ΗΜΕΡΑ 2η [Κυριακή 27 Ιουνίου 2010 – 419.4 km]…ανάμεσα στις ομορφιές δυο λιμνουπόλεων
Το πρωί μας βρήκε να απολαμβάνουμε το καφέ μας στο μπαλκόνι του ξενοδοχείου, με θέα τη Σαγιάδα και φυσικά τα καταγάλανα νερά του Ιονίου πελάγους. Μόλις φορτώσαμε στις μοτοσυκλέτες τα λιγοστά υπάρχοντά μας, περάσαμε τις Φιλιάτες και ανεβήκαμε στα όρη Τσαμαντά, τα οποία εκτείνονται μέχρι μέσα στην Αλβανία.
Μια πολύ γραφική διαδρομή, ίσως από τις καλύτερες που περάσαμε. Όπου κι αν σταθείς βλέπεις πράσινο, ακόμα και στο χάρτη! Μάλιστα, σε ορισμένα σημεία λίγο να σηκωνόμασταν και τα φύλλα των δέντρων θα ακουμπούσαν στα κράνη μας! Και σαν να μην έφτανε αυτό, ήθελες και τη μεγάλη σκάλα των xenon για να δεις στο σκοτάδι που προερχόταν από τη σκιά των δέντρων! Ο δρόμος μέχρι τον Τσαμαντά είναι ανηφορικός, ιδιαίτερα στενός και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής κατά την οδήγηση. Η ομορφιά όμως του τοπίου σε αποζημιώνει.
Μετά τη διασταύρωση του χωριού Τσαμαντάς μέχρι τη Βροσίνα, το τοπίο παραμένει το ίδιο όμορφο, με τη μόνη διαφορά πως ο δρόμος είναι κατηφορικός.
Στη συνέχεια πήραμε το δρόμο προς Βουτσαρά με σκοπό να επισκεφθούμε την όμορφη πόλη των Ιωαννίνων και φυσικά να δούμε τη πασίγνωστη ομώνυμη Λίμνη, ή αλλιώς Παμβώτιδα. Η Λίμνη των Ιωαννίνων είναι γνωστή για τον πνιγμό της Κυρά Φροσύνης και δεκαέξι άλλων γυναικών από τον Αλή Πασά, κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, για τις ηθικά επιλήψιμες πράξεις τους.
Μετά από μια σύντομη περιήγηση στα Ιωάννινα, κατευθυνθήκαμε προς Καλπάκι, με σκοπό να φτάσουμε στη Συνοριακή Διάβαση Κακκαβιάς. Στο δρόμο προς Καλπάκι συναντήσαμε ένα κομβόι από τζιπ των ΕΚΑΜ, όπου κανένα από τα πολλά αυτοκίνητα πίσω, δεν τολμούσε να τους προσπεράσει. Έτσι ο ρυθμός οδήγησης ήταν ιδιαίτερα αργός. Εμείς τους προσπεράσαμε χαιρετώντας τους κι αυτοί ανταπέδωσαν τον χαιρετισμό. Στο Καλπάκι στρίψαμε αριστερά προς Κακκαβιά, όπου ο δρόμος αρχίζει και γίνεται πιο πλατύς και μας επιτρέπει να κινηθούμε με πιο υψηλές ταχύτητες σε 27 km ατελείωτων και καλοχαραγμένων στροφών.
Και το πανηγύρι των τρελών συνεχίζεται καθώς το road book λέει επιστροφή από τον ίδιο δρόμο, φωτογραφίζοντας όμως τη Λίμνη Ζαραβίνα καθώς και το ηρώο των πεσόντων του Β’ Π.Π. στο Δήμο Δελβινακίου.
Το πράσινο τοπίο όμως, δε λέει να εξαφανιστεί. Βρισκόμαστε λίγο μακριά από τα Ζαγοροχώρια, τα οποία ευελπιστούμε να τα επισκεφθούμε ιδιαιτέρως κάποια άλλη φορά. Ανηφορικός στην αρχή και μετά κατηφορικός ο δρόμος, μας οδηγεί στη Κόνιτσα, με το γνωστό και χιλιοφωτογραφισμένο πέτρινο γεφύρι της πάνω από τον Αωό Ποταμό.
