Επίλογος
Ο πρόλογος και ο επίλογος είναι για μένα το πιο δύσκολο κομμάτι του ταξιδιωτικού. Πώς να χωρέσεις τόσες μυρωδιές και τόσα συναισθήματα σε μια, άντε το πολύ σε δύο παραγράφους (μόλις “σπατάλησα” την πρώτη παράγραφο).
Κάθε ταξίδι είναι διαφορετικό και διαφορετικό θα το κάνουν οι άνθρωποι που θα συναντήσεις αλλά και αυτοί που θα συνταξιδέψεις μαζί. Αυτοί θα βάλουν την δικιά τους τελική πινελιά στην “παλέτα” του κάθε τι που θα αποτυπωθεί στην ματιά σου. Το όμορφο είναι πάντα σχετικό και έχει να κάνει με τον τρόπο και με την διάθεση αυτού που το εκλαμβάνει. Σε αυτό το ταξίδι είδα μια απέραντη ομορφιά και αυτή οφείλεται στο Κώστα τον Δημήτρη και το Γιάννη. Σας ευχαριστώ από καρδιάς που μετατρέψατε ένα τόσο δύσκολο ταξίδι σε απόλαυση.
Λίγα λόγια για την Νορβηγία
Ο στόχος αυτού του ταξιδιού ήταν να γνωρίσουμε όσο καλύτερα μπορούμε την Νορβηγία, μια χώρα που είναι “δεμένη” με ένα προορισμό που λέγεται Nordkapp. Ένα προορισμό που επισκιάζει όλες τι άλλες ομορφιές αυτής της χώρας. Πριν ξεκινήσουμε είχα ένα δίλημμα… είναι άραγε το Βόρειο Ακρωτήριο το μεγάλο χαρτί της Νορβηγίας ή απλά είναι μια ακόμα πινέζα στο χάρτη; Τώρα που επιστρέψαμε μπορώ να πω με σιγουριά ότι είναι μια πινέζα. Η χώρα είναι ευλογημένη, με απίστευτη φυσική ομορφιά που αξίζει το κάθε δευτερόλεπτο που θα της αφιερώσεις. Γιατί όπως λέει και ο Νίκος Καζαντζάκης:
«Ένα μονάχα αξίζει: το ταξίδι»
Στατιστικά
Εγώ και ο Γιάννης κρατήσαμε στατιστικά κατανάλωσης που σας τα παρουσιάζουμε στον παρακάτω πίνακα:
Triumph Explorer 1200 | Suzuki V-Strom 650 | |
Συνολική απόσταση: | 12.353 χλμ | 13.026 χλμ |
Συνολική κατανάλωση: | 625,48 λίτρα | 560,7 λίτρα |
Συνολικό κόστος καυσίμων: | 957,37 € | 855,45 € |
Μέση κατανάλωση: | 5,06 λίτρα/100 χλμ | 4,30 λίτρα/100 χλμ |
Ωστόσο η διαφορά χιλιομέτρων των δύο μοτοσυκλετών δεν δικαιολογείται. Οι μοτοσυκλέτες έκαναν τα ίδια χιλιόμετρα στο ταξίδι με μικρές εξαιρέσεις: Ο Γιάννης έκανε ~300 χλμ παραπάνω για την διαδρομή Ηράκλειο-Χανιά και πίσω, ενώ στο ταξίδι το Triumph έκανε ~50 χλμ παραπάνω όταν πήγαμε για την πεζοπορία στο Kjerag. Με απλά μαθηματικά, έχουμε μια αδικαιολόγητη διαφορά της τάξεως των ~420 χλμ. Εξετάζοντας τα tracklogs του GPS βλέπω ότι ο χιλιομετρητής του Triumph έχει μία απόκλιση της τάξεως των 15 χλμ ανά 1000 χλμ. Και πάλι όμως τα tracklogs δεν είναι 100% σωστά, γιατί το σήμα χάνεται μέσα στα τούνελ και οι αποστάσεις τους μετρούνται πάντα σε ευθεία, ανάλογα με το σημείο εισόδου και εξόδου. Άρα αν θεωρήσουμε τα tracklogs σωστά η απόκλιση μας κατεβαίνει στα 140 χλμ που και πάλι δεν είναι λίγα…
Όπως και να έχει τα παραπάνω είναι για να πάρετε απλά μια γεύση. Όσο και να το ψάχνουμε άκρη δεν βγάζουμε και στην τελική δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία.
Συνολικά Έξοδα:
Ο παρακάτω πίνακας είναι βασισμένος στις σημειώσεις που κράτησε ο Γιάννης. Οι διαφορές με τους ρέστους της παρέας είναι μικρές και έχουν να κάνουν κυρίως με διαφορά κατανάλωσης.
Κόστος για Διαμονή: | 507,02 € |
Κόστος για Καύσιμα: | 843,38 € |
Κόστος για Ακτοπλοϊκά: | 282,43 € |
Κόστος για Φαγητά/Supermarket: | 270,32 € |
Κόστος για Εισιτήρια: | 69,41 € |
Κόστος για Parking: | 24,63 € |
Κόστος για Διόδια: | 85,32 € |
Λοιπά Έξοδα: | 121,25 € |
Συνολικά Έξοδα: | 2.203,76 € |
Χάρτες, διαδρομές και σημεία ενδιαφέροντος:
Στα παρακάτω αρχεία μπορείτε να βρείτε τις διαδρομές όπως αρχικά σχεδιάστηκαν, τα tracklogs που δείχνουν ακριβώς την πορεία που διαγράψαμε και τα σημεία ενδιαφέροντος (κοινώς POI’s) από τα μέρη που εμείς επισκεφθήκαμε. Επίσης μέσα στα αρχεία θα βρείτε μερικά παραπανίσια σημεία ενδιαφέροντος τα οποία δεν προλάβαμε να επισκεφθούμε.
