Στο βορειότερο άκρο της Ευρώπης

13η Μέρα
Τέταρτη 20 Ιουλίου 2011
Διαδρομή: Helsinki (Finland) – Tallinn (Estonia) – Riga (Latvia)
Χιλιόμετρα: 356
Συνολικά χλμ: 8060

ΣήΜέρα τελειώνει το ταξίδι μας στη Σκανδιναβία και θα περάσουμε απέναντι στις χώρες της Βαλτικής. Ξυπνήσαμε νωρίς μιας και θα έπρεπε να πάμε στο λιμάνι να βρούμε εισιτήρια. Έχουμε μια αγωνία μιας και τις προηγούμενες μέρες δεν μπορέσαμε μέσω ιντερνέτ να κλείσουμε. Στις 9:00 βρισκόμαστε στο βόρειο λιμάνι της πόλης. Επικρατεί ένας πανικός λόγω των έργων που γίνονταν. Τελικά δεν βρήκαμε εισιτήριο και η τελευταία μας ελπίδα ήταν να πάμε στην άλλη πλευρά της πόλης μήπως και βρούμε με την άλλη εταιρεία. Έχουμε αγωνία μιας και δεν μπορούμε να μείνουμε άλλη μέρα στο Ελσίνκι. Η τύχη μας χαμογέλασε για ακόμη μια φορά σε αυτό το ταξίδι. Βρήκαμε τα δυο τελευταία εισιτήρια για Tallinn στις 11:30. Άψογα. Εντωμεταξύ όπως πηγαίναμε να κλείσουμε εισιτήρια μια γνώριμη BMW Adventure ξεπροβάλει μπροστά μας. Λαρισαϊκές πινακίδες, ένας τεράστιος πάνω στη μηχανή… λέω ο Κυριάκος. Αν είναι δυνατόν. Ο Κυριάκος είναι ο κολλητός μου στη Λάρισα ο οποίος πήγαινε και αυτός στο Nordkapp. Ήξερα ότι εκείνες τις μέρες θα ήταν στο Ελσίνκι αλλά όχι και ότι θα τον πετύχαινα μπροστά μου. Μεγάλη χαρά όταν βλέπεις μετά από καιρό γνώριμα πρόσωπα. Είπαμε τις εντυπώσεις μας και φύγαμε αφού όπως είπα περίμενε και το καράβι. Αναχώρηση στις 11:30.

Το πλοίο μεγάλο, γεμάτο Φιλανδούς που έπιναν και έτρωγαν σαν ζώα. Ευτυχώς βρήκαμε θέση σε μια ωραία γωνίτσα. Μετά από λίγη ώρα ένας τύπος με μια κιθάρα άρχισε να παίζει γνωστά κομμάτια και μας έφτιαξε την διάθεση. Πήραμε και την μπυρίτσα μας οπότε πέρασαν οι 2,5 ώρες χαλαρά. Εκεί αποφασίσαμε ότι από εδώ και περά πρέπει να δούμε το ταξίδι λίγο τουριστικά για να μην αφήσουμε τις μέρες να πάνε χαμένες.

Βλέπουμε το Tallinn από το καράβι και αμέσως μας προϊδέασε θετικά. Και έτσι ακριβός ήταν.

Το Ταλίν (Tallinn) είναι πόλη και πρωτεύουσα της Εσθονίας με πληθυσμό 399.180 κατοίκων, σύμφωνα με την απογραφή του 2006. Αποτελεί επίσης μεγάλο εμπορικό λιμάνι και απέχει 80 km από το Ελσίνκι. Βρίσκεται στη νότια πλευρά του κόλπου της Φινλανδίας. Από το 1991 είναι και πάλι πρωτεύουσα του ανεξάρτητου κράτους της Εσθονίας. Η πόλη χωρίζεται στα δυο. Στην παλιά πόλη που βρίσκεται εντός των παλιών τοίχων και στην καινούρια. Το καινούριο κομμάτι περιλαμβάνει μοντέρνα κτήρια, μεγάλους δρόμους όπως και πολλά πάρκα. Όλα τα λεφτά όμως είναι η παλιά πόλη.

Λόγω της γεωγραφικής του θέσης, το Ταλίν υπήρξε εμπορικό κέντρο και προορισμός, καθώς και τόπος-πέρασμα διάφορων λαών, πράγμα που εξηγεί την ανάπτυξη του κέντρου του και την ποικιλία των μνημείων του. Το κέντρο του Ταλίν εσωκλείει το κάστρο της Τόομπεα, χτισμένο από τους Δανούς τον μεσαίωνα, και του οποίου τα τείχη στέκονται ακόμα. Εντός των τειχών βρίσκεται και ο Ρωσικός Ορθόδοξος Καθεδρικός Ναός του Αλέξανδρου Νέφσκυ, χτισμένος στα χρόνια της Ρωσικής Αυτοκρατορίας, και η Εκκλησία του Αγ.Νικολάου. Στον λόφο της Τόομπεα βρίσκεται επίσης το παλιό Εσθονικό παλάτι, όπου τώρα στεγάζεται η Βουλή. Το Ταλίν είναι γνωστό και για την Εκκλησία του Αγ.Όλαφ, η οποία είναι και η παλαιότερη της πόλης. Χτίστηκε τον 12ο αιώνα από την ντόπια Σκανδιναβική κοινότητα και ανάμεσα στον 14ο και τον 15ο υπήρξε το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο (πηγή Βικιπαίδεια).

