Τραβέρσο ανάποδο, πορεία προς τον βοριά


Ημέρα 15η: Κυριακή 12 Ιουλίου 2015, Dublin – Douglas (211,9 km)

Από την Νήσο του Μαν με αγάπη

Σε λίγα λεπτά το πλοίο Steam Packet θα αράξει στο λιμάνι του Douglas, την πρωτεύουσα της μικροσκοπικής αυτής χώρας. Όσο κι αν προσπάθησα να κοιμηθώ στα αεροπορικού τύπου καθίσματα, δεν τα κατάφερα. Είχα κλειστά συνεχώς τα μάτια και στριφογύριζα το κορμί μου, πότε δεξιά και πότε αριστερά. Είχα βγάλει τις μπότες και σκεπάστηκα με το μπουφάν για ν’ αντιμετωπίσω την ψύχρα που έβγαζαν τα κλιματιστικά.

Η ώρα είναι 05:45 το πρωί και η μπουκαπόρτα του πλοίου ανοίγει. Ναι, βρίσκομαι σε άλλη μια “Μέκκα” του μοτοσυκλετισμού, σ’ ένα άλλο σημείο αναφοράς του. Την Νήσο του Μαν …

1_Day 15 (1) new (Custom)

Ο ήλιος έχει βγει εδώ και αρκετή ώρα, μπορεί και ώρες. Βγαίνω από το λιμάνι και σταματώ σ’ ένα σημείο, ώστε να συνειδητοποιήσω πού βρίσκομαι. Μου φαίνεται απίστευτο. Αδυνατώ να πιστέψω πως η ταπεινότητά μου βρίσκεται εδώ …

2_Day 15 (1) new (Custom)

5_Day 15 (5) (Custom)

Δίπλα μου έρχεται ένας μοτοσυκλετιστής και με καλημερίζει, χαλώντας μου ίσως την ομορφιά της μοναχικότητας. Αλλά και αυτός, αυτό το πράγμα φαίνεται να επιζητά, καθώς καρφώνει το βλέμμα του στο αχανές πέλαγος …

6_Day 15 (7) new (Custom)

Σε πρώτο πλάνο διακρίνεται η πρωτεύουσα του νησιού, το Douglas,

4_Day 15 (4) new (Custom)

αλλά και ο Πύργος της Προσφυγιάς (Tower of Refuge), ο οποίος είναι χτισμένος στη βραχονησίδα Conister, ως μνημείο των ναυτικών που ναυάγησαν.

3_Day 15 (2) new (Custom)

Στο δε σημείο που βρίσκομαι υπάρχει μια επιγραφή που αναγράφει:

Προς τιμήν και στη μνήμη όσων υπηρέτησαν στην βασιλική δύναμη διάσωσης από αέρα και στις μονάδες στόλου έχοντας βάση σε λιμάνια στην Νήσο του Μαν.

7_Day 15 (9) new (Custom)

Η Νήσος του Μαν ή Isle of Man (ΙοΜ συντομογραφικά) ή Εllan Vanin (κέλτικη ονομασία στην τοπική διάλεκτο Manx) ή Νησί της Μόνα, αποτελεί μια μικρή χώρα έκτασης μόλις 572 km2 και έχει πληθυσμό 84.497 κατοίκους (απογραφή 2011). Έχει μέγιστο μήκος 52 km και μέγιστο πλάτος 22 km. Bρίσκεται στην Ιρλανδική Θάλασσα, ανάμεσα στην Ιρλανδία και την Μεγάλη Βρετανία. Πρόκειται για ένα νησί, χώρα τσέπης επί της ουσίας, το οποίο είναι λίγο πιο μικρό από την Κεφαλλονιά!

