Παρασκευή 16 Αυγούστου, Η Τσέχικη επαρχία (χλμ. 186)
Σήμερα η διαδρομή ήταν πολύ χαλαρή. Σκοπός μας ήταν αν χαζέψουμε λίγο την Τσέχικη επαρχία και τις όμορφες πόλεις καθ’ οδόν προς το Cesky Krumlov. Πρωί-πρωί λοιπόν, φορτώνουμε τις μοτοσυκλέτες μας υπό το βλέμμα κάτι Γερμανών με Goldwing οι οποίοι κατέφθασαν στο ξενοδοχείο το προηγούμενο βράδυ. Χαζεύουν φυσικά το φρέσκο Adventure και σχολιάζουν μεταξύ τους. Οποιαδήποτε προσπάθεια επικοινωνίας μαζί τους, πέφτει κυριολεκτικά στο κενό. Μας αγνοούσαν λες και δεν υπήρχαμε εκεί.
Προβολή χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους
Αφήνουμε πίσω την Πράγα για να χωθούμε στην επαρχία. Ο δρόμος πάλι μια απέραντη ευθεία, διασχίζει καταπράσινα λιβάδια και μικρά δάση με την κίνηση να είναι στα όρια του υποφερτού.
Σε σύντομο χρόνο παρκάρουμε στην κεντρική πλατεία του Ceske Budejovice η οποία είναι η μεγαλύτερη πλατεία της χώρας και πλαισιώνεται με όμορφα γοτθικά, μπαρόκ και αναγεννησιακά κτίρια.
Στο κέντρο της ορθώνεται το σιντριβάνι του Σαμψών το οποίο κατέχει το ρεκόρ του πιο ψηλού σιντριβανιού στη χώρα.
Παραδίπλα κρύβεται μια μικρότερη πλατεία στην οποία φιλοξενείται ένα μικρό αλλά ενδιαφέρον μουσείο μοτοσυκλέτας. Φιλοξενεί μια πληθώρα κυρίως Τσέχικων μοτοσυκλετών αλλά και και διάφορα άλλα παλαιά πράγματα όπως κάνιστρα, χιλιομετρικές πινακίδες πόλεων, όπλα!, μοτοσυκλετιστικά ρούχα, ραδιόφωνα, σκαπτικές μηχανές!, βενζινοκίνητα πριόνια! κ.α. Δυστυχώς όλες οι πληροφορίες ήταν στα Τσέχικα και ότι γράφω παρακάτω τα έχει μεταφράσει ο γούγλης:
Στη συνέχεια ανεβαίνουμε 225 απότομα σκαλοπάτια για να βρεθούμε στην κορυφή του πύργου της Μαύρης Εκκλησίας, δίπλα από τον καθεδρικό του Αγίου Νικολάου.
Μπορεί η ανάβαση να μην συνιστάται για κλειστοφοβικούς, αλλά όσοι το τολμήσουν θα απολαύσουν ένα μαγευτικό πανόραμα της πόλης.
Για φινάλε αφήσαμε την επίσκεψη στην ζυθοποιία της Budweiser η οποία βρίσκεται στην είσοδο της πόλης.
Η ιστορία της ζυθοποιίας έχει ενδιαφέρον για αυτό την παραθέτω. Ιδρύθηκε το 1785 στην πόλη Budwies της Βοημίας και ξεκίνησε εξαγωγές στην Αμερική το 1872 με την ονομασία Budweiser. Το 1876 η Αμερικάνικη ζυθοποιία Anheuser-Busch πλάσαρε στην αγορά μια μπύρα με το ίδιο όνομα για την οποία κατοχύρωσε τα δικαιώματα 2 χρόνια αργότερα. Επίσης το 1895 εμφανίστηκε και μια τρίτη, Τσέχικη αυτή τη φορά, εταιρία (τώρα ονομάζεται Budwar) η οποία επίσης εξήγαγε την μπύρα της στην Αμερική με το ίδιο όνομα. Οι τρεις εταιρίες άρχισαν τις δικαστικές διαμάχες οι οποίες κράτησαν μέχρι και το 2010 όπου και η Αμερικάνικη εταιρία έχασε το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την ονομασία στις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντιθέτως οι Τσέχικες εταιρίες εξάγουν πια μπύρα στην Αμερική με διαφορετική ονομασία. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, στην Ελλάδα την απολαμβάνουμε ως Budweiser Budvar.
