Μακριά πολύ μακριά να ταξιδεύουμε
Ημέρα 5η, Δευτέρα 15/7/2019
Διαδρομή: Kristiansand – Lysebotn – Suleskard (Νορβηγία)
Χλμ: 251 (Συνολικά χιλιόμετρα: 3375)
Ο ενθουσιασμός μας υπερτερεί της στέρησης ύπνου και γύρω στις 8:30 έχουμε ήδη όλοι σηκωθεί από τα κρεβάτια μας. Ο καιρός υπέροχος ανεβάζει ακόμα πιο πολύ τη διάθεση μας και ομορφαίνει την εικόνα του λιμανιού που απλώνεται κάτω από το παράθυρο του ξενοδοχείου μας.
Το Kristiansand, με πληθυσμό 90.000 κατοίκους, είναι ένας από τους αγαπημένους εγχώριους τουριστικούς προορισμούς της Νορβηγίας, γνωστό για το μεγαλύτερο Ζωολογικό Πάρκο της χώρας, το «Kristiansand Zoo». Η περιοχή Posebyen αποτελεί μια από τις παλαιότερες γειτονιές της πόλης και φιλοξενεί το μεγαλύτερο αριθμό εφαπτόμενων ξύλινων σπιτιών σε όλη τη βόρεια Ευρώπη.
Φορτώνουμε τις μοτοσυκλέτες στο parking του ξενοδοχείου κάτω από τον πρωινό ήλιο. Αναρωτιέμαι όσο συσκευάζω, πόσο τυχεροί θα νιώθουν αυτές τις μέρες οι ντόπιοι απολαμβάνοντας εκείνες τις λίγες μέρες καλοκαιριού κατά την ασυνήθιστα (για τα ελληνικά δεδομένα) μικρή περίοδο που θα μπορούσε κάποιος να κυκλοφορεί με κοντομάνικα εκεί έξω.
Η γραφική διαδρομή ξεκινά μόλις βγαίνουμε έξω από την πόλη. Οι GoPro ανοίγουν αλλά έχω ένα αμάξι μπροστά μου. Το προσπερνάω για να μην μου χαλάει το πλάνο και εισπράττω ένα κορνάρισμα -το μοναδικό που άκουσα στη Νορβηγία- μάλλον για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Γενικά να ξέρετε, τα όρια ταχύτητας τηρούνται ευλαβικά μέσα στις πόλεις και με μια μικρή απόκλιση προς τα πάνω εκτός πόλεων. Η απόκλιση αυτή δεν υπερβαίνει επ’ ουδενί τα 10 χιλιόμετρα. Κάτι περισσότερο ξέρουν οι ντόπιοι…
Προσπερνάμε το πρώτο πάρκινγκ που συναντάμε, όχι επειδή δεν μας αρέσει, αλλά μάλλον γιατί μας έχει συνεπάρει η ομορφιά της διαδρομής. Το δεύτερο όμως δεν γίνεται να το αγνοήσουμε…
Είναι το κατάλληλο μέρος για να απολαύσουμε το πρωινό μας. Η χθεσινή πίτσα που έχει μείνει και αρνήθηκα να αφήσω πίσω, αποτελεί το μεγαλοπρεπές πρωινό μας, παρέα με γνήσιο ελληνικό φραπεδάκι.
Αράζουμε για αρκετή ώρα πριν συνεχίσουμε την πορεία μας βόρεια. Η ομορφιά του τοπίου είναι απερίγραπτη και είμαστε ακόμα στην πρώτη ημέρα…
Ξεκινάμε και πάλι κινούμενοι δίπλα σε λίμνη ή φιόρδ… δεν έχουμε ιδέα. Αργότερα θα μάθουμε να τα ξεχωρίζουμε και σε αυτό θα βοηθήσει η μέτρηση υψομέτρου που περιλαμβάνει το GPS.
