Κείμενο: Στέλιος Οικονομάκης, Στέλιος Μαυριγιαννάκης
Φωτογραφίες: Στέλιος Οικονομάκης, Κώστας Κουράκης, Στράτος Βερτζίνης,
Στέλιος Μαυριγιαννάκης, Δημήτρης Μιχελάκης
Πρόλογος
Έχω ξεκινήσει να γράφω αυτές τις γραμμές λίγες μέρες αφότου έχω επιστρέψει. Είναι ακόμα τόσο ανακατωμένες οι εικόνες που έχω στο μυαλό μου και έχω τόσα πολλά να σας πω που δεν ξέρω από που να ξεκινήσω. Τι να σας πρωτοπώ… Για τα απίστευτα φαράγγια της Γαλλίας… για τα πανέμορφα και καταπράσινα Πυρηναία… για την εντυπωσιακή Βαρκελώνη… ή για τα γραφικά ισπανικά και γαλλικά Μεσογειακά παράλια; Για τους καταπληκτικούς γαλλικούς και ισπανικούς δρόμους… για την οδική παιδεία προς μίμηση των Γάλλων και των Ισπανών… ή για την τρομερή οργάνωση και της πιο μικρής πόλης που επισκεφτήκαμε;
Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις προαναφερόμενες εικόνες, χωρίς να είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα που θα αποδώσω. Είναι δύσκολο και πολλές φορές αδύνατο οι εικόνες αυτές να μεταφερθούν σε χαρτί.
Ας πάρω τα πράγματα όμως απ` την αρχή και αν δεν μπορέσω να αποδώσω κάτι, συγχωρέστε με. Όσοι από εσάς έχουν ταξιδέψει στα ίδια ή σε άλλα μέρη, είμαι σίγουρος πως μπορούν να καταλάβουν αυτή τη αδυναμία του λόγου μου.
Αναχώρηση
Οι ώρες αναμονής μου φαίνονται ατελείωτες. Μου θυμίζουν το κινέζικο βασανιστήριο με τις σταγόνες. Έχω τσεκάρει τα πράγματα μου 7 φορές, όχι γιατί φοβάμαι μην ξεχάσω τίποτα, αλλά για να ροκανίσω τις ώρες μέχρι να αναχωρήσουμε. Το ραντεβού μας πια καθιερωμένο, στο σπίτι μου. Το παρεάκι πάνω-κάτω το ίδιο με πέρυσι. Εγώ με TDM 900, ο Στέλιος με την Αντιγόνη με V-Strom 650, ο Μήτσος με Adventure 990, ο Στράτος με V-Strom 650, ο Κώστας με GS 1200 και το «φρέσκο» μέλος της εκδρομικής παρέας, ο Δημήτρης, με V-Strom 650 επίσης.
Τραβάμε τις καθιερωμένες πια αναμνηστικές φωτογραφίες και καταγράφω τα χιλιόμετρα όλων για τα στατιστικά μας.
Κατά τη μικρή αυτή αναμονή παρατηρούμε ότι μια πρόκα έχει επισκεφτεί το λάστιχο του V-Strom του Στέλιου. Δεν χάνει αέρα κι έτσι αποφασίζουμε να πάμε στο λιμάνι και το πρωί βλέπουμε αν το φτιάξουμε Πειραιά ή Πάτρα. Αναχωρούμε τάχιστα για το καράβι και μετά από μια 45λεπτη αναμονή για να φορτώσουμε τα μοτοσακά μας, βρισκόμαστε εντός αυτού.
Αναχωρεί με μισή ώρα καθυστέρηση και εμείς αποχαιρετούμε τα Χανιά τσουγκρίζοντας τα καθιερωμένα πια, παγωμένα μπυράκια μας.
Μέρα 1η, Πειραιάς – Πάτρα – Ancona (χλμ: 217)
Το καράβι δένει με καθυστέρηση αλλά δεν μας χαλάει καθόλου. Κερδίζουμε ώρες ύπνου. Το λάστιχο του V-Strom καλά κρατεί, έτσι αναχωρούμε για Πάτρα με αργούς ρυθμούς. Σταματάμε για πρωινό και καφέ σε κάποιο από τα καφεβενζινοεστιατόρια που βρίσκονται επί της εθνικής. Φτάνοντας στην Πάτρα γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ μας -λόγω ότι η βενζίνη είναι ακόμα πολύ φτηνότερη στην Ελλάδα- και τραβάμε σε ένα βουλκανιζατέρ για να επισκευάσουμε το λάστιχο του V-Strom. Την θέση της πρόκας παίρνει ένα κορδόνι και κατηφορίζουμε στο λιμάνι για check in. Μας πλησιάζει ο Γιώργος, μοτοσυκλετιστής και λιμενικός, κάτοχος ενός TDM. Ανταλλάσσουμε ιστορίες, ταξιδιωτικές και μη. Ο Γιώργος δεν έχει τολμήσει να βγει ακόμα εκτός Ελλάδος αλλά νομίζω πως τον πείσαμε να το κάνει.