Πίσω στο τουρ μας λοιπόν, όπου η ξενάγηση περνάει από όλα τα στάδια παραγωγής του ζύθου αλλά και του υπερσύγχρονου εργοστασίου. Όλα ξεκινούν φυσικά από το κριθάρι το οποίο αναμιγνύεται σε μεγάλες δεξαμενές με νερό από συγκεκριμένες πηγές που υπάρχουν στην περιοχή του εργοστασίου.
Μετά από 2-3 μέρες γίνεται ένας διαχωρισμός στον οποίο αφαιρούνται οι κόκκοι που επιπλέουν και συγκεντρώνονται οι μουλιασμένοι κόκκοι με το ζητούμενο ποσοστό υγρασίας, οι οποίοι και μεταφέρονται στα δοχεία βλάστησης. Εκεί σε σταθερές και ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας ο κόκκος αναπτύσσεται για να δημιουργήσει την πράσινη βύνη, μία διαδικασία που κρατάει 7 με10 μέρες.
Ακολουθεί η ξήρανση της πράσινης βύνης, η στίλβωση και ο βρασμός πριν μπούμε στην διαδικασία της ζυθοποίησης. Στη συνέχεια το προϊόν μεταφέρεται στις δεξαμενές ζύμωσης όπου προστίθεται η μαγιά για να ξεκινήσει η ζύμωση. Τέλος περνάμε στη διαδικασία της ωρίμανσης όπου η μπύρα μένει μέσα σε δεξαμενές με χαμηλή θερμοκρασία. Το τουρ περιλάμβανε και κέρασμα κατευθείαν από την δεξαμενή…
Η ξενάγηση τελειώνει με μια επίσκεψη στα σύγχρονα αυτοματοποιημένα μηχανήματα εμφιάλωσης και συσκευασίας.
Επιστροφή στις μοτοσυκλέτες και πορεία ακόμα πιο νότια προς το Cesky Krumlov. Μπορεί τα χιλιόμετρα να είναι λίγα, η κίνηση όμως είναι τραγική. Μετά από 25 περίπου χιλιόμετρα μπαίνουμε στην πόλη και οδεύουμε προς την πανσιόν Maja. Ο δεύτερος όροφος του σπιτιού της συμπαθητικής κυρίας έχει μετατραπεί σε ένα ιδιαίτερο τεσσάρι διαμέρισμα. Αφήνουμε την πραμάτεια μας και τραβάμε να επισκεφτούμε μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Ευρώπης, σύμφωνα με αρκετούς ταξιδιωτικούς οδηγούς.
Η μεσαιωνική πόλη, μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO από το 1992, κυκλώνεται από τον ποταμό Μολδάβα. Η παλιά πόλη είναι γεμάτη από άριστα διατηρημένα μπαρόκ κτίρια, πλακόστρωτους πεζόδρομους με μικρά γραφικά μαγαζάκια και δεκάδες μικρά γεφυράκια πάνω από τον ποταμό.
Το κύριο αξιοθέατο της πόλης όμως είναι κάστρο Κρούμλοβ το οποίο ορθώνεται πάνω από την παλιά πόλη και ήταν κάποτε η έδρα της πιο δυνατής οικογένειας, του Οίκου των Rosenberg. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κάστρο της χώρας μετά από αυτό της Πράγας.
Δυστυχώς, λόγω του περασμένου της ώρας, το κάστρο είναι κλειστό, αλλά ευτυχώς, οι χώροι που μπορείς να περιηγηθείς δωρεάν είναι αρκετοί. Εκτός των άλλων το κάστρο προσφέρει μαγευτική θέα προς την πόλη.