To νησί το ίδρυσαν οι Βίκινγκς και το 1266 παραχωρήθηκε στην Σκωτία από τον Νορβηγό βασιλιά. Οι Άγγλοι το κατέλαβαν τον 14ο αιώνα και από το 1765 αποτελεί κτήση του Βρετανικού Στέμματος. Όμως δεν ανήκει στο Ηνωμένο Βασίλειο μιας και έχει αυτονομία σε πολλά ζητήματα όπως της φορολογίας. Και για το λόγο αυτό πολλές επιχειρήσεις και τράπεζες έχουν μεταφέρει την έδρα τους στο νησί. Αργηγός του κράτους είναι ο Λόρδος του Μαν, αξίωμα που κατέχει ο εκάστοτε Βρετανός μονάρχης.

Οι γηγενείς κάτοικοί του θεωρούν πως αποτελούν απόγονους της κέλτικης φυλής των Manx. Σύμφωνα με τη μυθολογία, την Ιρλανδία κυβερνούσε ο Κέλτης θεός της θάλασσας Μanannan mac Lir, από τον οποίο πήρε το όνομά του το νησί. Αυτός συνήθιζε να καλύπτει με τον ομιχλώδη μανδύα του το νησί προκειμένου να το προστατέψει από τους εισβολείς.

Η τοπική διάλεκτος Manx βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα και από το 1993 άρχισε να διδάσκεται ξανά στα σχολεία, σε μια προσπάθεια αναβίωσής της. Δικαίωμα ψήφου έχουν όσοι έχουν συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας τους και τα χαρτονομίσματα είναι φτιαγμένα από πλαστικό και δεν έχουν ισχύ πουθενά αλλού εκτός από το νησί! Βέβαια, στο νησί γίνεται δεκτό το νόμισμα του Ηνωμένου Βασιλείου, η λίρα ή στερλίνα. Όσον αφορά την οδήγηση, ισχύει ότι ακριβώς ισχύει και στο Ηνωμένο Βασίλειο, δηλαδή οδήγηση στα αριστερά και η ταχύτητα μετριέται σε miles/h και όχι σε km/h. Η μόνη διαφορά είναι πως στο IoM, όρια ταχύτητας υπάρχουν μόνο μέσα στις πόλεις και στα χωριά.

Mετά από λίγα λεπτά, το GPS με οδηγεί στο camping της περιοχής Union Mills. Είναι τεράστιο και αυτή τη στιγμή έχει λίγο κόσμο. Στη ρεσεψιόν δεν είναι κανείς και οδηγούμαι στο living room, περιμένοντας. Εκεί βρίσκεται ένας Ιρλανδός στην ηλικία μου, ο οποίος είναι τύφλα στο μεθύσι. Τον καημένο, είναι καθιστός σε μια καρέκλα και πίνει μπύρες. Δεν έχει τη δύναμη να σταθεί όρθιος και παρόλα αυτά μου μιλάει και μου δίνει πληροφορίες για το camping. Στη συνέχεια έρχεται ένας ευγενέστατος κύριος μέσης ηλικίας, ο οποίος είναι ο ιδιοκτήτης του camping και με κατατοπίζει στα περί διαμονής, παρέχοντας μου έναν κατατοπιστικότατο και ευκρινή χάρτη του νησιού. Αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι πως όταν τον ρώτησα πόσο θα κοστίσει η διαμονή για δυο βράδια, με ρώτησε:

– 18 £ it’s ok?

Αυτό μου το είπε, χωρίς φυσικά να κάνω παζάρια. Άλλωστε αυτή τη μέθοδο αποφεύγω να τη χρησιμοποιώ. Απλά, η εικόνα που μου έδειξε αυτός ο άνθρωπος, είναι πως θέλει οι πελάτες του να μείνουν ικανοποιημένοι. Από την όλη του συμπεριφορά κατάλαβα πως είναι ένας αξιαγάπητος άνθρωπος, με περισσή ευγένεια και φιλικότητα …

Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση με το που πάτησα το πόδι μου στο IoM, είναι η χαμηλή θερμοκρασία. Κάνει αρκετή ψύχρα, ενώ ο καιρός είναι συνεχώς μεταβαλλόμενος, λόγω του Ρεύματος του Κόλπου. Ο ήλιος που συνάντησα πριν λίγη ώρα στο Douglas και η συννεφιά που προδικάζει βροχή, λίγα χιλιόμετρα παραπέρα στο Union Mills, μαρτυρούν αυτό το ασταθές κλίμα.

