Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται
Ημέρα 22η, Πέμπτη 1/8/2019
Διαδρομή: Kaunas – Krakow (Λιθουανία – Πολωνία)
Χλμ: 789 (Συνολικά χιλιόμετρα: 10350)
Ο Κώστας σηκώνεται πιο νωρίς από όλους για να πετάξει τον Ίκαρο. Οι πρωινές εικόνες της πόλης από ψηλά, απλά μαγικές…
Έχουμε πολλά χλμ για σήμερα και έτσι θέλουμε να ξεκινήσουμε όσο νωρίτερα γίνεται. Έτσι στις 8:00 έχουμε ήδη φορτώσει και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση. Ο Στέλιος με τον Κώστα ξεκινάνε πρώτοι, ακολουθώ εγώ αλλά σταματώ καθώς βλέπω ότι δε με ακολουθεί ο Δημήτρης. Σταματάω, επιστρέφω και βλέπω ότι το ΚΤΜ δε θέλει να πάρει μπροστά. Καλώ τους υπόλοιπους στην ενδοεπικοινωνία να γυρίσουν… έχουμε πρόβλημα.
Αρχικά πιστεύουμε ότι είναι η μπαταρία. Βέβαια, είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό, υπερ-προετοιμασμένοι θα έλεγα. Βγάζουμε το booster που κουβαλούσε σε όλο το ταξίδι μαζί του ο Κώστας και δοκιμάζουμε να βάλουμε μπροστά. Τίποτα…
Αποφασίζουμε να συνδέσουμε με καλώδια το V-Strom που δεν έχει σάκο στην πίσω σέλα και αφαιρείται εύκολα δίνοντας μας πρόσβαση στη μπαταρία. Ξαναδοκιμάζουμε αλλά… τίποτα. Το συνδέουμε με την μπαταρία του Triumph που είναι πολύ πιο δυνατή αλλά πάλι δεν…
Δοκιμάζουμε μια καινούργια μπαταρία που τελευταία στιγμή (μετά τα χουνέρια που έπαθε ο Στέλιος την ημέρα που ξεκινούσαμε) μας έδωσε ο φίλος Μάκης… αλλά πάλι τίποτα…
Μέχρι και σπρώξιμο δοκιμάσαμε και ενώ φάνηκε το ΚΤΜ-άκι να ανταποκρίνεται λίγο, φως δεν είδαμε. Ψάξαμε για διαρροές, μιλήσαμε τηλεφωνικώς με φίλους και μηχανικούς πίσω στην Ελλάδα αλλά αφού άκρη δε βγάζουμε, δοκιμάζουμε να βρούμε βοήθεια εκεί.
Αντιπροσωπεία ΚΤΜ στο Kaunas δε βρίσκουμε, παρόλο που στο διαδίκτυο έδειχνε να υπάρχει. Το διαπιστώνει ο Στέλιος όταν φτάνει στο σημείο που θα έπρεπε να βρίσκεται σύμφωνα με το google earth. Με τα πολλά καταφέρνουμε και βρίσκουμε στο τηλέφωνο την αντιπροσωπεία της ΚΤΜ στο Vilnius, την πρωτεύουσα της Λιθουανίας 100 χλμ νοτιοανατολικά. Προσπαθούμε να αποφύγουμε τη μεταφορά της μηχανής εκεί, τόσο για οικονομικούς όσο και για χρονικούς λόγους. Η εξυπηρέτηση τους με άριστα το δέκα παίρνει πραγματικά 11. Κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να μας βοηθήσουν και ο εκεί υπεύθυνος μας δίνει ένα τηλέφωνο ενός φίλου του μηχανικού στο Kaunas ο οποίος αν και δεν είναι εξουσιοδοτημένος, κατά πάσα πιθανότητα μπορεί να μας βοηθήσει. Καλούμε… και μας λέει πως θα έρθει να το δει…
Μετά από 2 ώρες από τη στιγμή που αντιληφθήκαμε το πρόβλημα, έρχεται ένα βανάκι με ένα οδηγό. Ο Λιθουανός πίσω από το τιμόνι, Zilvis το όνομα του, κατεβαίνει και τσεκάρει όσα πράγματα μπορεί να τσεκάρει, αλλά άκρη δεν καταφέρνει να βγάλει. Φορτώνουμε λοιπόν το KTM στο βανάκι και τραβάμε για το συνεργείο.
