Σάββατο 25 Αυγούστου, Μόνος, οδηγάω μόνος (χλμ. 669)
Μετά το πλούσιο πρωινό στο οποίο βάζω δέκα με δέκα τόνους, συζητάμε με τα παιδιά τι θα κάνουμε σήμερις. Το μόνο που έπρεπε να γίνει είναι να πεταχτούν Σταύρος και Μήτσος μέχρι την συμπρωτεύουσα για να αφήσουν την Αθηνά και την Γιάννα οι οποίες πετούσαν απευθείας με Ryanair Χανιά. Το αεροπορικό εισιτήριο ήταν πιο φτηνό από το ακτοπλοϊκό…
Το αρχικό πλάνο έλεγε να συναντηθούμε κάπου αργότερα και να κινηθούμε προς Πειραιά από επαρχιακό για να γλιτώσουμε τα τσουχτερά διόδια. Ο Στράτος όμως φοβόταν το λάστιχο -και καλά έκανε μεταξύ μας- και αποφάσισε παρέα με τον Πέλο να κατηφορίσει σιγά-σιγά προς Πειραιά.
Προβολή χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους
Η αφεντιά μου έχει ακόμα όρεξη για χιλιόμετρα και την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια για όπου βγει. Δυο πινακίδες μου είχαν κεντρίσει το ενδιαφέρον κατά την χτεσινή μας πορεία. Η μια έλεγε Καϊμακτσαλάν και η άλλη Έδεσσα. Λέτς γκόου…
Ανηφορίζουμε μέχρι το χιονοδρομικό. Όμορφη στριφτερή διαδρομή συνοδεία της απίστευτης μυρωδιάς των οπωροφόρων δέντρων, αλλά κακή άσφαλτος, γεμάτη παγίδες.
Το GPS δείχνει 2026μ στην κορυφή. Ο καιρός είναι τόσο καθαρός και η ματιά σου νομίζεις πως φτάνει στο άπειρο.
Χαζεύουμε λίγο και στη συνέχεια κατηφορίζουμε μέχρι την Έδεσσα για να δούμε τους φημισμένους καταρράκτες. Σταματάμε στο πάρκινγκ και ο εκκωφαντικός ήχος του νερού, καλύπτει ακόμα και τον θόρυβο του κινητήρα. Κατηφορίζουμε στο όμορφα διαμορφωμένο πάρκο και στριμωχνόμαστε ανάμεσα σε δεκάδες τουρίστες για να θαυμάσουμε το μεγαλείο της φύσης.
Οι καταρράκτες της Έδεσσας δεν υπήρχαν πάντα, όπως είναι σήμερα. Έως τα τέλη του 14ου αιώνα, ο κυρίως όγκος νερού συγκρατιόταν σε μία μικρή λεκάνη στα δυτικά της πόλης. Τότε τα νερά, εξαιτίας κάποιου γεωλογικού φαινομένου, διήλθαν μέσα από την πόλη για να χυθούν θεαματικά από το βράχο της, με συνέπεια να δημιουργηθούν πολλά μικρά ποτάμια και παράλληλα να εξαφανιστεί η λίμνη απ’ όπου προήλθαν. Πολλοί περιηγητές του 17ου και 18ου αιώνα περιγράφουν την εικόνα της πόλης με ένα βράχο, απ’ όπου έπεφταν πολλοί καταρράχτες.
Οι παλιότεροι θυμούνται την εποχή που οι καταρράχτες έμεναν κρυμμένοι μέσα στα βάτα και τις πυκνές φυλλωσιές των δέντρων. Το 1942, οι Γερμανοί επιχείρησαν την ανάδειξη των καταρρακτών. Με την υποχρεωτική εργασία των ντόπιων κατασκευάστηκαν λιμνούλες και παρτέρια. Η ανάπλαση ολοκληρώθηκε στη δεκαετία του 60 από το δήμο.