Λίγο παρακάτω κάνουμε και μια δεύτερη στάση σε ένα χώρο ανάπαυσης που μας γέμισε το μάτι, για μερικές ακόμα φωτογραφίες…
Καβάλα και πάλι ακολουθώντας για λίγο ακόμα τον κεντρικό δρόμο 9, βόρεια, πριν στρίψουμε δυτικά στον 337 (μετά από μερικά χιλιόμετρα γίνεται 987). Τι να πρωτοπώ για αυτόν το δρόμο για τον οποίο είχα διαβάσει κάποτε σε ένα ξένο φόρουμ…
Η άσφαλτος είναι σαν να έπεσε χθες και η ομορφιά του τοπίου είναι απερίγραπτη… γίνομαι γραφικός, το ξέρω. Πάρτε μια γεύση:
Οι στάσεις μας συχνές για να απολαύσουμε αλλά και να απαθανατίσουμε το τοπίο. Δεν βιαζόμαστε άλλωστε…
Ο δρόμος μας βγάζει στο χωριό Suleskard όπου έχουμε κλείσει διαμονή στο ομώνυμο κάμπινγκ. Αρχικά θέλαμε να μείνουμε στο Lysebotn αλλά οι τιμές ήταν απλησίαστες, έτσι πήραμε την απόφαση να μείνουμε κάπου κοντά και το Suleskard είναι ότι πιο κοντινό και οικονομικό βρήκαμε.
Η πρώτη καμπίνα του ταξιδιού έμελλε να είναι και μία από τις καλύτερες που μείναμε. Ευρύχωρη, πλήρως εξοπλισμένη και με ιδιωτική τουαλέτα.
Αφήνουμε βιαστικά τα πράγματα μας και τραβάμε για να απολαύσουμε τον διάσημο δρόμο που οδηγεί στο Lysebotn.
Ο δρόμος ανοίχτηκε κατά τη διάρκεια της κατασκευής του υδροηλεκτρικού σταθμού Tjodan, ο οποίος βρίσκεται πάνω από την πόλη του Lysebotn και δόθηκε στην κυκλοφορία επίσημα το 1984. Το μήκος του είναι 25,5 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 27 φουρκέτες με τη μια από αυτές να βρίσκεται εντός του 1100 μέτρων τούνελ που βρίσκεται κοντά στο Lysebotn.
Λίγο πριν αρχίσουν οι φουρκέτες συναντάμε ένα πανοραμικό εστιατόριο/καφέ στο σημείο όπου βρίσκεται και ο χώρος στάθμευσης για όσους επιθυμούν να ανέβουν στον βράχο του Kjerag.
Παίρνουμε τις πληροφορίες μας, καθώς σκοπεύουμε να κάνουμε την πεζοπορία αύριο και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε τις φουρκέτες. Στο πρώτο άνοιγμα κάνουμε μια στάση. Θέα δεν έχει, αλλά έχουμε τον Ίκαρο (drone)…
Ενώ ο Κώστας παίζει με το drone, εμείς παίζουμε με τους φακούς μας στο μικρό καταρράκτη που βρίσκεται δίπλα στο πάρκινγκ.
Μια οικογένεια πλησιάζει τον Κώστα. Έχουν δει τις πινακίδες μας και τον ρωτάνε: “πόσες εβδομάδες είστε στο δρόμο για να έρθετε μέχρι εδώ;”. Μένουν έκπληκτοι όταν ο Κώστας τους λέει “σε τρεις μέρες” και ανταπαντούν με χιούμορ: “Κοιμηθήκατε καθόλου;”
Συνεχίζουμε γελώντας να κατηφορίζουμε το διάσημο δρόμο για να συναντήσουμε το τούνελ που περιέχει μια από τις 27 φουρκέτες όπως και προαναφέραμε. Σκοτεινό, λαξευμένο στο βράχο και με μία μόνο λωρίδα…
Στάση στο λιμάνι του Lysebotn, όπου μέχρι πριν την δημιουργία του δρόμου αποτελούσε μονόδρομο προσέγγισης για τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης. Αρκετά αυτοκίνητα αλλά και δεκάδες μοτοσυκλέτες περιμένουν το ferry το οποίο διασχίζει το φιόρδ του Lysebotn και καταλήγει στο Lauvvik, στη δυτική έξοδο του φιόρδ.
