Τραβέρσο ανάποδο, πορεία προς τον βοριά


Ημέρα 17η: Τρίτη 14 Ιουλίου 2015, Douglas – Edinburgh (327,1 km)

Fàilte gu Alba

Ο ήχος αφύπνισης με ξυπνάει στις 05:00 και μισή ώρα αργότερα σηκώνομαι. Aφού μάζεψα τα πράγματά μου, στις 06:50 βρίσκομαι στο λιμάνι του Douglas. Περνάω από έλεγχο αποσκευών, όπου ελέγχεται μόνο η πίσω βαλίτσα και η γυναίκα με ρωτάει αν έχω μαζί μου camping gas. Μακάρι να είχα μαντάμ, αλλά νόμιζα ο ηλίθιος πως τα camping στα μέρη σας έχουν κουζίνα …

Περιμένω στο προκαθορισμένο Lane και όσο περνάνε τα λεπτά μαζεύεται κι άλλος κόσμος.

1_Day 17 (2) new (Custom)

2_Day 17 (5) new (Custom)

Mοτοσυκλέτες σε τρέιλερ.

Mοτοσυκλέτες σε τρέιλερ.

Επιβιβάζομαι στο πλοίο, όπου η μοτοσυκλέτα δένεται με τον ιδιαίτερο τρόπο από το πλήρωμα του Steam Packet. Στις 08:45 το πλοίο αναχωρεί από το λιμάνι του Douglas και βρίσκομαι στους εξωτερικούς χώρους του πλοίου αποχαιρετώντας τo IoM.

4_Day 17 (11) new (Custom)

5_Day 17 (12) new (Custom)

6_Day 17 (14) new (Custom)

7_Day 17 (23) new (Custom)

8_Day 17 (29) new (Custom)

9_Day 17 (30) new (Custom)

10_Day 17 (32) new (Custom)

11_Day 17 (34) new (Custom)

Η ταπεινή μου γνώμη για το ΙοΜ, είναι πως πρόκειται για έναν ιδιαίτερο προορισμό, ο οποίος μου πρόσφερε μια ιδιαίτερη εμπειρία. Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να το δω όπως το είδα. Δηλαδή με αμιγώς ταξιδιωτική ματιά, εξερευνώντας το μακριά από το πλήθος. Και ίσως να ήμουν τυχερός που δεν έτυχα σε κάποιον αγώνα από αυτούς που λαμβάνουν χώρα στο νησί τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου ασφυκτιά από κόσμο και κίνηση. Με καθαρά ταξιδιωτική ματιά, δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα τα μάλα. Είναι ένα όμορφο μέρος, αλλά όχι πολύ όμορφο – αν με εννοείς. Οι δρόμοι του επίσης δεν με εντυπωσίασαν, εκτός από ορισμένα τμήματα. Περισσότερο θα έλεγα πως το ΙοΜ έχει αποκτήσει αυτή την αίγλη λόγω του μύθου που τον συνοδεύει, ο οποίος του έχει προσδώσει την ανάλογη μυθική διάσταση. Σίγουρα όμως ήμουν κερδισμένος με την παρουσία μου εδώ και το είδα σαν μια ακόμα ενδιαφέρουσα εμπειρία. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο …

Μόλις το πλοίο πιάνει πέλαγο, κατευθύνομαι στο εσωτερικό του, όπου θα αράξω στα αεροπορικού τύπου καθίσματα, περιμένοντας να περάσουν οι συνολικά 3,5 ώρες του πλου. Μέσα έχει αρκετό κόσμο και επιλέγω στην τύχη ένα από τα άδεια καθίσματα. Μετά από λίγο συνειδητοποιώ πως στο κάθισμα έχει ένα χαρτάκι, το οποίο γράφει το όνομα του επιβάτη. Και τι σύμπτωση, είναι το δικό μου! Τέτοια τύχη ούτε στο τζόκερ!