Απ’ τους επτά καταρράχτες που υπάρχουν σήμερα, οι τέσσερις είναι επισκέψιμοι. Ο μεγαλύτερος είναι ο Κάρανος που το νερό του πέφτει κάθετα από ύψος 70 μ. και στη βάση του υπάρχει υδροηλεκτρικός σταθμός. Πίσω από το μεγάλο καταρράκτη Κάρανο, ανοίγεται ένα εντυπωσιακό σπήλαιο, με πετρώματα μεγάλης γεωλογικής αξίας. Το σπήλαιο διαθέτει υψηλή θολωτή οροφή, στολισμένη με εντυπωσιακούς σταλακτίτες και μεγάλη είσοδο, η οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος της καλύπτεται από τα νερά του καταρράκτη. Αξίζει μια επίσκεψη και στον εντυπωσιακό διπλό καταρράκτη Λάμδα που πήρε το όνομά του απ’ το διχαλωτό του σχήμα.
Συνεχίζουμε προς λίμνη Βεγορίτιδα και στη συνέχεια προς Φουγαροΐδα εεεεε Πτολεμαΐδα ήθελα να πω…
Από εκεί πιάνουμε Κοζάνη και μετά από λίγο μπέρδεμα, καταφέρνουμε να βρούμε την έξοδο για λίμνη Πολυφύτου.
Η Γέφυρα της λίμνης του Πολυφύτου ή αλλιώς Υψηλή Γέφυρα Σερβίων / Νεράιδας είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα με μήκος 1.372 μέτρα.
Πορεία ακόμα πιο νότια προς Μετέωρα τα οποία όσες φορές και αν τα δεις δεν τα χορταίνεις.
Στο βάθος του μυαλού μου είχα την σκέψη να πεταχτώ μέχρι τον Ελληνόπυργο να πω ένα γεια στον Δημήτρη. Αλλά ο χρόνος έχει αρχίζει να μας πιέζει. Αν το κάνω δεν μας βλέπω να προλαβαίνουμε το καράβι για Πειραιά. Κεφάλια μέσα λοιπόν και πορεία προς Τρίκαλα – Καρδίτσα – Λαμία για να πιάσουμε εθνική οδό, και να κινηθούμε πιο γρήγορα.
Αρκετή ώρα αργότερα αράζουμε σε γνωστή (μας) σουβλακερί του Πειραιά περιμένοντας και το υπόλοιπο team. Στην παρέα προστίθεται και ο Μανώλης (MotoRiders Club) ο οποίος αναζητά πληροφορίες για τα Βαλκάνια τα οποία θα επισκεφτεί σύντομα και καταλαβαίνετε… λίγο έλειψε να χάσουμε το καράβι.
Τίτλοι τέλους
Του σαλονιού ή του αλωνιού λοιπόν. Δε λέω, ωραία τα χλιδάτα Ευρωπαϊκά σαλόνια, αλλά σαν τα Βαλκανικά αλώνια δεν έχει. Αυτό το παρθένο -ακόμα- τοπίο σε συνδυασμό με τον ελάχιστο τουρισμό που σε κάνει να νιώθεις σαν τον Χριστόφορο Κολόμβο που μόλις ανακάλυψε την Αμερική, η μυρωδιά του άγνωστου -ίσως και λίγο επικίνδυνου- και οι απίστευτοι τόσο διαφορετικοί αλλά και τόσο όμοιοι λαοί, είναι που κάνουν την διαφορά. Μικρές πινελιές ικανές όμως να εξιτάρουν και τον πιο απαιτητικό ταξιδιώτη. Σαλονάτος τουρίστας ή ταξιδιώτης που αλωνίζει; Εσύ επιλέγεις…
Χάρτες, διαδρομές και σημεία ενδιαφέροντος
Στα παρακάτω αρχεία μπορείτε να βρείτε τις διαδρομές όπως αρχικά σχεδιάστηκαν, τα tracklogs που δείχνουν ακριβώς την πορεία που διαγράψαμε και τα σημεία ενδιαφέροντος (κοινώς POI’s) από τα μέρη που εμείς επισκεφτήκαμε. Επίσης μέσα στα αρχεία θα βρείτε μερικά παραπανίσια σημεία ενδιαφέροντος τα οποία δεν προλάβαμε να επισκεφτούμε.
Download Routes, Tracklog & POIs (MapSource format)
Download Routes, Tracklog & POIs (Google Earth format)
Τα παραπάνω αρχεία είναι συμπιεσμένα. Για να τα αποσυμπιέσετε θα χρειαστείτε το winrar.