Φτάνοντας στο κατάστημα του φίλου μας διαπιστώνουμε ότι δεν είναι ένας απλός μηχανικός αλλά διατηρεί ένα τεράστιο κατάστημα με ανταλλακτικά, αξεσουάρ αλλά και εξοπλισμό για μοτοσυκλέτες (LT UAB Bikeparts) καθώς και ότι είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής λάστιχων στην περιοχή. Η μηχανή μπαίνει στο χειρουργείο με δύο παιδιά να ασχολούνται μαζί της…
Εμείς πιάνουμε κουβέντα μαζί του όπου και μας αποκαλύπτει ότι είναι συχνός επισκέπτης της Κρήτης. Είχε μάλιστα κανονίσει ήδη το φετινό του ταξίδι στα Χανιά για τον επερχόμενο Οκτώβριο. Μικρός τελικά ο κόσμος…
Μετά από αρκετό ψάξιμο, βρέθηκε η πηγή του προβλήματος. Φτάνοντας στο εσωτερικό της μηχανής, διαπιστώθηκε ότι το φίλτρο αέρα είχε τοποθετηθεί ανάποδα με αποτέλεσμα η περιοχή στο σημείο εισόδου του αέρα να είναι γεμάτη από σκόνη και ζουζούνια. Μετά το αρχικό σοκ όλων, άρχισαν οι προσπάθειες να αποκτήσει η μηχανή τη συμπίεση που της έλειπε. Με ανοιχτή εντελώς την υποδοχή του αέρα και μετά από αρκετές προσπάθειες… Ανάσταση!!!!
Ο Δημήτρης ρωτάει τι χρωστάμε για να πάρει την απάντηση “Τίποτα!”… πράγμα που φυσικά δεν γίνετε αποδεκτό. Με το ζόρι ο Δημήτρης τους βάζει ένα χαρτζιλίκι στην τσέπη και τους αποχαιρετούμε δίνοντας ραντεβού τον Οκτώβριο στην Κρήτη.
Έχοντας πλέον το KTM-άκι έτοιμο και την ώρα να έχει φτάσει 1:30 το μεσημέρι, ξεκινάμε με 5,5 ώρες καθυστέρηση για τον επόμενο προορισμό μας, το Kosice της Σλοβακίας 870 χλμ από το Kaunas. Ξέρουμε ότι θα φτάσουμε νύχτα αλλά η κίνηση στη διαδρομή που έχουμε επιλέξει άρχισε να μας κάνει να πιστεύουμε ότι τελικά θα φτάναμε ξημερώματα στο διαμέρισμα που είχαμε κλείσει.
Στην πρώτη μας στάση για βενζίνη διαπιστώνουμε ότι ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος δε μπορεί να μας περιμένει μετά τις 22:00, πράγμα που πρακτικά σημαίνει ότι θα χάσουμε την κράτηση μας, χωρίς μάλιστα να μπορούμε να πάρουμε πίσω και τα χρήματα που είχαμε δώσει. Δεν πειράζει, κάθε πρόβλημα για καλό. Αναζητούμε εναλλακτικό προορισμό, κατά προτίμηση κοντινότερο και ένα μέρος να κοιμηθούμε που θα μας δεχόταν ακόμα κι αν φτάναμε εκεί μετά τα μεσάνυχτα. Βρίσκουμε ένα hostel με 24ωρη ρεσεψιόν στην Κρακοβία και ξεκινάμε.
Το πρόβλημα με εμάς τους νησιώτες, όπως ανέφερα και παραπάνω, είναι ότι δεν μπορούμε να παρεκλίνουμε και πολύ του πλάνου μας. Αν δεν μας περίμενε καράβι με κλεισμένα εισιτήρια (γιατί Αύγουστο δεν βρίσκεις διαφορετικά) θα ψάχναμε για ύπνο όπου μας έπιανε βράδυ. Δυστυχώς δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια και θα πρέπει να καλύψουμε τα χιλιόμετρα της ημέρας στο περίπου.
Η διαδρομή είναι σε εθνική οδό με αρκετή κίνηση και συνοδεία βροχής. Στα δύο προηγούμενα προσθέστε και την αναπόφευκτη νυχτερινή οδήγηση. Μούρλια σας λέω…
Τελικά, κανένα μισάωρο μετά τα μεσάνυχτα φτάνουμε στο hostel. Αφήνουμε τις μηχανές σε ένα γειτονικό parking που συνεργάζεται με το hostel και ανεβαίνουμε στο δωμάτιο. Πολύ γρήγορα αντιλαμβανόμαστε ότι δεν έχουμε δύναμη ούτε για να φτιάξουμε κάτι να φάμε, κάνουμε λοιπόν ένα γρήγορο ντους και την πέφτουμε στα τραγικά σκληρά κρεβάτια μας.
Ο Δημήτρης, από το άγχος του, σηκώνεται μόνος του μέσα στη νύχτα και βάζει μπροστά για λίγο τη μηχανή του, κρατώντας την έτσι ζεστή και μειώνοντας τις πιθανότητες για νέο πρόβλημα το επόμενο πρωινό.
