Από τα Ευρωπαϊκά σαλόνια στα Βαλκανικά αλώνια


Παρασκευή 16 Αυγούστου, Η Τσέχικη επαρχία (χλμ. 186)
Σήμερα η διαδρομή ήταν πολύ χαλαρή. Σκοπός μας ήταν αν χαζέψουμε λίγο την Τσέχικη επαρχία και τις όμορφες πόλεις καθ’ οδόν προς το Cesky Krumlov. Πρωί-πρωί λοιπόν, φορτώνουμε τις μοτοσυκλέτες μας υπό το βλέμμα κάτι Γερμανών με Goldwing οι οποίοι κατέφθασαν στο ξενοδοχείο το προηγούμενο βράδυ. Χαζεύουν φυσικά το φρέσκο Adventure και σχολιάζουν μεταξύ τους. Οποιαδήποτε προσπάθεια επικοινωνίας μαζί τους, πέφτει κυριολεκτικά στο κενό. Μας αγνοούσαν λες και δεν υπήρχαμε εκεί.


Προβολή χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Αφήνουμε πίσω την Πράγα για να χωθούμε στην επαρχία. Ο δρόμος πάλι μια απέραντη ευθεία, διασχίζει καταπράσινα λιβάδια και μικρά δάση με την κίνηση να είναι στα όρια του υποφερτού.
Prague to Ceske Budejovice

Σε σύντομο χρόνο παρκάρουμε στην κεντρική πλατεία του Ceske Budejovice η οποία είναι η μεγαλύτερη πλατεία της χώρας και πλαισιώνεται με όμορφα γοτθικά, μπαρόκ και αναγεννησιακά κτίρια.

Ceske Budejovice

Κλικ για μεγέθυνση


Ceske Budejovice

Ceske Budejovice

Shark attack 😉

Στο κέντρο της ορθώνεται το σιντριβάνι του Σαμψών το οποίο κατέχει το ρεκόρ του πιο ψηλού σιντριβανιού στη χώρα.

Ceske Budejovice, Samson's Fountain

Λούτσα μας έκανε ο Σαμψών…


Ceske Budejovice, Samson's Fountain

Παραδίπλα κρύβεται μια μικρότερη πλατεία στην οποία φιλοξενείται ένα μικρό αλλά ενδιαφέρον μουσείο μοτοσυκλέτας. Φιλοξενεί μια πληθώρα κυρίως Τσέχικων μοτοσυκλετών αλλά και και διάφορα άλλα παλαιά πράγματα όπως κάνιστρα, χιλιομετρικές πινακίδες πόλεων, όπλα!, μοτοσυκλετιστικά ρούχα, ραδιόφωνα, σκαπτικές μηχανές!, βενζινοκίνητα πριόνια! κ.α. Δυστυχώς όλες οι πληροφορίες ήταν στα Τσέχικα και ότι γράφω παρακάτω τα έχει μεταφράσει ο γούγλης:
Ceske Budejovice, Motorcycle Museum

NSU

NSU του 1922

Hurikan 250

Hurikan 250 του 1949, Τσέχικης κατασκευής, 20hp στις 7800 στροφές

TIZ AM 600

TIZ AM 600 του 1938, Σοβιετικής κατασκευής . Επιδόσεις: 16,5hp στις 3800 στροφές, 95km τελική.

Harley Davidson 42 WLA

Harley Davidson 42 WLA, 750cc του 1943

Stadion prototype

Stadion, πρωτότυπο του 1957

Ducati Cucclolo t2

Ducati Cucclolo t2, 48cc του 1947

AWO 425

AWO 425 του 1952, Γερμανικής προέλευσης. Επιδόσεις: 12hp στις 4750 στροφές, 105km τελική

ESKA-Sachs Mofa 98

ESKA-Sachs Mofa 98, του 1939, Τσέχικης κατασκευής. Επιδόσεις 2,2hp στις 3500 στροφές, 60km τελική

Babetta 80cc prototype

Babetta 80cc πρωτότυπο του 1986, Σοβιετικής κατασκευής

Στη συνέχεια ανεβαίνουμε 225 απότομα σκαλοπάτια για να βρεθούμε στην κορυφή του πύργου της Μαύρης Εκκλησίας, δίπλα από τον καθεδρικό του Αγίου Νικολάου.
Ceske Budejovice, Black Tower

Μπορεί η ανάβαση να μην συνιστάται για κλειστοφοβικούς, αλλά όσοι το τολμήσουν θα απολαύσουν ένα μαγευτικό πανόραμα της πόλης.
Ceske Budejovice panorama