Αφού έστειλα την αγάπη μου από το IoM στους εν Ελλάδι φίλους μου, λίγα λεπτά μετά τις 09:00 αποφασίζω να κοιμηθώ για λίγες ώρες στη σκηνή. Είμαι χωρίς ύπνο όλο το βράδυ και ο οργανισμός μου έχει ανάγκη μερικές ώρες ύπνου και ξεκούρασης.

8_Day 15 (13) new (Custom)

Αφού ξύπνησα κατά τις 13:00, προσπαθώ να χαράξω μια διαδρομή με τη συνδρομή του χάρτη αλλά και των πληροφοριών που μου έδωσε ο φίλος μου Γιώργος Παρτσινέβελος, ο οποίος ταξίδεψε με τη μοτοσυκλέτα του στο ΙοΜ πριν χρόνια. Για άλλη μια φορά αυτός ο ανήσυχος ταξιδιώτης, κατάφερε να με εμπνεύσει με τα ταξιδιωτικά του …

9_Day 15 (17) new (Custom)

Μετά από περίπου μια ώρα, ανεβαίνω στη μοτοσυκλέτα μου και σταματώ σ’ ένα βενζινάδικο να τιγκάρω το ρεζερβουάρ αλλά και να βάλω αέρα στα λάστιχα, τώρα που δεν έχουν ζεσταθεί ακόμα. Βρίσκομαι πάλι στο Douglas, όπου η φωτογραφική παίρνει φωτιά.

10_Day 15 (19) new (Custom)

11_Day 15 (20) new (Custom)

12_Day 15 (24) new (Custom)

13_Day 15 (26) new (Custom)

14_Day 15 (27) new (Custom)

15_Day 15 (28) new (Custom)

Η σήμανση των δευτερευόντων οδών στο ΙοΜ, είναι ανύπαρκτη έως ελλιπής. Έτσι λοιπόν κατευθύνομαι προς το αεροδρόμιο, μέσω ενός επαρχιακού δρόμου, ακολουθώντας το ένστικτό μου. Φυσικά όταν έχω διάθεση για εξερεύνηση, βασίζομαι στην τύχη και το ένστικτο, εναποθέτοντας το GPS στριμωγμένο σε μια γωνιά του tank bag …

16_Day 15 (32) new (Custom)

Νομίζω πως ακολουθώ μάλλον τον Α3 και όχι τον κεντρικό Α4, στον οποίο υπάρχει η περίφημη Γέφυρα των Νεραϊδών, όπου ο θρύλος λέει πως αν την περάσεις πρέπει να φωνάξεις “γεια σας νεράιδες”, αν θες να μη σε βρει συμφορά πριν φύγεις από το νησί. Ευτυχώς που δεν την πέρασα κι έτσι έχω το κεφάλι μου ήσυχο! Φαντάσου να περνούσα και να μην φώναζα αυτή τη σαχλαμάρα και πριν φύγω από το νησί να μ’ έβρισκε συμφορά! Κι άντε μετά αν είσαι λίγο αδύναμος και ευκολόπιστος, να μην υποκύψεις σ’ αυτές τις δεισιδαιμονικές μπούρδες. Κι άμα είσαι και ολίγον βλάξ, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πάρεις στα σοβαρά ακόμα και τις προφητείες του παράφρωνα αγιοποιημένου γέροντα της ελληνικής εκκληστείας (δεν πρόκειται περί ορθογραφικού λάθους) που πλημμυρίζοντας από χριστιανική αγάπη, σε καλεί να πας να πάρεις την (μ)Πόλη. Προσπερνάω λοιπόν δεισιδαιμονίες και λοιπά μπουρδολογήματα, συνεχίζοντας τη βόλτα μου στο ΙοΜ …