Στην Κόνιτσα, συναντιούνται πολλά βουνά και οροσειρές της Πίνδου, όπως το βουνό Τραπεζίτσα, τα όρη Τύμφης καθώς και το όρος Σμόλικας, η δεύτερη πιο ψηλή κορυφή της Ελλάδας, με υψόμετρο 2.637 m. Στη Κόνιτσα βέβαια δεν σμίγουν μόνο βουνά και οροσειρές, αλλά και ποτάμια. Έξω από αυτήν συναντιόνται οι ποταμοί Αωός και Bοϊδομάτης που λίγο πιο πέρα στη γέφυρα της Μέρτζιανης, θα συναντήσουν τον Σαραντάπορο και θα συνεχίσουν προς την Αλβανία.
Παίρνουμε κατεύθυνση προς Μαστοροχώρια, περνώντας πάνω από τον Σαραντάπορο και απολαμβάνουμε το ειδυλλιακό τοπίο. Λίγο μετά το Επταχώρι προς Πεντάλοφο, οι πρώτες ψιχάλες αρχίζουν και κάνουν την εμφάνισή τους. Με το που σταματάμε να φορέσουμε τα αδιάβροχα, άρχισε να ρίχνει καρεκλοπόδαρα. Ευτυχώς για λίγο, αλλά μέχρι να τα φορέσουμε είχαμε γίνει μούσκεμα! Ήταν η πρώτη φορά που η βροχή θα έκανε την εμφάνισή της στο οδοιπορικό. Λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, σταματάμε για λίγο σε ένα εγκαταλελειμμένο σπιτάκι, κάνοντας ένα τσιγάρο και μέχρι να το τελειώσουμε, η βροχή έχει σταματήσει.
Στο βάθος τα απειλητικά σύννεφα μας περιμένουν. Ο Γιώργος προτείνει να συνεχίσουμε να φοράμε τα αδιάβροχα κι εγώ του απαντάω πως “και να βρέξει, το κόλπο το ξέρουμε”. Αυτή η ατάκα την οποία εκστόμισα αυθόρμητα, έμελλε όμως να την επαναλάβουμε ουκ ολίγες φορές, κάθε φορά που συναντούσαμε βροχή, μέχρι το τέλος της Οδύσσειας.
Φτάνοντας στο Τσοτύλι, συναντήσαμε μια τεράστια ουρά από αυτοκίνητα που κόρναραν ακατάπαυστα από τον κεντρικό δρόμο μέχρι την Εκκλησία του χωριού. Προφανώς γινόταν γάμος και είχε μαζευτεί όλο το χωριό. Περνώντας έξω από την Εκκλησία, όλοι οι κάτοικοι κοιτούσαν απορημένοι δυο μηχανόβιους να συμμετέχουν κι αυτοί στις γαμήλιες κορναρομαχίες. Κι εδώ οφείλουμε να δώσουμε τα εύσημα στη μαμά Yamaha που εφοδιάζει με ιδιαίτερα δυνατές κόρνες τις μοτοσυκλέτες της, ιδανικές για τη γαμήλια περίσταση. Καθώς επίσης και σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προορίζουν οχήματα για την Ελλάδα, όπου συναγωνιζόμαστε ποιος θα κορνάρει περισσότερο και πιο δυνατά, φαινόμενο που συναντάμε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους.
Ένα στενό πιο κάτω είχε μπλόκο η Αστυνομία και σταματάω μόνος μου μπροστά στους αστυνομικούς για να ρωτήσω κάτι… -Όχι, φύγε δε γράφουμε! μου λέει με νόημα ένας εξ’ αυτών, -Για Καστοριά πηγαίνουμε ευθεία; τον ρωτάω, -Ναι, μου λέει και συνεχίζουμε…
Η πανέμορφη πόλη της Καστοριάς κάνει την εμφάνισή της, πολύ πριν νυχτώσει.