Για φινάλε αφήσαμε την επίσκεψη στην ζυθοποιία της Budweiser η οποία βρίσκεται στην είσοδο της πόλης.
Ceske Budejovice, Budweiser

Η ιστορία της ζυθοποιίας έχει ενδιαφέρον για αυτό την παραθέτω. Ιδρύθηκε το 1785 στην πόλη Budwies της Βοημίας και ξεκίνησε εξαγωγές στην Αμερική το 1872 με την ονομασία Budweiser. Το 1876 η Αμερικάνικη ζυθοποιία Anheuser-Busch πλάσαρε στην αγορά μια μπύρα με το ίδιο όνομα για την οποία κατοχύρωσε τα δικαιώματα 2 χρόνια αργότερα. Επίσης το 1895 εμφανίστηκε και μια τρίτη, Τσέχικη αυτή τη φορά, εταιρία (τώρα ονομάζεται Budwar) η οποία επίσης εξήγαγε την μπύρα της στην Αμερική με το ίδιο όνομα. Οι τρεις εταιρίες άρχισαν τις δικαστικές διαμάχες οι οποίες κράτησαν μέχρι και το 2010 όπου και η Αμερικάνικη εταιρία έχασε το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την ονομασία στις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντιθέτως οι Τσέχικες εταιρίες εξάγουν πια μπύρα στην Αμερική με διαφορετική ονομασία. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, στην Ελλάδα την απολαμβάνουμε ως Budweiser Budvar.
Ceske Budejovice, Budweiser

Πίσω στο τουρ μας λοιπόν, όπου η ξενάγηση περνάει από όλα τα στάδια παραγωγής του ζύθου αλλά και του υπερσύγχρονου εργοστασίου. Όλα ξεκινούν φυσικά από το κριθάρι το οποίο αναμιγνύεται σε μεγάλες δεξαμενές με νερό από συγκεκριμένες πηγές που υπάρχουν στην περιοχή του εργοστασίου.
Μετά από 2-3 μέρες γίνεται ένας διαχωρισμός στον οποίο αφαιρούνται οι κόκκοι που επιπλέουν και συγκεντρώνονται οι μουλιασμένοι κόκκοι με το ζητούμενο ποσοστό υγρασίας, οι οποίοι και μεταφέρονται στα δοχεία βλάστησης. Εκεί σε σταθερές και ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας ο κόκκος αναπτύσσεται για να δημιουργήσει την πράσινη βύνη, μία διαδικασία που κρατάει 7 με10 μέρες.
Ceske Budejovice, Budweiser

Ακολουθεί η ξήρανση της πράσινης βύνης, η στίλβωση και ο βρασμός πριν μπούμε στην διαδικασία της ζυθοποίησης. Στη συνέχεια το προϊόν μεταφέρεται στις δεξαμενές ζύμωσης όπου προστίθεται η μαγιά για να ξεκινήσει η ζύμωση. Τέλος περνάμε στη διαδικασία της ωρίμανσης όπου η μπύρα μένει μέσα σε δεξαμενές με χαμηλή θερμοκρασία. Το τουρ περιλάμβανε και κέρασμα κατευθείαν από την δεξαμενή…

Ceske Budejovice, Budweiser

Δύο ποτηράκια και ήμασταν όλοι γκολ… Χικ…

Η ξενάγηση τελειώνει με μια επίσκεψη στα σύγχρονα αυτοματοποιημένα μηχανήματα εμφιάλωσης και συσκευασίας.

Ceske Budejovice, Budweiser

Επιστροφή στις μοτοσυκλέτες και πορεία ακόμα πιο νότια προς το Cesky Krumlov. Μπορεί τα χιλιόμετρα να είναι λίγα, η κίνηση όμως είναι τραγική. Μετά από 25 περίπου χιλιόμετρα μπαίνουμε στην πόλη και οδεύουμε προς την πανσιόν Maja. Ο δεύτερος όροφος του σπιτιού της συμπαθητικής κυρίας έχει μετατραπεί σε ένα ιδιαίτερο τεσσάρι διαμέρισμα. Αφήνουμε την πραμάτεια μας και τραβάμε να επισκεφτούμε μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Ευρώπης, σύμφωνα με αρκετούς ταξιδιωτικούς οδηγούς.