Στην τάφρο πριν την κεντρική είσοδο του κάστρου, έκοβε βόλτες μια αρκούδα. Είχε και ένα κερματοδέκτη και αν ήθελες πρόσφερες τον οβολό σου για να φάει το άπορο το αρκουδάκι…
Επιστρέφουμε προς το κέντρο τη πόλης μέσα από πανέμορφα σοκάκια. Όποια γωνία και αν κοιτάξεις είναι υπέροχη.
Μετά το τέλος της ποδαράδας, κατευθυνόμαστε προς την πλατεία της πόλης όπου έχουμε λοκάρει το Satlava, ένα παραδοσιακό μαγειρείο με ξύλινους πάγκους, σούβλες και όμορφο ντεκόρ. Δυστυχώς είναι τα πάντα ρεζερβέ αλλά για καλή μας τύχη αδειάζει πάνω στην ώρα ένας πάγκος δίπλα στην είσοδο. Αράζουμε και παραγγέλνουμε τοπικές λιχουδιές…
Ακολουθεί φυσικά νυκτερινός περίπατος στην όμορφα φωταγωγημένη πόλη πριν επιστρέψουμε κατάκοποι στην πανσιόν μας.
Το δεύτερο γκρουπ κινήθηκε σήμερα από Nis προς Ζάγκρεμπ μέσω μια απίστευτα βαρετής διαδρομής, φουλ στα διόδια. Τι σας τα λέω εγώ πάλι. Ρίχτα μαέστρο εεε Σταύρο ήθελα να πω…
Προβολή χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους
Η διαδρομή τόσο εντός της Σερβίας, όσο και εντός της Κροατίας ήταν ουσιαστικά αδιάφορη με την διαφορά ότι ο Κροατικός αυτοκινητόδρομος είναι στα επίπεδα των Δυτικο-ευρωπαϊκών, ενώ ο Σερβικός στα επίπεδα των Ελληνικών της δεκαετίας του ’80.
Φτάσαμε λοιπόν στο Ζάγκρεμπ σχετικά κουρασμένοι από το μονότονο ταξίδι μας και έχοντας πληρώσει για 3 μοτοσυκλέτες 43€ σε διόδια. Κατευθυνθήκαμε προς την συνοικία Trsje και το διαμέρισμα που είχαμε κλείσει (Apartments Trsje). Η συνοικία είναι ένα προάστιο πάνω σε καταπράσινο λόφο στα περίχωρα της πόλης και το διαμέρισμα ήταν πολύ άνετο, με βεράντα όλα τα λεφτά.
Ξανά γρήγορο μπάνιο και με ένα ταξί κατεβαίνουμε στο κέντρο της πόλης και στο εστιατόριο Boban (ιδιοκτήτης ο καλύτερος ίσως Κροάτης ποδοσφαιριστής, που του έχει δώσει και το όνομα του) μετά από οδηγίες-συστάσεις της ξενοδόχου αλλά και του ταξιτζή. Ιταλική κουζίνα και 52€ για την παρέα που κατά την γνώμη μου δεν τα άξιζε. Έχοντας πάρει ενέργεια από το μέτριο φαγητό μας (sic) ξεκινάμε βόλτα -χωρίς να έχουμε διάθεση να διαβάσουμε οδηγό- στο νυχτερινό Ζάγκρεμπ. Για καλή μας τύχη έξω από τον καθεδρικό της πόλης η Αθηνά βρήκε μια Κροάτισσα (μην με ρωτάτε όνομα, δεν θυμάμαι) και μαζί με 2 ζευγάρια Πολωνών μας έβγαλε αφιλοκερδώς βόλτα στην νυχτερινή παλιά πόλη και μας έδειξε ό,τι περισσότερο μπορούσε μέσα στον περιορισμένο χρόνο που είχαμε.
Αξιοσημείωτη είναι η εκκλησία του Αγ. Μάρκου σημείο αναφοράς της πόλης και το Broken relationships museum το οποίο όμως δεν καταφέραμε να το δούμε διότι έκλεινε!
Η γενική εντύπωση από το Ζάγκρεμπ πάντως είναι πάρα πολύ καλή. Καθαρή, ζωντανή και γενικά χαρούμενη πόλη, με νέους ανθρώπους στους δρόμους για την όποια αξίζει κάποιος να αφιερώσει λίγες παραπάνω μέρες. Θα τον αποζημιώσει σίγουρα.