Πάρα πολλοί τουρίστες -κυρίως Φιλανδοί και Ρώσοι- είχαν κατακλίσει τα πλακόστρωτα καλντερίμια. Πολλά εστιατόρια κατά μήκος των στενών όπως και πολλά μαγαζάκια με τουριστικά ειδή. Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι το Tallinn είναι πολιτιστική πρωτεύουσα για το έτος 2011 και αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας της UNESCO. Αξίζει μια επίσκεψη με διαμονή στο Tallinn. Φεύγουμε με τις καλύτερες των εντυπώσεων…

και με αρκετά ανεβασμένη την ψυχολογία… ύστερα από την σπαρίλα των τελευταίων 2 ημερών. Προορισμός η πρωτεύουσα της Λετονίας η Ρίγα 340 χλμ απόσταση. Η ώρα πήγε 16:00 και βγαίνοντας από την πόλη και λίγα χλμ μετά ο δρόμος περνούσε μέσα από ένα εθνικό δρυμό. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να ομορφύνει πολύ η διαδρομή. Ο δρόμος καλής ποιότητας αλλά στενός. Ήμασταν συνέχεια με το φλας αναμμένο για προσπέραση. Με όλα αυτά φτάσαμε στη Ρίγα κατά τις 20:30.

Η Ρίγα (Λεττονικά: Riga) είναι η πρωτεύουσα της Λετονίας. Είναι με 727.578 (μαζί με τα προάστια 1.148.377) κατοίκους η μεγαλύτερη πόλη των κρατών της Βαλτικής. Η πόλη βρίσκεται στις ακτές της Βαλτικής Θάλασσας και στις εκβολές του ποταμού Νταουγκάβα. Το ιστορικό κέντρο της Ρίγας έχει μια ιδιαίτερα ξεχωριστή αρχιτεκτονική τέχνης αρ νουβό, και έχει ενταχθεί στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Μετά την ανεξαρτησία της Λετονίας η πόλη έχασε πάνω από 180.000 κατοίκους, το πλείστον Ρώσοι που μετανάστευσαν (πηγή Βικιπαίδεια).

Με το που μπήκαμε στην πόλη έπιασε μια βροχή κατακλυσμός. Μιλάμε για πολύ νερό. Όση βροχή δεν φάγαμε στη Νορβηγία την φάγαμε εδώ. Μέσα σε χρόνο dt έχουμε γίνει λούτσα (λούτσα είπαμε ρεεε) μιας και δεν φορούσαμε τα αδιάβροχα. Ευτυχώς βρήκαμε σχετικά γρήγορα ξενοδοχείο. Απλώσαμε τα ρούχα ετοιμαστήκαμε και βγήκαμε για φαγητό και μπύρα. Καταλήξαμε σε αγγλική pub να ακούμε πάλι μια φοβερή μπάντα και πεινώντας μαύρη Guinness. Η Ρίγα πραγματικά είναι μια πανέμορφη πόλη. Μπορείς να δεις τα πάντα. Ακούγοντας τόσα χρόνια γι’ αυτές τις πόλεις πάντα είχα στο μυαλό μου πόλεις σε στυλ Βουλγαρίας, Ρουμανίας. Καμία σχέση. Οι χώρες τις Βαλτικής αξίζουν ένα ταξίδι σε συνδυασμό με την Πολωνία ίσως. Το μέλλον θα δείξει. Η ώρα πέρασε και πάμε για ξεκούραση. Στο δρόμο πάλι δεχτήκαμε προτάσεις για γυναίκες, ναρκωτικά αλλά πάλι δεν ήμασταν οι καλύτεροι πελάτες… πάμε μεγάλε εδώ θα μας φάνε…

Εντυπώσεις ημέρας:
– Tallinn & Riga
– H διαδρομή ανάμεσα στις δυο πόλεις

Έξοδα ημέρας (κατ’ άτομο):
– 20€ βενζίνη
– 28€ ξενοδοχείο
– 50€ πλοίο για Tallinn
– 15€ souvenir
– 7€ φαγητό
– 8€ μπύρες

Διαδρομή ημέρας: Helsinki-Estonia E67- Riga

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα »
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσω RSS 2.0 feed.You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Subscribe
Notify of
guest

21 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
fazeremalo
10 years ago

ΜΠΡΑΒΟΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ………θεωρω πως εχετε απολαυσει πληρως την ζωη..
απο τα 19 μου που διαβασα πρωτη φορα για τον προορισμο …εχει κολησει στο μυαλο μου…..να παω nordkapp και μετα ας κρεμασω….λαστιχα….το ονειρο μου….θα το κανω σιγουρα …απλα ειμια λιγο απειρος λογο ηλικιας ακομη (23) αν και εχθω πολλα κμ εξωτερικου……
παρολα αυτα μιας και εισαι και λαρισα φιλε μου θα ηθελα και να σε γνωρισω.
εαν φυσικα εινια εφικτο..
μπραβο και παλι…….

Would love your thoughts, please comment.x