Cesky Krumlov

Η μεσαιωνική πόλη, μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO από το 1992, κυκλώνεται από τον ποταμό Μολδάβα. Η παλιά πόλη είναι γεμάτη από άριστα διατηρημένα μπαρόκ κτίρια, πλακόστρωτους πεζόδρομους με μικρά γραφικά μαγαζάκια και δεκάδες μικρά γεφυράκια πάνω από τον ποταμό.

Cesky Krumlov
Cesky Krumlov

Cesky Krumlov, Plague Column

Το συντριβάνι στο κέντρο της πλατείας είναι αφιερωμένο στα θύματα της επιδημίας της πανούκλας που έπληξε την Ευρώπη στα μέσα του 14ου αιώνα αποδεκατίζοντας περίπου το ⅓ του πληθυσμού της.

Cesky Krumlov, Plague Column
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov

Το κύριο αξιοθέατο της πόλης όμως είναι κάστρο Κρούμλοβ το οποίο ορθώνεται πάνω από την παλιά πόλη και ήταν κάποτε η έδρα της πιο δυνατής οικογένειας, του Οίκου των Rosenberg. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κάστρο της χώρας μετά από αυτό της Πράγας.

Cesky Krumlov Castle
Cesky Krumlov Castle

Δυστυχώς, λόγω του περασμένου της ώρας, το κάστρο είναι κλειστό, αλλά ευτυχώς, οι χώροι που μπορείς να περιηγηθείς δωρεάν είναι αρκετοί. Εκτός των άλλων το κάστρο προσφέρει μαγευτική θέα προς την πόλη.

Cesky Krumlov Castle
Cesky Krumlov Castle
Cesky Krumlov Castle
Cesky Krumlov Castle

Στην τάφρο πριν την κεντρική είσοδο του κάστρου, έκοβε βόλτες μια αρκούδα. Είχε και ένα κερματοδέκτη και αν ήθελες πρόσφερες τον οβολό σου για να φάει το άπορο το αρκουδάκι…

Cesky Krumlov Castle

Επιστρέφουμε προς το κέντρο τη πόλης μέσα από πανέμορφα σοκάκια. Όποια γωνία και αν κοιτάξεις είναι υπέροχη.

Cesky Krumlov
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov
Cesky Krumlov

Μετά το τέλος της ποδαράδας, κατευθυνόμαστε προς την πλατεία της πόλης όπου έχουμε λοκάρει το Satlava, ένα παραδοσιακό μαγειρείο με ξύλινους πάγκους, σούβλες και όμορφο ντεκόρ. Δυστυχώς είναι τα πάντα ρεζερβέ αλλά για καλή μας τύχη αδειάζει πάνω στην ώρα ένας πάγκος δίπλα στην είσοδο. Αράζουμε και παραγγέλνουμε τοπικές λιχουδιές…

Cesky Krumlov, Satlava
Cesky Krumlov, Satlava

Ακολουθεί φυσικά νυκτερινός περίπατος στην όμορφα φωταγωγημένη πόλη πριν επιστρέψουμε κατάκοποι στην πανσιόν μας.

Cesky Krumlov by night
Cesky Krumlov by night
Cesky Krumlov by night

Το δεύτερο γκρουπ κινήθηκε σήμερα από Nis προς Ζάγκρεμπ μέσω μια απίστευτα βαρετής διαδρομής, φουλ στα διόδια. Τι σας τα λέω εγώ πάλι. Ρίχτα μαέστρο εεε Σταύρο ήθελα να πω…


Προβολή χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Η διαδρομή τόσο εντός της Σερβίας, όσο και εντός της Κροατίας ήταν ουσιαστικά αδιάφορη με την διαφορά ότι ο Κροατικός αυτοκινητόδρομος είναι στα επίπεδα των Δυτικο-ευρωπαϊκών, ενώ ο Σερβικός στα επίπεδα των Ελληνικών της δεκαετίας του ’80.

Φτάσαμε λοιπόν στο Ζάγκρεμπ σχετικά κουρασμένοι από το μονότονο ταξίδι μας και έχοντας πληρώσει για 3 μοτοσυκλέτες 43€ σε διόδια. Κατευθυνθήκαμε προς την συνοικία Trsje και το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει (Apartments Trsje). Η συνοικία είναι ένα προάστιο πάνω σε καταπράσινο λόφο στα περίχωρα της πόλης και το διαμέρισμα ήταν πολύ άνετο, με βεράντα όλα τα λεφτά.