« Προηγούμενη Σελίδα | Επόμενη Σελίδα » |
Μπραβο παιδια παντα τετοια ,
Ταξιδευω απο το 1992 με rd 350 στην αρχη fzr1000 ,hayabusa αργοτερα και απο περυσι t max500 yamaha.
Σας διαβαζω γιατι φετος θα ειναι η πρωτη φορα που θα περασω απο βαλκανια.
Λοιπον ας ειμαστε ολοι καλα να απολαμβανουμε αυτο το μοναδικο που σου κανει η μοτοσυκλετα , να σε κανει 18 χρονων με το που ξεκινας το ταξιδι
Ευχαριστούμε Χρήστο…
Είμαι σίγουρος πως θα περάσεις υπέροχα. Τα Βαλκάνια κρύβουν απίστευτες ομορφιές.
Οι μοτοσυκλέτες είναι “μηχανές του χρόνου” τελικά 😉
Πραγματικά πολύ όμορφο ταξιδιωτικό, φέτος είμασταν και εμείς στο περίπου!!! Το μόνο που έχω να πω σαν διευκόλυνση, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, πιστεύω ότι είναι καλύτερα να πηγαίνεις μαυροβούνιο μέσω κοσόβου. Δηλαδη σκόπια, κόσοβο, μαυροβούνιο. Εχω πάει ήδη 2 φορές από αυτην την διαδρομή και με αυτά που βλέπω από αλβανία είναι πολύ καλύτερη από άποψη δρόμων. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, απλά βγάζεις μια ασφάλεια 15 ευρώ που ισχύει για 15 μέρες πριν μπεις στο κόσοβο, συνεχίζεις μεχρο ουροσεβατς και απο εκει αριστερα να περασεις τα σύνορα για μαυροβουνιο. Λιγα παραπάνω χλμ αλλα που βγαίνουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα.
Έχεις δίκιο Γιώργο. Μαυροβούνιο – Κόσοβο – Σκόπια είναι πολύ πιο εύκολα. Εμείς επιλέξαμε Αλβανία γιατί θέλαμε να κάνουμε την ορεινή διαδρομή Kukes-Peshkopi, η οποία είναι κα-τα-πλη-κτι-κή, αλλά όλα τα περίχωρα είναι δράμα…
Όπως και να ‘χει, όλα είναι μια εμπειρία. Ταξίδι να είναι και όπου να’ ναι!
Καλούς δρόμους να ‘χουμε
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΑΤΟ.ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΑΣ.ΤΟ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΚΙΛΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΟΛΩΝ(ΣΑΛΩΝΙΑ-ΑΛΩΝΙΑ).ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΩ ΠΟΤΕ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΑΠ’ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΕ…ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΘΑ ΒΡΕΘΩ….
Να ‘σαι καλά Γιώργο. Τα Βαλκάνια όντως μας έλκουν σαν μαγνήτης. Έχουν κάτι το μαγικό που όλο μας κάνουν να στρέωουμε τις ρόδες μας προς τα εκεί. Ίσως είναι το ανεκμετάλευτο ακόμα παρθένο τοπίο που σε συνδιασμό με τους αυθαιντικούς ανθρώπους που δεν σε κοιτάνε σαν κομπόδεμα. Ένα είναι σίγουρο πάντως… Πως και οι δικές μου ρόδες σύντομα θα ξανατραβήξουν ξανά προς τις Βαλκανικές χώρες. Έχω κάνει 5-6 ταξίδια εκεί, αλλά έχω ακόμα πολλά να δω.
Πολλά ευχαριστώ & πολλά μπράβο στην παρέα!!
Να είστε καλά παιδιά!!Πάντα τέτοια!!
Να είστε γεροί να ταξιδεύετε!!
Ευχαριστώ για το χρόνο & την ενέργεια που δαπανήσατε για να το μοιραστείτε!!
Τέτοια ταξιδιωτικά αποτελούν πολύτιμο διάλλειμα & πηγή πληροφοριών για κάθε επίδοξο ταξιδιώτη.
Ευχαριστούμε Κωστή 😉