12_Day 17 (2) new (Custom)

Νόμιζα ότι βρίσκομαι στην Ελλάδα, όπου ο καθένας κάθεται όπου βρει. Αλλά βρίσκομαι στην Ευρώπη, όπου σχεδόν τα πάντα λειτουργούν με τάξη και οργάνωση. Τόση που χάριν αστεϊσμού, ακόμα και η τύχη μπορεί να σε βάλει στη θέση σου! Όμως, ακόμα και σ’ αυτές τις λεπτομέρειες, φαίνεται το χάσμα που μας χωρίζει από την υπόλοιπη Ευρώπη. Φέρνω στο μυαλό μου ανάλογα περιστατικά που συμβαίνουν στην Ελλάδα και απελπίζομαι. Και καταλαβαίνω πως όσο κι αν θέλουμε να λέμε πως ανήκουμε στον δυτικό πολιτισμό, δυστυχώς θέλουμε ακόμα πολύ δρόμο για να τον προσεγγίσουμε.

Καθώς το πλοίο πλησιάζει το λιμάνι του Heysham, βρίσκομαι να περιμένω μαζί με πλήθος κόσμου. Εκεί γνωρίζω δυο μοτοσυκλετιστές τους οποίους είχα συναντήσει κατά την επιβίβαση, ο ένας με μπλε Triumph Tiger Explorer 1200 και ο άλλος με άσπρο Honda Crosstourer 1200. Aυτός με το Triumph έχει το ίδιο χρώμα με του Οικονομάκη. Αλλά το περίεργο δεν είναι αυτό, αλλά είναι ο ίδιος ο Οικονομάκης, μα τω θεώ! Όταν λέω ο ίδιος, ακριβώς ο ίδιος! Να φανταστείς, όταν κατέβηκε από το Triumph και έβγαλε το κράνος του, νόμιζα ότι ήταν ο Στέλιος! Ο τύπος είναι μετρίου αναστήματος και λίγο γεμάτος, καμιά σχέση με τον Οικονομάκη που είναι ψηλός και στυλάκι. Όμως στο πρόσωπο, είναι ακριβώς οι ίδιοι σαν φωτοτυπία! Για λόγους διακριτικότητας, ντράπηκα να του ζητήσω να τον βγάλω μια φωτογραφία για να τη δείξω στον Στέλιο …

Οι τύποι είναι από το Βέλγιο και τα λέμε μέχρι την αποβίβαση σε ιδιαίτερα φιλικό κι εγκάρδιο κλίμα. Το ταξίδι τους θα διαρκέσει 10 ημέρες και ο σωσίας του Οικονομάκη, τον Σεπτέμβρη θα ταξιδέψει με μοτοσυκλέτα στο Μαρόκο, όπου η γυναίκα του θα τον ακολουθήσει για 1,5 μήνα. Φαντάζεσαι η γυναίκα του, να είναι καμιά σωσίας της Νατάσας; O άλλος με το Honda, φαίνεται ιδιαίτερα συγκινημένος όταν του λέω πως είμαι Έλληνας, καθώς με τη γυναίκα του έχει έρθει πολλές φορές στην Ελλάδα, την οποία και υπεραγαπά. Έχει επισκεφθεί πολλά ελληνικά νησιά και δη την Κρήτη, την Ρόδο, την Κω και άλλα …

Αποχαιρέτησα τους Βέλγους και περνώ την μπουκαπόρτα του πλοίου, ξανακυλώντας της ρόδες μου στην Μεγάλη Βρετανία και δη στην Αγγλία. Σταματώ κάπου στο λιμάνι προκειμένου να τσιμπήσω κάτι από τις προμήθειές μου, αλλά και να θέσω διάφορους προορισμούς στο GPS. Έχω βάλει σκοπό να φτάσω στην πρωτεύουσα της Σκωτίας το Εδιμβούργο, όπου και θα μείνω δυο βράδια. Στο Εδιμβούργο θα πάω μέσω αυτοκινητόδρομου αλλά και μέσω επαρχιακών, καθώς θέλω να οδηγήσω σε δυο ενδιαφέροντα σημεία. Το πρώτο είναι το Lake District National Park και μετά το Moffat θα πάρω τους επαρχιακούς, οι οποίοι και θα με οδηγήσουν στον σημερινό μου προορισμό. Ο καιρός είναι ηλιόλουστος, προμηνύοντας μια ευχάριστη οδηγική ημέρα.