Βρίσκομαι κάπου κοντά στο αεροδρόμιο, όπου πολλά πράγματα μου προξενούν εντύπωση, όπως η πτώση της στάθμης της θάλασσας λόγω του φαινομένου της παλίρροιας και δη της άμπωτης, η οποία κάνει την περιοχή να φαντάζει σαν αποξηραμένη λίμνη, με τις βάρκες να μοιάζουν σαν εγκαταλελειμμένες.

24_Day 15 (62) new (Custom)

25_Day 15 (63) new (Custom)

26_Day 15 (64) new (Custom)

Βλέπω επίσης ένα από τα πολλά ελικοφόρα αεροπλάνα που εξυπηρετούν τον νησί με τα δρομολόγιά τους.

17_Day 15 (35) new (Custom)

Ένας μισοκατεστεμμένος πύργος, ένα γήπεδο του γκολφ, ένα ωραίο οικοδόμημα και η αλμύρα της θάλασσας να μου κρατά συντροφιά όση ώρα φωτογραφίζω …

18_Day 15 (43) new (Custom)

19_Day 15 (47) new (Custom)

20_Day 15 (50) new (Custom)

21_Day 15 (54) new (Custom)

Στο εξωτερικό, ακόμα και το παρκάρισμα των αυτοκινήτων μπορεί να χωρέσει στο κάδρο μιας φωτογραφίας και να της προσθέσει πόντους καλαισθησίας.

Στο εξωτερικό, ακόμα και το παρκάρισμα των αυτοκινήτων μπορεί να χωρέσει στο κάδρο μιας φωτογραφίας και να της προσθέσει πόντους αρμονίας και καλαισθησίας.


23_Day 15 (60) new (Custom)

Στη συνέχεια βρίσκομαι να οδηγώ σ’ έναν δρόμο ο οποίος περνάει μέσα από ένα γήπεδο του γκολφ και ενθυμούμαι τη φωτογραφία του φίλου μου Γιώργου, στο ίδιο σημείο.

27_Day 15 (70) new (Custom)

Βρίσκω την ευκαιρία λοιπόν να στήσω τρίποδο και να βγάλω μερικές ψωνίστικες φωτογραφίες.

Πας στο ΙοΜ και αποκτάς μια ηλίθια ψωνίστικη πόζα που παραπέμπει σε αγωνιζόμενο του Dakar. Άμα το ‘χεις κάψει τελείως …

Πας στο ΙοΜ και αποκτάς μια ηλίθια ψωνίστικη πόζα που παραπέμπει σε αγωνιζόμενο του Dakar. Άμα το ‘χεις κάψει τελείως …

Λίγα μέτρα παραπέρα στο Saint Michael, βρίσκεται ένα εκκλησάκι κι ένα κάστρο, όπου παρκάρω τη μοτοσυκλέτα και αρχίζω να περπατώ για αρκετά λεπτά της ώρας, εξερευνώντας την περιοχή.

29_Day 15 (93) new (Custom)

30_Day 15 (102) new (Custom)

31_Day 15 (110) new (Custom)

32_Day 15 (111) new (Custom)

33_Day 15 (114) new (Custom)

34_Day 15 (115) new (Custom)

35_Day 15 (119) new (Custom)

Μετά από λίγα χιλιόμετρα, βρίσκομαι στο Castletown, το οποίο είναι χτισμένο στην πλαγιά ενός αρχαίου ηφαιστείου και θεωρείται ως η πιο ιστορική και γραφική πόλη του ΙοΜ και για πολλούς αιώνες αποτελούσε την πρωτεύουσά του μέχρι και το 1866. Στο λιμάνι, αντικρίζω πάλι το ίδιο θέαμα με τις βάρκες να ακουμπούν στον πυθμένα της θάλασσας, ένεκα της πτώσεως στάθμης της θάλασσας.