Σκεφτόμαστε αφού θέλει δυο ώρες μέχρι να νυχτώσει, να συνεχίσουμε προς Πρέσπες. Το συζητούσαμε πολύ ώρα με το Γιώργο και αμέσως ήρθαν στο μυαλό μου τα λόγια του φίλου Ιάκωβου Σουργουτσίδη, με τον οποίο μιλούσα πριν λίγες ώρες στο τηλέφωνο “Ωραία διανυκτέρευση η Καστοριά παιδιά, χαρείτε το!”. Η πόλη της Καστοριάς είναι χτισμένη πάνω σε μια χερσόνησο της Λίμνης Ορεστίδος και περιστοιχίζεται από τα βουνά Βίτσι και Γράμμος, δημιουργώντας έτσι μια εικόνα απαράμιλλου κάλλους. Οι μηχανές μας πήραν φωτιά – οι φωτογραφικές, γιατί οι δίτροχες απολάμβαναν μαζί μ’ εμάς το τοπίο, δουλεύοντας σχεδόν στο ρελαντί. Κάναμε τον περίπλου της πόλης με μηχανές (φωτογραφικές και δίτροχες), ανεβήκαμε ψηλά στο μοναστήρι του Προφήτη Ηλία θαυμάζοντας πανοραμικά τη πανέμορφη Καστοριά.
Κατά τη διάρκεια του βραδινού φαγητού δίπλα στη λίμνη, συμφωνήσαμε με το Γιώργο, πως σίγουρα η Καστοριά είναι από τις ωραιότερες πόλεις που έχουμε δει μέχρι τώρα στα ταξίδια μας. Το βράδυ μετά από 420 km, μας βρήκε σε έναν παραδοσιακό και ιδιαίτερα προσεγμένο ξενώνα, δίπλα στη Λίμνη. Συγκριτικά με τις άλλες μέρες, εκείνη τη μέρα γράψαμε τα λιγότερα χιλιόμετρα, γιατί πολλά εξ’ αυτών ήταν σε γραφικές, δύσκολες και συνάμα απαιτητικές διαδρομές, και σε πολλούς δρόμους αν και μπορούσαμε να οδηγήσουμε πιο γρήγορα, η ομορφιά των τοπίων ήταν τέτοια που δε μας άφηνε να το πράξουμε…
« Προηγούμενη Σελίδα | Επόμενη Σελίδα » |
πολυ καλη διαδρομη..μπραβο παιδια…και την περιγραφεται με τετοιο συναισθημα και ζωντανια που πραγματικα ταξιδεψα μαζι σας.!!!! παντα τετοια.
Χαίρομαι που σου άρεσε fazeremalo και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
ωραιες διαδρομες… ως ”θραξ” καλά σας βγηκε που πηγατε Αισυμη… και φυσικα Δερειο.. ειναι απο τα ωραια μερη.. γενικώς εχω ακολουθησει και εγω μια φορα μονος αυτες τις διαδρομες.. Λίμνη…Λίμνη.α.χαχαχ και ειναι πολύ ωραιες…. ευχαριστω που μου τα ξανθυμισατε !!
Themis, ήταν η μοναδική φορά που χαθήκαμε σε τούτο το οδοιπορικό, λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη τη μέρα.Να φανταστείς πως δεν είχαμε GPS παρά μόνο καλούς χάρτες.Τελικά όπως πολύ σωστά αναφέρεις μας βγήκε σε καλό που βρεθήκαμε κατά λάθος στην Αισύμη.Ο Έβρος είχε αυτό το κάτι που μου έκανε κλικ, κι ελπίζω κάποια στιγμή στο μέλλον να τον εξερευνήσω κι άλλο.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που σου ξαναθύμισα τις διαδρομές κι εύχομαι όμορφα και ασφαλή χιλιόμετρα.