Διαμονή σε Hostel στην Krakow | 9,10 € |
Parking σε Hostel στην Krakow | 1,16 € |
Ακύρωση Διαμερίσματος στο Kosice | 11,75 € |
Βενζίνη | 38,03 € |
Διάφορα | 2,70 € |
Σύνολο | 62,74 € |
« Προηγούμενη Σελίδα | Επόμενη Σελίδα » |
Καλησπέρα φίλοι μου. Ενδιαφέρομαι κι εγώ να ταξιδέψω έως το Nordcap αλλά είμαι κατ’ ανάγκη μοναχικός καβαλάρης … είναι μεγάλο το διάστημα που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να το υλοποιήσει και δύσκολα βρίσκεις παρέα για να ακολουθήσει. Πριν ρωτήσω αυτό που θέλω, να σας εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για το εγχείρημά σας αλλά και για την δημοσίευσή σας, η οποία περιέχει λεπτομέρειες που με βοήθησαν πάρα πολύ και με καθήλωσε διαβάζοντάς την. Ήθελα να σας ρωτήσω: 1) Αν όλες τις ημέρες σας διανυκτερεύσατε σε camping ή μείνατε και σε ξενοδοχείο, 2) Αν είναι ανεκτές οι συνθήκες ώστε να μείνει κάποιος σε αντίσκηνο κι αν ΝΑΙ πως καλύπτονται οι ανάγκες για να φορτίσεις τις ηλεκτρονικές συσκευές; Υ.Γ. Το profil μου είναι παρόμοιο με το δικό σας … αν αυτό βοηθάει για περισσότερες συμβουλές.
Καλημέρα Λεωνίδα. Το Βόρειο Ακρωτήριο και προπαντώς η Νορβηγία είναι ένα υπέροχος, μαγικός, προορισμός. Μπορείς να το κάνεις όλο με σκηνή σε οργανωμένα κάμπινγκ. Υπάρχουν πάρα πολλά και είναι πιο εύκολο -και πιο οικονομικό φυσικά- από το ψάχνεις για ξύλινα καλυβάκια ή ξενοδοχεία. Τα κάμπινγκ διαθέτουν ρεύμα με μια μικρή έξτρα χρέωση τις περισσότερες φορές. Στην περίπτωση μας τα ξενοδοχεία ήταν αρκετά ακριβά σε αντίθεση με τα καλυβάκια που ήταν περίπου από 50€ μέχρι 80€ και για τους τέσσερις. Μια μέρα αναγκαστικά μείναμε σε ξενοδοχείο γιατί δεν βρίσκαμε σπιτάκι και το ακριβοπληρώσαμε.
Δες αυτό του ταξιδιωτικό -αν δεν το έχεις δει- του φίλου Μερκούρη που το έκανε σόλο και με κάμπινγκ κατά το πλείστον:
https://motoadv.gr/nordkapp2013/
Σίγουρα θα βρεις αρκετές πληροφορίες
Καλούς δρόμους σου εύχομαι
Σε ευχαριστώ πολύ.
Καλησπέρα φίλοι μου. Διάβασα αρκετά Links που παραπέμπουν στο Nordkapp. Η δική σας περιγραφή ήταν η αρτιότερη … σε τέτοιο βαθμό που αποφάσισα να ακολουθήσω επακριβώς τ’ αχνάρια σας διαφοροποιώντας μόνο τις ημέρες διαμονής. Σκέφτομαι σοβαρά να ξεκινήσω μετά τις 20 Ιουνίου ώστε να βρίσκομαι στο κέντρο της εαρινής ισημερίας. Θερμά συγχαρητήρια για την λεπτομερέστατη ανάρτηση του ταξιδιωτικού σας. Και μία ερώτηση … Πως καλύπτατε τις ανάγκες σας για Internet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, για να έρθετε π.χ. σε επαφή με τα Camping ;
Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω να απολαύσεις την διαδρομή που κάναμε όπως ακριβώς την απολαύσαμε και εμείς.
Όσο αναφορά το ίντερνετ, σχεδόν σε όλες τις χώρες που κινηθήκαμε (εκτός Βόρεια Μακεδονία & Σερβία) είχαμε τα δεδομένα μας με το κινητό μας να δουλεύει όπως και στην Ελλάδα. Η Νορβηγία μπορεί να είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανήκει όμως στις χώρες που παρέχουν δωρεάν roaming. Αντιγράφω από το σαιτ της Cosmote τις χώρες που παρέχουν δωρεάν roaming σε ελληνικούς αριθμούς: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γαλλική Γουιάνα, Γερμανία, Γιβραλτάρ, Γουαδελούπη, Δανία, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, (ΛΑ) Ρεγιούνιον, Λετονία, Λιθουανία, Λίχτενσταϊν, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μαρτινίκα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φιλανδία.
Ελπίζω να βοήθησα.
Στέλιος
Στέλιο σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σου.
Το μαγαζι στο ποζαρ λεγεται καρατζοβιτισσα
Έχεις δίκιο Πέτρο…
Φάγαμε τόσο πολύ που της φάγαμε και 2-3 γράμματα 😉