Κατά την τελευταία μας διαδρομή από το βουλκανιζατέρ στο λιμάνι, ο Στράτος παρατήρησε μια αρρυθμία στα φλας και τα φώτα στο V-Strom του Στέλιου. Ο Γιώργος μας υποδεικνύει ένα ηλεκτρολογείο και τραβάμε να αγοράσουμε ασφάλειες. Απορώ πως μας είχε διαφύγει να κρατάμε extra ασφάλειες μαζί μας. Επί της ευκαιρίας αγοράζουμε μερικές παραπάνω πριν το πάθημα μας γίνει μάθημα.
Αλλάζουμε προληπτικά την ασφάλεια -η αρρυθμία μάλλον προερχόταν από στιγμιαίο κόλλημα του ρελέ- και πάμε για καφεδάκι στον πεζόδρομο μέχρι να έρθει η ώρα για επιβίβαση.
Παίζουμε κρυφτούλι με τους τροχαίους που δεν αφήνουν κανένα να παρκάρει δίπλα στον πεζόδρομο και αφού καταφέρνουμε να μην μας φιλοδωρήσουν με ροζ χαρτάκι, τραβάμε να επιβιβαστούμε στο γεμάτο καράβι. Το μικρό laptop που κουβαλάμε μαζί μας για να φορτώνουμε χάρτες στο navigator και για να ξεφορτώνουμε τις φωτογραφικές μηχανές, βοηθάει και στο ροκάνισμα του χρόνου αναμονής. Δύο ταινίες μας κρατάν συντροφιά μέχρι να βραδιάσει για τα καλά.
Καλή χρονιά και καλά χιλιόμετρα σε σένα Νικόλα
Όσο αναφωρά το GPS τώρα. Εγώ -αν δεν το ξέρεις- έχω το Quest της Garmin. Δεν έχω και τις καλύτερες γνώσεις για τα άλλα μοντέλα από πλευρά χειρισμού. Έχω δει πως δουλεύουν λίγο το Tom Tom και το Zumo. Η επιλογή του GPS είναι ανάλογα με τη χρήση που θέλεις να του κάνεις.
Για εμένα βασικά χαρακτηριστικά είναι η ευκολία χρήσης, η αυτονομία και “εμπιστοσύνη” του μηχανήματος. Δηλαδή να μην σε αφήσει στη μέση του πουθενά.
Θα αναφερθώ στα υπέρ και στα κατά του Quest.
+Αυτονομία, έχω κάνει μέχρι και 17 ώρες χωρίς φόρτηση.
+Μέγεθος, είναι μικρό σαν κινητό και μεταφέρετε εύκολα με αποτέλεσμα να το κουβαλάω μαζί μου και όταν κάνω ποδαρόδρομο μέσα σε πόλεις. Αν οποιαδίποτε στιγμή ψάχνω κάτι ή χαθώ μπορώ να το συμβουλευτώ και δεν ψάχνω πληροφορίες από τους περαστικούς. Μου έχει τύχει να μου δίνουν λάθος πληροφορίες ή ακόμα να μην μπορώ να συνενοηθώ λόγω γλώσσας.
+Customer Care. Σε πρόβλημα που δημιούργησα εγώ στο navigator -γέμισε η οθόνη γρατζουνιές λόγω ισχυρής χαλαζόπτωσης- η εταιρία μου το αντικατέστησε άμεσα με καινούργιο με το κόστος των 100€.
+Mapsource, το οποίο είναι το πρόγραμμα που δίνει η Garmin με όλα τα μοντέλα της και μπορείς να σχεδιάζεις τα ταξίδια σου offline και μετά να τα φωρτώνεις στο navigator. To πρόγραμμα συνεργάζετε και με το Google Earth και κατ’ εμέ σου λύνει τα χέρια. Το να σχεδιάσεις διαδρομή στην μικρή οθόνη του οποιοδήποτε navigator δεν είναι ότι το πιο εύκολο.
-Μνήνη. Έχει πολύ μικρή μνήμη και κατά 90% δεν ικανοποιεί. Η τελευταία version του City Navigator έχει πάρα πολλές πληροφορίες και η μνήμη του navigator γεμίζει εύκολα. Για να σου δώσω μια εικόνα, στο συγκεκριμένο ταξίδι χώρισα την διαδρομή σε 2 κομμάτια και χρειάστηκε να φωρτώσω νέους χάρτες σε κάποια μεσοστάση.
+1000% αδιάβροχο. Έχει φάει τόσο πολύ νερό, χαλάζι και χιόνι σε σημείο που συκώνει πουλάδα από ΟΥΚ
-Βάση. Η συσκευασία δεν περιλαμβάνει βάση μοτοσικλέτας και θα χρειαστεί να επιβαρυνθείς με το κόστος αγορά της. Προσωπικά η βάση της Garmin δεν μου ενέπνεε καμία σιγουριά, έτσι αγόρασα μια της Touratech.