Να σημειωθεί ότι η οικονομία του Lysebotn βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους εργάτες των δύο κοντινών υδροηλεκτρικών σταθμών, που εκμεταλλευόμενοι τις τεράστιες ποσότητες νερών από τα τριγύρω βουνά παράγουν ρεύμα για περισσότερους από 100.000 ανθρώπους.
Αφού χαζολογάμε για λίγο ανηφορίζουμε και πάλι για να σταματήσουμε σε δύο μέρη όπου είχαμε σταμπάρει νωρίτερα. Αρχικά σε ένα ακόμα σημείο με θέα στο οποίο μπορεί κανείς να δει αρκετά καλά το φιόρδ με μόνο του μειονέκτημα ότι βρίσκεται αρκετά χαμηλά υψομετρικά…
Και στη συνέχεια λίγο πριν την κορυφή του περάσματος, σε υψόμετρο 950 μέτρων, όπου βρίσκεται η λίμνη Andersvatn. Εκεί υπάρχει μια πληροφοριακή πινακίδα για τον δρόμο και ο χώρος είναι γεμάτος με “κούκους” τους οποίους έχουν “χτίσει” οι ταξιδιώτες που περάσαν κατά καιρούς από αυτό το μέρος.
Λένε πως φέρνουν καλή τύχη έτσι δεν θα μπορούσαμε να μην χτίσουμε και εμείς τον δικό μας…
Επιστροφή στην καμπίνα μας για μπανάκι, φαγητό και ξεκούραση, καθώς αύριο θα ξυπνήσουμε πολύ νωρίς.
Ο Κώστας δεν μπορεί να αντισταθεί στο πέταγμα του Ίκαρου, ο οποίος με την σειρά του μας ανταμείβει με πανέμορφα πλάνα της περιοχής.
Ο μάστερ σεφ με χρυσό σκούφο στις μακαρονάδες, Γιάννης, ετοιμάζει την 1η από τις 15 -νομίζω- μακαρονάδες του ταξιδιού. Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στην συνταγή της σάλτσας που του είχε εκμυστηρευτεί μια γιαγιά: “pesto από τα lidl γιόκα μου” 😉
Αφού τρώμε σαν να μην έχουμε ξαναδεί φαγητό, αναμαζεύουμε τα πολλά στην καμπίνα για να κερδίζουμε χρόνο το πρωί και χωνόμαστε κάτω από τα ζεστά παπλώματα. Η συσσωρευμένη κούραση βοηθάει στο να κοιμηθούμε γρήγορα σαν πουλάκια…
Έξοδα ημέρας:
Διαμονή σε Καμπίνα στο Suleskard | 22,15 € |
Βενζίνη | 10,62 € |
Σύνολο | 32,77 € |
« Προηγούμενη Σελίδα | Επόμενη Σελίδα » |
Καλησπέρα φίλοι μου. Ενδιαφέρομαι κι εγώ να ταξιδέψω έως το Nordcap αλλά είμαι κατ’ ανάγκη μοναχικός καβαλάρης … είναι μεγάλο το διάστημα που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να το υλοποιήσει και δύσκολα βρίσκεις παρέα για να ακολουθήσει. Πριν ρωτήσω αυτό που θέλω, να σας εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για το εγχείρημά σας αλλά και για την δημοσίευσή σας, η οποία περιέχει λεπτομέρειες που με βοήθησαν πάρα πολύ και με καθήλωσε διαβάζοντάς την. Ήθελα να σας ρωτήσω: 1) Αν όλες τις ημέρες σας διανυκτερεύσατε σε camping ή μείνατε και σε ξενοδοχείο, 2) Αν είναι ανεκτές οι συνθήκες ώστε να μείνει κάποιος σε αντίσκηνο κι αν ΝΑΙ πως καλύπτονται οι ανάγκες για να φορτίσεις τις ηλεκτρονικές συσκευές; Υ.Γ. Το profil μου είναι παρόμοιο με το δικό σας … αν αυτό βοηθάει για περισσότερες συμβουλές.