Στατιστικά
Το navigator το οποίο ήταν προσαρμοσμένο στο τιμόνι του TDM, κατέγραψε τα εξής:
Χιλιόμετρα: 5379
Γενική μέση ωριαία: 58
Μέση ωριαία: 78
Οδηγικές ώρες: 93:20
Εν κινήσει: 68:40
Εν στάση: 24:39
Το δεύτερο GPS το οποίο ήταν τοποθετημένο στο Multistrada κατέγραψε τα στατιστικά του 2ου γκρουπ (τα παρακάτω στατιστικά είναι μέχρι και την επιστροφή μας στη Θεσσαλονίκη):
Χιλιόμετρα: 4013
Γενική μέση ωριαία: 69
Μέση ωριαία: 78
Οδηγικές ώρες: 58:15
Εν κινήσει: 51:45
Εν στάση: 6:29
Κατανάλωση
Όπως αρεσκόμαστε κάθε φορά κρατήσαμε στατιστικά κατανάλωσης σύμφωνα με τα πραγματικά (κοντερίσια, το αν είναι πραγματικά είναι άλλο θέμα) χιλιόμετρα κάθε μοτοσυκλέτας:
Μοτοσυκλέτα | Χιλιόμετρα | Λίτρα | λιτ/100 χιλ |
Yamaha TDM 900 | 5513 | 293,9 | 5,34 |
Triumph Speed Triple 675 | 4484 | 236,66 | 5,51 |
Triumph Tiger 1050 | 4456 | 250,64 | 5,87 |
KTM Adventure 1190 | 5550 | 311,4 | 5,81 |
Ducati Multistrada 1200 | 4536 | 322 | 7.4 |
Σημείωση: Το TDM ήταν δικάβαλο σε όλο το ταξίδι, το Adventure έκανε 2226 χιλ. μονός και 3324 χιλ. διπλός και τέλος το Multistrada έκανε 537 μονός και 3999 διπλός. Τα Triumph της παρέας ήταν μονοί.
Κοστολόγιο
Το παρακάτω κοστολόγιο είναι εμένα και της Νατάσας:
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: 175,00€
Ξενοδοχεία: 647,90€
Βενζίνες: 436,44€
Φαγητό: 544,67€
Αξιοθέατα: 150,74€
Διόδια: 70,29€
Διάφορα: 39,82€
Σύνολο: 2064,84€
Ατομικά: 1032,42€
Ξενοδοχεία
Παρακάτω παραθέτουμε τα συμπεράσματά μας για τα ξενοδοχεία που μείναμε:
Accomodation Elegance, Nis, Σερβία
Δωμάτια: Πολύ καλά (το τρίκλινο ήταν πολύ ευρύχωρο)
Τοποθεσία: Κοντά στο κέντρο της πόλης
Πρωινό: Ναι, αρκετά καλό
Πάρκινγκ: Όχι
Τιμή: 15,50€/άτομο
Wi-Fi: Δωρεάν μεν, μέτριο σήμα δε
Παρατηρήσεις: –
Apollo, Μπρατισλάβα, Σλοβακία
Δωμάτια: Πάρα πολύ καλά. Το πρώτο βράδυ μείναμε σε ένα τρίκλινο το οποίο ήταν στενάχωρο μεν, αρκετά καλό δε, ενώ το δεύτερο βράδυ σε μια τετράκλινη σουίτα η οποία ήταν σούπερ-ντούπερ.
Τοποθεσία: Περίπου 20 λεπτά περπάτημα από το κέντρο
Πρωινό: Μπουφές με της Παναγιάς τα μάτια
Πάρκινγκ: Ναί, σε εξωτερικό χώρο, φυλασσόμενο
Τιμή: 28,20€/άτομο
Wi-Fi: Ναι, δωρεάν
Παρατηρήσεις: Το πάρκινγκ είναι με έξτρα χρέωση.
Anyday Appartments, Πράγα, Τσεχία
Δωμάτια: Πολύ καλά, αλλά ολίγον κακοδιαρρυθμισμένα
Τοποθεσία: 5 λεπτά από σταθμό μετρό και περίπου 40 λεπτά περπάτημα από το κέντρο
Πρωινό: Με έξτρα χρέωση αλλά τα δωμάτια διαθέτουν κουζίνα και το σούπερ μάρκετ είναι ένα τετράγωνο μακριά.