-Χάρτες Ελλάδας. To Mapsource δεν έχει πλήρη χάρτη Ελλάδος ακόμα. Υποστηρίζει μόνο βασικό οδικό δύκτιο και πλήρη χάρτη Αθηνών (αρκετά καλό από όσο τον έχω τεστάρει). ¨ηταν κάτι που ήξερα απ’ την αρχή και δεν με ενδιέφερε λόγω ότι στην Ελλάδα πολύ απλά ρωτάω και πάω, ξέρω τη γλώσσα 😉
~Ευχρηστία. Ναι μεν είναι πολύ εύχρηστο αλλά δεν δουλεύετε με χοντρά γάντια. Αρκετές φορές έχει χρειαστεί να βγάλω το γάντι για να ψάξω κάτι.
Αυτά για το Quest. Θα σε συμβούλευα να ρίξεις μια ματιά στο net για το τι σου προσφέρουν τα άλλα μοντέλα. Ένα καλό site είναι το http://www.motorcycle-navigation.net Θα βρεις πολλές πληροφορίες εκεί.
Ελπίζω να σε βοήθησα… ή πάλι… ελπίζω να μην σε μπέδρεψα περισσότερο 😉
Στέλιο,
καλή χρονιά και καλα ταξίδια με υγεία.
Θα ήθελα να μου δώσεις μερικές πληροφορίες για το gps σου. Είσαι ευχαριστημένος από το garmin? τους χάρτες από που τους προμηθεύεσαι? σκέφτομαι για το zumo ή το streetpilot, ή έστω το quest.
Thanx.
θενκ γιου φίλε Operater!
θα σε πέρναμε συνοδοιπόρο αλλά δεν ξέρω πως θα το έπερνε ο δικός μας operater ακα Μήτσος (πλάκα κάνω)
Το βόρειο ακρωτήρι δεν λείπει από τα πλάνα μας (άλλοστε δεν νομίζω να λείπει από κανενός ταξιδευτή τα πλάνα). Σίγουρα θα το επισκεφτούμε τα επόμενα χρόνια. Για φέτος το πρόγραμμα λέει Σκωτία (αν όλα πάνε καλά). Του χρόνου ίσως….
(madv το ταξιδιωτικό του filippos650 το πέτυχες στο moto.gr…Πολύ ωραίο!)
Παλληκάρια και κοπελιά… Και εις ανώτερα! Να είστε πάντα καλά και πάντα τέτοια! Μακάρι να με πέρνατε και μένα συνοδοιπόρο…..
Άντε και στο Βόρειο Ακρωτήρι (Είπα ιδέα? χαχαχαχαχα) ….!!!!
Απαντάω στον εαυτό μου 😉
Λόγω ότι το google maps δεν παίζει με free version του wordpress, άλλαξα τα πλάνα και πρόσθεσα της διαδρομές για κατέβασμα σε 3 διαφορετικά format.
Google Earth, MapSource και Autoroute
Τα links θα τα βρείτε κάτω από κάθε χάρτη της διαδρομής.
Ελπίζω να φανούν χρήσιμα 😉
tnx παίδες
filippos650 που ταξίδεψες φέτος?
νομίζω πως κάπου πέτυχα το ταξιωτικό σου αλλά δεν θυμάμαι που (βλέπε αλτσχάιμερ) 🙂
ΥΓ. Θα συνεχίσω τα updates στο ταξιδιωτικό. Στο “to do” list μου είναι google maps για να μπορεί κανείς να εξερευνήσει τις διαδρομές καλύτερα και videos όταν καταφέρω να μάθω μοντάζ (μην φωνάζεις scotty ;P)
Μπράβο ρε παιδιά! Ζηλεύω την όμορφη παρέα! Να είστε καλά να κάνετε πάντα τέτοια καταπληκτικά ταξίδια! Και που ξέρετε μπορεί κάπου, κάποτε και να συναντηθούμε! (φετος ήταν too close)
Παιδια πολυ ομορφο ταξιδι!
Μπραβο για την παρουσιαση που κανατε στην σελιδα σας.
Παντα τετοια και καλη συνεχεια!
Αψογο Σπαιδιά !!!!
Αποτελεί πραγματικά οδηγό με τέλειες οδηγίες αλλά και γεμάτο συναισθήματα και ωραία διάθεση.
Μέσα απ’ την καρδιά μου και πάλι ΕΥΓΕ !!
Αψογη η Αντιγονη στις αποψεις της και στις προτασεις της…μαλιστα θα συμβουλευα τον οδηγο να παρει μια ενδοσυνενοηση της προκοπης , αν θελετε με ρωτατε εχω αποψη , να μιλαει με την συνοδηγο καθως και θα ακουει και την μουσικουλα του και το gps