Στο επόμενο…ρίχτε καμία φωνή…μπορεί να μεγαλώσει η παρέα…σύντεκνοι! 🙂
Να είσαι σίγουρος γι΄αυτό, σύντεκνε Κωστή!
Στελιο μπραβο για το ωραιο ταξιδι που εκανες και μπραβο που μας ταξιδεψες και μας μεσα απο το αρθρο σου….Ευχομαι παντα ασφαλη και απολαυστικα χιλιομετρα…..
Ευχαριστώ Θανάση.Χαίρομαι που κατάφερα να περάσω στο χαρτί (ή στην οθόνη πιο σωστά) έστω και ένα μικρό μέρος από αυτά που έζησα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.Να είσαι καλά, εύχομαι πολλά, όμορφα και προπάντων ασφαλή χιλιόμετρα.
Γειά σου Μερκούρη με τα ωραία σου! Οι Καστανιές είναι το ωραιότερο μέρος του πλανήτη εεε; Τα υπόλοιπα από κοντά τρελιάρη! Φιλούμπες
Γεια σου Ιάκωβε με τις ταξιδιωτικές προτάσεις σου!Άρδα ήθελα να διασχίσω κι εσύ με έστειλες στον…Αμαζόνιο!
Περιττό να σου πω, πως η διάσχιση του ποταμού Άρδα, από τα Μαράσια στις Καστανιές, ήταν το highlight της Οδύσσειας.Και χαίρομαι που ήταν δική σου πρόταση για τους λόγους που ανέφερα.
Και θέλω να ευχαριστήσω κι από ‘δω, τόσο εσένα, όσο και τον Γιώργο, που έχετε αφήσει την πένα σας στο αγαπημένο μου περιοδικό, για τις συμβουλές και τις προτάσεις σας, οι οποίες ήταν πολύτιμες για την πραγματοποίηση αυτού του οδοιπορικού.
Με μοτοσπορτκουλτουριάρικους χαιρετισμούς…
Μερκούρη τα έχουμε πει και σε πιο προσωπικό επίπεδο αλλά θα ήθελα και από εδώ να σου δώσω τα συγχαρητήριά μου για το ταξίδι σου. Θεωρώ πως ανήκεις στην μικρή κατηγορία μοτοσυκλετών που απολαμβάνεις την μοτοσυκλέτα σου με όλες σου τις αισθήσεις. Θα χαιρόμουν να έβλεπα και άλλα σου ταξιδιωτικά μέσα από το site του Στέλιου. Πάντα όρθιος και πάντα ταξιδιώτης φίλε.
Βαγγέλη, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.Δεν ξέρω αν ανήκω σε αυτή την μικρή κατηγορία (τρομάρα μου!) αλλά σίγουρα προσπαθώ να απολαμβάνω όσο μπορώ, τα ποικίλα αισθήματα που προσφέρει η μοτοσυκλέτα και η χρήση της.
To ταξιδιωτικό κείμενο, ήταν έτοιμο λίγες μέρες μετά το πέρας της Οδύσσειας και ήταν έτοιμο να δημοσιευθεί σε blogs του είδους.Για πολλούς και διάφορους λόγους, δεν το έπραξα.Αργότερα, το ενδιαφέρον και η πρόταση του Στέλιου, ήταν ιδιαίτερα τιμητικά για εμένα, καθώς τον θεωρώ αξιοθαύμαστο, τόσο ως μοτοσυκλετιστή, όσο και ως άνθρωπο.Και φυσικά η χαρά μου ήταν ιδιαίτερη καθώς το ταξιδιωτικό μου, θα δημοσιευόταν στο αγαπημένο moto adventures.Μελλοντικά, όταν καταφέρω πρώτα ο θεός, να κάνω κι άλλα ταξίδια, φυσικά και θα τα δεις στο site του Στέλιου.Έχω ήδη ένα από το 2009, το οποίο είναι μισοτελειωμένο και ελπίζω όταν βρω χρόνο, να το τελειώσω.
Βαγγέλη και πάλι ευχαριστώ και ανταποδίδω τις ευχές.