Πάρκινγκ: Ναί
Τιμή: 20,90€/άτομο
Wi-Fi: Ναι, δωρεάν
Παρατηρήσεις: –
Pension Maja, Cesky Krumlov, Τσεχία
Δωμάτια: Καλά, το τετράκλινο ήταν λίγο περίεργα διαρρυθμισμένο αλλά ήταν καθαρό
Τοποθεσία: 10 λεπτά περπάτημα από το κέντρο
Πρωινό: Μέτριο και με έξτρα χρέωση
Πάρκινγκ: Ναί
Τιμή: 17,50€/άτομο
Wi-Fi: Ναι, δωρεάν
Παρατηρήσεις: –
Luise-Wehrenfennig-Haus, Bad Goisern, Αυστρία
Δωμάτια: Τα δωμάτια θύμιζαν κοιτώνες, αλλά ήταν καθαρά και φτηνά για Αυστρία
Τοποθεσία: 11 χιλιόμετρα από το Χάλστατ
Πρωινό: Πολύ καλό
Πάρκινγκ: Ναί, σε εξωτερικό χώρο μπροστά από το ξενοδοχείο
Τιμή: 33,10€/άτομο
Wi-Fi: Ναι, δωρεάν, αλλά μόνο στην ρεσεψιόν και με χάλια σήμα
Παρατηρήσεις: Το ξενοδοχείο ανήκει μάλλον στην παρακείμενη εκκλησία. Μερικά δωμάτια έχουν θέα στο νεκροταφείο! και μερικά έχουν κοινόχρηστο μπάνιο. Τα δωμάτια έχουν μονά και διώροφα κρεβάτια.
Vitranc, Podkoren, Σλοβενία
Δωμάτια: Μείναμε σε ένα δεκάρι. Παλαιό δωμάτιο αλλά όμορφα ανακαινισμένο
Τοποθεσία: 5 χιλ. από την Kranjska Gora
Πρωινό: Πολύ καλό
Πάρκινγκ: Ναί, σε εξωτερικό χώρο μπροστά από το ξενοδοχείο
Τιμή: 23,75€/άτομο
Wi-Fi: Ναι, δωρεάν
Παρατηρήσεις: Το εστιατόριο του ξενοδοχείου είναι καταπληκτικό (αλλά και ακριβό)
House Katica Bicanic, Poljanak, Κροατία
Δωμάτια: Μείναμε σε ένα οκτάρι με 2 μπάνια, 2 τρίκλινα και ένα καναπέ κρεβάτι στην κουζίνα. Αρκετά καλό.
Τοποθεσία: 8 χιλ. από το εθνικό πάρκο Plitvice
Πρωινό: –
Πάρκινγκ: Ναί, στο γκαράζ του ιδιοκτήτη
Τιμή: 17€/άτομο
Wi-Fi: Όχι
Παρατηρήσεις: –
Villa Monera, Mostar, Βοσνία Ερζεγοβίνη
Δωμάτια: Μικρά αλλά αρκετά καλά
Τοποθεσία: 500 μέτρα από την παλιά πόλη
Πρωινό: Πολύ καλό
Πάρκινγκ: Ναί
Τιμή: 20€/άτομο
Wi-Fi: Ναί, δωρεάν αλλά με μέτριο σήμα
Παρατηρήσεις: –
Lodge House Tara, Kolasin, Μαυροβούνιο
Δωμάτια: Πάρα πολύ καλά
Τοποθεσία: 3 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της πόλης
Πρωινό: –
Πάρκινγκ: Ναί, δωρεάν
Τιμή: 13,75€/άτομο
Wi-Fi: Ναί
Παρατηρήσεις: Το μόνο του μειονέκτημα είναι πως έχει ένα μόνο μπάνιο και όταν είστε 8 άτομα είναι θέμα. Επίσης εμείς είχαμε πρόβλημα και με βουλωμένη αποχέτευση.
Marina Appartments, Οχρίδα, Π.Γ.Δ.Μ.