36_Day 15 (123) new (Custom)

38_Day 15 (133) new (Custom)

Το Castletown δείχνει πανέμορφο, με το μεσαιωνικό κάστρο να ξεχωρίζει. Επίσης, εκεί υπάρχει αστυνομικό τμήμα, καθώς και το Παλαιό Κοινοβούλιο το οποίο πλέον αποτελεί Λαογραφικό Μουσείο.

37_Day 15 (126) new (Custom)

Κινούμαι σε μια παραθαλάσσια διαδρομή (Α5) μέχρι το Port Erin, όπου στην προσπάθεια εξερεύνησης, πηγαίνω πρώτα στο δεύτερο και μετά στο πρώτο χωριό μετά το Castletown. Ελπίζω να αντιλήφθηκες ότι πάλι τα έκανα πουτ@ν@ρ!ό και χάθηκα για άλλη μια φορά …

39_Day 15 (2) new (Custom)

Φτάνω στο Port Erin, με την αμμουδερή παραλία και το κάστρο στο βάθος. Εκεί θα κάνω άλλη μια ολιγόλεπτη στάση.

40_Day 15 (135) new (Custom)

41_Day 15 (136) new (Custom)

42_Day 15 (137) new (Custom)

Παντού στο νησί βλέπεις το διάσημο έμβλημα ή εθνόσημο του ΙοΜ, γνωστό και ως “Manx Tρισκέλιον” το οποίο είναι ένα κέλτικο σύμβολο που αναπαριστά τρία πόδια να ενώνονται στον μηρό και να δένονται στο γόνατο.

43_Day 15 (138) new (Custom)

44_Day 15 (140) new (Custom)

Στη συνέχεια περνάω από το Gregneash, μέσω μιας καταπληκτικής διαδρομής που οδηγεί στο Sound, όπου εκεί βρίσκεται το νησί Calf of Man, το οποίο είναι ένα ακατοίκητο παρατηρητήριο πουλιών. Μέχρι στιγμής, είναι η διαδρομή που με γοήτευσε περισσότερο στο νησί. Η δε θέα του Calf of Man, με αποζημιώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κρατώντας με κοντά της για αρκετή ώρα …

45_Day 15 (142) new (Custom)

Σήμερα δεν ξέρω τι μ’ έχει πιάσει και στήνω συνέχεια τη φωτογραφική στο τρίποδο. Μέχρι σήμερα ήταν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού, οι φωτογραφίες που εμπεριείχαν τη φάτσα μου. Μάλλον στο IoM μ’ έπιασε το ψώνιο μου, φαίνεται …

46_Day 15 (145) new (Custom)

47_Day 15 (151) new (Custom)

48_Day 15 (155) new (Custom)

Θα ήθελα να επισημάνω πως στο Gregneash υπάρχει ένα λαογραφικό μουσείο, το οποίο αναπαριστά τη ζωή στο νησί κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα. Φυσικά, δεν το επισκέφθηκα ο ηλίθιος, παρόλο που είχα τις πληροφορίες από τον Γιώργο. Ώρες – ώρες είμαι για σφαλιάρες …

Επίσης το νότιο τμήμα του νησιού, αποτελεί τη λεγόμενη “Ισπανική Κεφαλή”, η οποία ονομάστηκε έτσι, γιατί χρησίμευε ως παρατηρητήριο για την ισπανική αρμάδα που ετοιμαζόταν να φτάσει στο νησί εν έτει 1588 και αποκρούστηκε από τον Sir Fransis Drake και τα πλοία του.