Ξανά γρήγορο μπάνιο και με ένα ταξί κατεβαίνουμε στο κέντρο της πόλης και στο εστιατόριο Boban (ιδιοκτήτης ο καλύτερος ίσως Κροάτης ποδοσφαιριστής, που του έχει δώσει και το όνομα του) μετά από οδηγίες-συστάσεις της ξενοδόχου αλλά και του ταξιτζή. Ιταλική κουζίνα και 52€ για την παρέα που κατά την γνώμη μου δεν τα άξιζε. Έχοντας πάρει ενέργεια από το μέτριο φαγητό μας (sic) ξεκινάμε βόλτα -χωρίς να έχουμε διάθεση να διαβάσουμε οδηγό- στο νυχτερινό Ζάγκρεμπ. Για καλή μας τύχη έξω από τον καθεδρικό της πόλης η Αθηνά βρήκε μια Κροάτισσα (μην με ρωτάτε όνομα, δεν θυμάμαι) και μαζί με 2 ζευγάρια Πολωνών μας έβγαλε αφιλοκερδώς βόλτα στην νυχτερινή παλιά πόλη και μας έδειξε ό,τι περισσότερο μπορούσε μέσα στον περιορισμένο χρόνο που είχαμε.

Zagreb
Zagreb
Zagreb

Αξιοσημείωτη είναι η εκκλησία του Αγ. Μάρκου σημείο αναφοράς της πόλης και το Broken relationships museum το οποίο όμως δεν καταφέραμε να το δούμε διότι έκλεινε!


Zagreb

Η γενική εντύπωση από το Ζάγκρεμπ πάντως είναι πάρα πολύ καλή. Καθαρή, ζωντανή και γενικά χαρούμενη πόλη, με νέους ανθρώπους στους δρόμους για την όποια αξίζει κάποιος να αφιερώσει λίγες παραπάνω μέρες. Θα τον αποζημιώσει σίγουρα.

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα »
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσω RSS 2.0 feed.You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Subscribe
Notify of
guest

20 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
χρηστος
χρηστος
9 years ago

Μπραβο παιδια παντα τετοια ,
Ταξιδευω απο το 1992 με rd 350 στην αρχη fzr1000 ,hayabusa αργοτερα και απο περυσι t max500 yamaha.
Σας διαβαζω γιατι φετος θα ειναι η πρωτη φορα που θα περασω απο βαλκανια.
Λοιπον ας ειμαστε ολοι καλα να απολαμβανουμε αυτο το μοναδικο που σου κανει η μοτοσυκλετα , να σε κανει 18 χρονων με το που ξεκινας το ταξιδι

Γιώργος Παντελίδης
Γιώργος Παντελίδης
10 years ago

Πραγματικά πολύ όμορφο ταξιδιωτικό, φέτος είμασταν και εμείς στο περίπου!!! Το μόνο που έχω να πω σαν διευκόλυνση, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, πιστεύω ότι είναι καλύτερα να πηγαίνεις μαυροβούνιο μέσω κοσόβου. Δηλαδη σκόπια, κόσοβο, μαυροβούνιο. Εχω πάει ήδη 2 φορές από αυτην την διαδρομή και με αυτά που βλέπω από αλβανία είναι πολύ καλύτερη από άποψη δρόμων. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, απλά βγάζεις μια ασφάλεια 15 ευρώ που ισχύει για 15 μέρες πριν μπεις στο κόσοβο, συνεχίζεις μεχρο ουροσεβατς και απο εκει αριστερα να περασεις τα σύνορα για μαυροβουνιο. Λιγα παραπάνω χλμ αλλα που βγαίνουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα.

ΤΖΑΝΙΔΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΑΤΟ.ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΑΣ.ΤΟ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΚΙΛΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΟΛΩΝ(ΣΑΛΩΝΙΑ-ΑΛΩΝΙΑ).ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΩ ΠΟΤΕ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΑΠ’ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΕ…ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΘΑ ΒΡΕΘΩ….

Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
10 years ago

Πολλά ευχαριστώ & πολλά μπράβο στην παρέα!!
Να είστε καλά παιδιά!!Πάντα τέτοια!!
Να είστε γεροί να ταξιδεύετε!!
Ευχαριστώ για το χρόνο & την ενέργεια που δαπανήσατε για να το μοιραστείτε!!
Τέτοια ταξιδιωτικά αποτελούν πολύτιμο διάλλειμα & πηγή πληροφοριών για κάθε επίδοξο ταξιδιώτη.

20
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x