Download Tracklog & POIs (MapSource/Basecamp format)
Download Tracklog & POIs (Google Earth format)
* Τα παραπάνω αρχεία είναι συμπιεσμένα. Για να τα αποσυμπιέσετε θα χρειαστείτε το winrar.
Καλησπέρα φίλοι μου. Ενδιαφέρομαι κι εγώ να ταξιδέψω έως το Nordcap αλλά είμαι κατ’ ανάγκη μοναχικός καβαλάρης … είναι μεγάλο το διάστημα που πρέπει να αφιερώσει κάποιος για να το υλοποιήσει και δύσκολα βρίσκεις παρέα για να ακολουθήσει. Πριν ρωτήσω αυτό που θέλω, να σας εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για το εγχείρημά σας αλλά και για την δημοσίευσή σας, η οποία περιέχει λεπτομέρειες που με βοήθησαν πάρα πολύ και με καθήλωσε διαβάζοντάς την. Ήθελα να σας ρωτήσω: 1) Αν όλες τις ημέρες σας διανυκτερεύσατε σε camping ή μείνατε και σε ξενοδοχείο, 2) Αν είναι ανεκτές οι συνθήκες ώστε να μείνει κάποιος σε αντίσκηνο κι αν ΝΑΙ πως καλύπτονται οι ανάγκες για να φορτίσεις τις ηλεκτρονικές συσκευές; Υ.Γ. Το profil μου είναι παρόμοιο με το δικό σας … αν αυτό βοηθάει για περισσότερες συμβουλές.
Καλημέρα Λεωνίδα. Το Βόρειο Ακρωτήριο και προπαντώς η Νορβηγία είναι ένα υπέροχος, μαγικός, προορισμός. Μπορείς να το κάνεις όλο με σκηνή σε οργανωμένα κάμπινγκ. Υπάρχουν πάρα πολλά και είναι πιο εύκολο -και πιο οικονομικό φυσικά- από το ψάχνεις για ξύλινα καλυβάκια ή ξενοδοχεία. Τα κάμπινγκ διαθέτουν ρεύμα με μια μικρή έξτρα χρέωση τις περισσότερες φορές. Στην περίπτωση μας τα ξενοδοχεία ήταν αρκετά ακριβά σε αντίθεση με τα καλυβάκια που ήταν περίπου από 50€ μέχρι 80€ και για τους τέσσερις. Μια μέρα αναγκαστικά μείναμε σε ξενοδοχείο γιατί δεν βρίσκαμε σπιτάκι και το ακριβοπληρώσαμε.
Δες αυτό του ταξιδιωτικό -αν δεν το έχεις δει- του φίλου Μερκούρη που το έκανε σόλο και με κάμπινγκ κατά το πλείστον:
https://motoadv.gr/nordkapp2013/
Σίγουρα θα βρεις αρκετές πληροφορίες
Καλούς δρόμους σου εύχομαι
Σε ευχαριστώ πολύ.
Καλησπέρα φίλοι μου. Διάβασα αρκετά Links που παραπέμπουν στο Nordkapp. Η δική σας περιγραφή ήταν η αρτιότερη … σε τέτοιο βαθμό που αποφάσισα να ακολουθήσω επακριβώς τ’ αχνάρια σας διαφοροποιώντας μόνο τις ημέρες διαμονής. Σκέφτομαι σοβαρά να ξεκινήσω μετά τις 20 Ιουνίου ώστε να βρίσκομαι στο κέντρο της εαρινής ισημερίας. Θερμά συγχαρητήρια για την λεπτομερέστατη ανάρτηση του ταξιδιωτικού σας. Και μία ερώτηση … Πως καλύπτατε τις ανάγκες σας για Internet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, για να έρθετε π.χ. σε επαφή με τα Camping ;
Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω να απολαύσεις την διαδρομή που κάναμε όπως ακριβώς την απολαύσαμε και εμείς.
Όσο αναφορά το ίντερνετ, σχεδόν σε όλες τις χώρες που κινηθήκαμε (εκτός Βόρεια Μακεδονία & Σερβία) είχαμε τα δεδομένα μας με το κινητό μας να δουλεύει όπως και στην Ελλάδα. Η Νορβηγία μπορεί να είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανήκει όμως στις χώρες που παρέχουν δωρεάν roaming. Αντιγράφω από το σαιτ της Cosmote τις χώρες που παρέχουν δωρεάν roaming σε ελληνικούς αριθμούς: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γαλλική Γουιάνα, Γερμανία, Γιβραλτάρ, Γουαδελούπη, Δανία, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, (ΛΑ) Ρεγιούνιον, Λετονία, Λιθουανία, Λίχτενσταϊν, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μαρτινίκα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φιλανδία.
Ελπίζω να βοήθησα.
Στέλιος
Στέλιο σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σου.
Το μαγαζι στο ποζαρ λεγεται καρατζοβιτισσα
Έχεις δίκιο Πέτρο…
Φάγαμε τόσο πολύ που της φάγαμε και 2-3 γράμματα 😉