Αποχωρώ από το Calf of Man και αφού χάθηκα για κάμποση ώρα σε διάφορα χωριουδάκια, βρίσκομαι στον κεντρικό δρόμο για το Peel. Aνεβαίνω έναν λόφο με άγριους χερσότοπους οι οποίοι φτάνουν μέχρι και τα 500 m υψόμετρο. Οδηγώ στο Cronk ny Irrey Lhaa, το οποίο μεταφράζεται ως “ο λόφος για το διάλειμμα της ημέρας”, από τους ψαράδες που χάζευαν την ανατολή του ήλιου, επιστρέφοντας στο Peel μετά από το νυχτερινό ψάρεμα. Κινούμενος λοιπόν στον Α36 και Α27 προς Daldy, παρατήρησα ένα σκιάχτρο που απεικόνιζε έναν μοτοσυκλετιστή. Δυστυχώς δεν είχα την ευχέρεια να το απαθανατίσω …

49_Day 15 (3) new (Custom)

50_Day 15 (4) new (Custom)

51_Day 15 (162) new (Custom)

52_Day 15 (163) new (Custom)

Και φτάνω στο Peel, στο οποίο ξεχωρίζει το αρχαίο κάστρο αλλά και ο ερειπωμένος καθεδρικός του 13ου αιώνα, στο νησάκι του Αγίου Πατρικίου. To Peel θεωρείται το κέντρο της αλιευτικής βιομηχανίας του νησιού.

53_Day 15 (167) new (Custom)

54_Day 15 (170) new (Custom)

Στη συνέχεια ακολουθώ τον παραθαλάσσιο δρόμο Α4 προς Kirk Michael, όπου εκεί υπάρχει ένα ιδιωτικό μουσείο μοτοσυκλετών. Το οποίο φυσικά και δεν επισκέφθηκα ο ξανά – μανά ηλίθιος, εν αντιθέσει με τον φίλο μου τον Γιώργο, το μυαλό του οποίου στροφάρει πιο πολύ από το δικό μου …

Μετά το Kirk Michael, οδηγώ στον Α3 μέχρι το Sulby, όπου αποτελεί τμήμα της διαδρομής του αγώνα Isle of Man TT. Η διαδρομή περνάει μέσα από περιοχές με πυκνή βλάστηση και η άσφλατος είναι σε άριστο επίπεδο. Mέχρι τώρα στους δρόμους από τους οποίους δεν περνάει η διαδρομή του αγώνα, σε αρκετά σημεία παρατήρησα αρκετές κακοτεχνίες και ανωμαλίες στον δρόμο που έκαναν το TDM να λικνίζεται στους ρυθμούς του καρσιλαμά …

55_Day 15 (5) new (Custom)

56_Day 15 (8) new (Custom)

57_Day 15 (10) new (Custom)

Στη συνέχεια ακολουθώ τον Α17, όπου την περιέργειά μου κεντρίζουν οι πινακίδες ενός χωριού με το όνομα … Andreas!

58_Day 15 (12) new (Custom)

Mετά από κάμποση ώρα σε στενούς δρόμους βρίσκομαι στο Point of Ayre, το οποίο αποτελεί το βορειότερο άκρο του νησιού, με την Σκωτία να φαίνεται στο βάθος. Εκεί υπάρχει ο παλαιός και ο καινούριος φάρος. Δράττομαι της περίστασης να μείνω για κάμποση ώρα, μιας και τα απομακρυσμένα σημεία ανέκαθεν με γοήτευαν …

59_Day 15 (175) new (Custom)

60_Day 15 (180) new (Custom)

61_Day 15 (182) new (Custom)

62_Day 15 (185) new (Custom)

63_Day 15 (193) new (Custom)

64_Day 15 (219) new (Custom)

Απέναντι μου η Σκωτία, η οποία θα με καλωσορίσει τις προσεχείς ημέρες με τα περίφημα Highlands. Kι εκεί που έχω στήσει τρίποδο για αυτοφωτογράφιση, ένα αυτοκίνητο πλησιάζει φουριόζο στο parking και του κάνω νόημα να σταματήσει, καθώς φαίνεται να μην έχει αντιληφθεί το τρίποδο με τη φωτογραφική! Τα έσωσα τελευταία στιγμή, αλλά τουλάχιστον κέρδισα την καλύτερη ψωνίστικη πόζα μετά από 1.584 λήψεις …

- Πουπαρεδικέμου!