Δωμάτια: Πάρα πολύ καλά
Τοποθεσία: 2 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της πόλης
Πρωινό: –
Πάρκινγκ: Όχι
Τιμή: 13,90€/άτομο
Wi-Fi: Ναί, δωρεάν
Παρατηρήσεις: Ολοκαίνουργια
Μελίες, Λουτράκι, Ελλάδα
Δωμάτια: Άριστα
Τοποθεσία: 3 χιλιόμετρα από τα λουτρά Πόζαρ
Πρωινό: Απίστευτο
Πάρκινγκ: Ναί
Τιμή: 25€/άτομο
Wi-Fi: Ναί, δωρεάν
Παρατηρήσεις: –
Μπραβο παιδια παντα τετοια ,
Ταξιδευω απο το 1992 με rd 350 στην αρχη fzr1000 ,hayabusa αργοτερα και απο περυσι t max500 yamaha.
Σας διαβαζω γιατι φετος θα ειναι η πρωτη φορα που θα περασω απο βαλκανια.
Λοιπον ας ειμαστε ολοι καλα να απολαμβανουμε αυτο το μοναδικο που σου κανει η μοτοσυκλετα , να σε κανει 18 χρονων με το που ξεκινας το ταξιδι
Ευχαριστούμε Χρήστο…
Είμαι σίγουρος πως θα περάσεις υπέροχα. Τα Βαλκάνια κρύβουν απίστευτες ομορφιές.
Οι μοτοσυκλέτες είναι “μηχανές του χρόνου” τελικά 😉
Πραγματικά πολύ όμορφο ταξιδιωτικό, φέτος είμασταν και εμείς στο περίπου!!! Το μόνο που έχω να πω σαν διευκόλυνση, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, πιστεύω ότι είναι καλύτερα να πηγαίνεις μαυροβούνιο μέσω κοσόβου. Δηλαδη σκόπια, κόσοβο, μαυροβούνιο. Εχω πάει ήδη 2 φορές από αυτην την διαδρομή και με αυτά που βλέπω από αλβανία είναι πολύ καλύτερη από άποψη δρόμων. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, απλά βγάζεις μια ασφάλεια 15 ευρώ που ισχύει για 15 μέρες πριν μπεις στο κόσοβο, συνεχίζεις μεχρο ουροσεβατς και απο εκει αριστερα να περασεις τα σύνορα για μαυροβουνιο. Λιγα παραπάνω χλμ αλλα που βγαίνουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα.
Έχεις δίκιο Γιώργο. Μαυροβούνιο – Κόσοβο – Σκόπια είναι πολύ πιο εύκολα. Εμείς επιλέξαμε Αλβανία γιατί θέλαμε να κάνουμε την ορεινή διαδρομή Kukes-Peshkopi, η οποία είναι κα-τα-πλη-κτι-κή, αλλά όλα τα περίχωρα είναι δράμα…
Όπως και να ‘χει, όλα είναι μια εμπειρία. Ταξίδι να είναι και όπου να’ ναι!
Καλούς δρόμους να ‘χουμε
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΑΤΟ.ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΑΣ.ΤΟ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΚΙΛΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΟΛΩΝ(ΣΑΛΩΝΙΑ-ΑΛΩΝΙΑ).ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΩ ΠΟΤΕ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΑΠ’ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΕ…ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΘΑ ΒΡΕΘΩ….
Να ‘σαι καλά Γιώργο. Τα Βαλκάνια όντως μας έλκουν σαν μαγνήτης. Έχουν κάτι το μαγικό που όλο μας κάνουν να στρέωουμε τις ρόδες μας προς τα εκεί. Ίσως είναι το ανεκμετάλευτο ακόμα παρθένο τοπίο που σε συνδιασμό με τους αυθαιντικούς ανθρώπους που δεν σε κοιτάνε σαν κομπόδεμα. Ένα είναι σίγουρο πάντως… Πως και οι δικές μου ρόδες σύντομα θα ξανατραβήξουν ξανά προς τις Βαλκανικές χώρες. Έχω κάνει 5-6 ταξίδια εκεί, αλλά έχω ακόμα πολλά να δω.
Πολλά ευχαριστώ & πολλά μπράβο στην παρέα!!
Να είστε καλά παιδιά!!Πάντα τέτοια!!
Να είστε γεροί να ταξιδεύετε!!
Ευχαριστώ για το χρόνο & την ενέργεια που δαπανήσατε για να το μοιραστείτε!!
Τέτοια ταξιδιωτικά αποτελούν πολύτιμο διάλλειμα & πηγή πληροφοριών για κάθε επίδοξο ταξιδιώτη.
Ευχαριστούμε Κωστή 😉