοστε στήθηκε αυτό το site. Για ανταλαγή ταξιδιωτικών & πληροφοριών Άσχετα αν κατέλειξε προσωπική καταγραφή. Η αρχική ιδέα ήταν να φιλοξενίσει διάφορα ταξιδιωτικά και όχι μόνο τα δικά μου. Ακόμα ελπίζω να το κατεφέρω 😉
Αρεκτά με το site… μην διστάσεις λοιπόν να στίλεις mail. Αν μπορώ να βοηθήσω σε κάτι ευχαρίστως…
Καλά χιλιόμετρα και στο παρεαάκι σας και εύχομαι να μην συναντήσετε κανένα “παρά” εμπόδιο. Ούτε παρα 5, ούτε παρά τέταρτο 😉
Μπραβο παιδια!Εξαιρετικη δουλεια κ πολυ ομαρφα διατυπωμενη…πολυ χρησιμες πληροφοριες για οποιον σχεδιαζει κατι αναλογο.
Ειμαστε κ εμεις μια παρεουλα κ σχεδιαζουμε ενα ταξιδακι φετος…ελπιζω να πανε ολα καλα κ να πραγματοποιηθει γιατι περυσι χαλασε στο παρα 5.
Στελλιο θεωρω οτι μπορω να σου στειλω e mail με αποριες κ ερωτηματα…(?)
Καλα χιλιομετρα σε ολα τα παιδια…
Εγώ πάλι πιστεύω ότι οργανωτικά πρέπει να σκίσατε. 11 μηχανές είναι μεγάλη υπόθεση….
Δεν χρειάζεται να ρωτήσω, περάσσατε τέλεια υποθέτω 😉
Όσο αναφορά τη Σκωτία που ανέφερα σε προηγούμενο post, δυστυχώς το πλάνο ναυάγησε. Το ποσό που χρειαζόμασταν είναι για τους περισσότερους απαγορευτικό και έτσι αποφασίστικε να αναβληθεί για του χρόνου ίσως.
Σχεδιάζουμε Βαλκάνια αν και μας τα χαλάει το Κόσσοβο (τελικά μάλλον όλοι παίζουν με τα νεύρα μας).
Καλή συνέχεια -επίσης- σε ότι προγραμματίζεται.. είμαι σίγουρος πως κάτι ετοιμάζετε αφού κολλήσατε το μικρόβιο 😉
Εικρινα παντως εντυπωσιαστηκα απο την οργανωση.Μπραβο ρε παιδια.Και εμεις καπως ετσι ειμασταν περυσι αλλα μπορω να πω οτι οργανωτικα εισασταν λιγο καλυτερα:)……Εμεις για πρωτη φορα νγηκαμε Ιταλια-Αυστρια-Ελβετια…11 μηχανες….13 ατομα….(μια κοπελα!!)…..Η σκωτια παντως ειναι ενας απο τους επομενους προορισμους..Εχω παει χειμωνα και τρελλαθηκα.Καλη συνεχεια σε οτι προγραμματιζεται….
Ευχαριστούμε juha 😉
Η διαδρομή σχεδιάστηκε στο Mapsource (το πρόγραμμα του navigator της Garmin που έχουμε). Μέχρι να σχεδιαστεί όμως χρεισιμοποιήσαμε αρχικά διάφορους χάρτες αλλά και το autoroute. Το τελικό ρετουσάρισμα πάντως έγινε πάνω στο mapsource.
Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα και σε σένα…
Μπραβο παιδες.Παρα πολυ καλη δουλεια και πλυ καλη παρουσιαση.Πραγματικα πολυ χρησιμες οι πληροφοριες σας.Με ποιο προγραμμα σχεδιασατε την διαδρομη και την περασατε μετα στο GPS?….
Παντα τετοια και παντα ΚΑΛΑ και ΟΡΘΙΑ χιλιομετρα…..