– Πουπαρεδικέμου!

Aποχωρώ από το Point of Ayre και σταματώ στο χωριό Andreas, αλλά και στο Ramsey.

66_Day 15 (13) new (Custom)

67_Day 15 (15) new (Custom)

68_Day 15 (16) new (Custom)

69_Day 15 (18) new (Custom)

Aκολουθώ τον Α2 ο οποίος περνάει από το Laxey και καταλήγει στο Douglas.

70_Day 15 (22) new (Custom)

Στο Laxey υπάρχουν εγκαταλελειμμένα ορυχεία και ο γιγάντιος νερόμυλος Lady Isabella, ο οποίος κατασκευάστηκε το 1854 και πήρε το όνομα της συζύγου, του τότε κυβερνήτη του νησιού. O τροχός έχει διάμετρο 22 m και με 3 rpm μπορεί να αντλήσει 250 gal/min.

71_Day 15 (23) new (Custom)

Η πινακίδα για το περίφημο τρενάκι του ΙοΜ. Περισσότερα αύριο ...

Η πινακίδα για το περίφημο τρενάκι του ΙοΜ. Περισσότερα αύριο …


73_Day 15 (27) new (Custom)

Φτάνω στο Douglas, κινούμενος στον παραθαλάσσιο κεντρικό δρόμο του, όπου εκεί υπάρχει ένα ηρώο γι’ αυτούς που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια των δυο Παγκοσμίων Πολέμων.

74_Day 15 (226) new (Custom)

75_Day 15 (229) new (Custom)

Η αλήθεια είναι πως και στους δυο Παγκόσμιους Πολέμους, το ΙοΜ δεν έμεινε αμέτοχο καθώς φιλοξένησε στρατόπεδα συγκέντρωσης αιχμαλώτων του εχθρού. Μάλιστα πολλοί Ιταλοί αιχμάλωτοι έμειναν στο νησί και μετά το πέρας των πολέμων όπου άφησαν ως κληροδότημα την ιταλική κουζίνα, με τα ιταλικά εστιατόρια να είναι αρκετά ακόμα και σήμερα.

Mπαίνω σ’ ένα κλειστό και πολυώροφο parking, στην προσπάθειά μου να παρκάρω κάπου τη μοτοσυκλέτα. Όμως στην περιοχή επικρατεί μια νέκρα θα έλεγα, λόγω του ότι είναι Κυριακή και τα περισσότερα μαγαζιά είναι κλειστά.

Έτσι λοιπόν, οδηγούμαι στο super market ενός βενζινάδικου, προκειμένου να αγοράσω τα φαγώσιμα που σε κάθε ταξίδι αποτελούν τις διατροφικές μου συνήθειες. Στη συνέχεια φτάνω στο camping, όπου πίνω μια εύγεστη ινδική μπύρα, κάνω ένα ντους και στις 23:10 πέφτω κατάκοπος για ύπνο.

76_Day 15 (28) new (Custom)

Σήμερα είδα τη φυσική ομορφιά του νησιού, κάνοντας τον γύρο του, αποφεύγοντας τους κεντρικούς δρόμους. Αύριο έχω σκοπό να κάνω τη διαδρομή του αγώνα. Toυ περίφημου Isle of Man TT …

Οie vie!

Έξοδα – Σημειώσεις:

Διαμονή: Glenlough Campsite (11,27 €)

Βενζίνη: 10,72 €

Λοιπά: 8,63 €

Σύνολο: 30,62 €

Γενικό Σύνολο: 1.027,76 €

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα »
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Κατηγορίες: Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία, Ευρώπη, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σερβία, Ταξίδι, Τσεχία  Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσω RSS 2.0 feed.You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
22 Σχόλια

Το σχόλιο σας