Καλημέρα Λεωνίδα. Το Βόρειο Ακρωτήριο και προπαντώς η Νορβηγία είναι ένα υπέροχος, μαγικός, προορισμός. Μπορείς να το κάνεις όλο με σκηνή σε οργανωμένα κάμπινγκ. Υπάρχουν πάρα πολλά και είναι πιο εύκολο -και πιο οικονομικό φυσικά- από το ψάχνεις για ξύλινα καλυβάκια ή ξενοδοχεία. Τα κάμπινγκ διαθέτουν ρεύμα με μια μικρή έξτρα χρέωση τις περισσότερες φορές. Στην περίπτωση μας τα ξενοδοχεία ήταν αρκετά ακριβά σε αντίθεση με τα καλυβάκια που ήταν περίπου από 50€ μέχρι 80€ και για τους τέσσερις. Μια μέρα αναγκαστικά μείναμε σε ξενοδοχείο γιατί δεν βρίσκαμε σπιτάκι και το ακριβοπληρώσαμε.
Δες αυτό του ταξιδιωτικό -αν δεν το έχεις δει- του φίλου Μερκούρη που το έκανε σόλο και με κάμπινγκ κατά το πλείστον:
https://motoadv.gr/nordkapp2013/
Σίγουρα θα βρεις αρκετές πληροφορίες
Καλούς δρόμους σου εύχομαι
Σε ευχαριστώ πολύ.
Καλησπέρα φίλοι μου. Διάβασα αρκετά Links που παραπέμπουν στο Nordkapp. Η δική σας περιγραφή ήταν η αρτιότερη … σε τέτοιο βαθμό που αποφάσισα να ακολουθήσω επακριβώς τ’ αχνάρια σας διαφοροποιώντας μόνο τις ημέρες διαμονής. Σκέφτομαι σοβαρά να ξεκινήσω μετά τις 20 Ιουνίου ώστε να βρίσκομαι στο κέντρο της εαρινής ισημερίας. Θερμά συγχαρητήρια για την λεπτομερέστατη ανάρτηση του ταξιδιωτικού σας. Και μία ερώτηση … Πως καλύπτατε τις ανάγκες σας για Internet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, για να έρθετε π.χ. σε επαφή με τα Camping ;
Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω να απολαύσεις την διαδρομή που κάναμε όπως ακριβώς την απολαύσαμε και εμείς.
Όσο αναφορά το ίντερνετ, σχεδόν σε όλες τις χώρες που κινηθήκαμε (εκτός Βόρεια Μακεδονία & Σερβία) είχαμε τα δεδομένα μας με το κινητό μας να δουλεύει όπως και στην Ελλάδα. Η Νορβηγία μπορεί να είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανήκει όμως στις χώρες που παρέχουν δωρεάν roaming. Αντιγράφω από το σαιτ της Cosmote τις χώρες που παρέχουν δωρεάν roaming σε ελληνικούς αριθμούς: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γαλλική Γουιάνα, Γερμανία, Γιβραλτάρ, Γουαδελούπη, Δανία, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, (ΛΑ) Ρεγιούνιον, Λετονία, Λιθουανία, Λίχτενσταϊν, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μαρτινίκα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φιλανδία.
Ελπίζω να βοήθησα.
Στέλιος
Στέλιο σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σου.
Το μαγαζι στο ποζαρ λεγεται καρατζοβιτισσα
Έχεις δίκιο Πέτρο…
Φάγαμε τόσο πολύ που της φάγαμε και 2-3 γράμματα 😉