13_Day 17 (3) new (Custom)

Για αρχή οδηγώ στον A589 μέχρι να βγω από το Heysham. Στον δρόμο υπάρχει αρκετή κίνηση, όπως και στον αυτοκινητόδρομο Μ6, στον οποίο οδηγώ αμέσως μετά. Αυτό που μου προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι τα λίγα φανάρια και οι πολλοί κυκλικοί κόμβοι, εντός και εκτός πόλεων. Προσωπικά θεωρώ πιο πρακτικό τον κυκλικό κόμβο απ’ ότι τα φανάρια, καθώς την κυκλοφορία την ορίζουν οι χρήστες του δρόμου και όχι ένας προγραμματισμένος μηχανισμός. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην χάνεις χρόνο περιμένοντας ν’ ανάψει το φανάρι. Και όλα εδώ γίνονται με τάξη και αρμονία! Μήπως θα έπρεπε και στην Ελλάδα, να αντικαταστήσουμε πολλούς από τους φωτεινούς σηματοδότες με κυκλικούς κόμβους; Μπα, χλωμό το κόβω γιατί πρώτον, είμαστε ανάξιοι να ρυθμίσουμε την κυκλοφορία από μόνοι μας. Εδώ με τα φανάρια και τσακωνόμαστε, βριζόμαστε, ρίχνουμε μούτζες, βγάζουμε κωλοδάχτυλα και άλλα τέτοια ωραία. Και δεύτερον, ενδεχομένως αυτό να αντιτίθεται στα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων που λυμαίνονται το ελληνικό δημόσιο χρήμα …

Βγαίνω από τον Μ6 και ακολουθώ τον επαρχιακό A684 προς Kendal. Ο στριφτερός δρόμος σκεπάζεται από το πράσινο χρώμα των δέντρων, αλλά η κίνηση όπως σχεδόν σε όλους τους δρόμους της Αγγλίας είναι αρκετή.

14_Day 17 (40) new (Custom)

Εν συνεχεία παίρνω τον A591 προς Αmbleside, όπου πριν από αυτό κάνω μια στάση στη λίμνη Windermere. To Ambleside είναι ένα όμορφο χωριό, σε μια όχθη της λίμνης.

15_Day 17 (42) new (Custom)

16_Day 17 (43) new (Custom)

17_Day 17 (45) new (Custom)

18_Day 17 (49) new (Custom)

Η θέα της λίμνης σε κάποια σημεία είναι απλά μαγευτική …

19_Day 17 (54) new (Custom)

20_Day 17 (60) new (Custom)

21_Day 17 (61) new (Custom)

Συνεχίζω στον A591 μέχρι το Keswick και μετά από αυτό παίρνω τον A66 προς Penrith όπου από εκεί και πέρα ξαναμπαίνω στον Μ6 και εν συνεχεία στον Α74 προς Μοffat.

22_Day 17 (6) new (Custom)

23_Day 17 (9) new (Custom)

Σ’ ένα σημείο του αυτοκινητόδρομου μετά το Carlisle, περνώ τα ανύπαρκτα σύνορα Αγγλίας – Σκωτίας τα οποία υποδηλώνονται τυπικά από την πινακίδα που σε καλωσορίζει στη δεύτερη. Μεγάλε, βρίσκομαι στην Σκωτία!

H Σκωτία αποτελεί το αρχαιότερο κράτος στο νησί. Scotland στα αγγλικά, Alba στα σκωτικά γαελικά. Σκωτία ονομάστηκε τον 11ο αιώνα μ.Χ. και μέχρι τότε διατηρούσε το ρωμαϊκό όνομα Καληδονία. Όπως οι Ιρλανδοί, έτσι και οι Σκώτοι, τρέφουν μια ιδιαίτερη αντιπάθεια για τους Άγγλους, από τα βάθη των αιώνων μέχρι σήμερα. Στις 18 Σεπτεμβρίου 2014 διεξήχθη δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία της Σκωτίας από το Ηνωμένο Βασίλειο, με την Σκωτία να παραμένει σε αυτό. Η αλήθεια είναι πως αρκετοί Σκώτοι τρέφουν μια συμπάθεια για την ΕΕ εν αντιθέσει με το υπόλοιπο Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο επικρατεί ένα κλίμα εξόδου από την ΕΕ. Μάλιστα, το 2016 θα γίνει δημοψήφισμα στο Hνωμένο Βασίλειο σχετικά με την παραμονή ή έξοδό του από την ΕΕ.

24_Day 17 (65) new (Custom)

Λίγο πριν το Moffat, σταματώ σ’ ένα βενζινάδικο στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου, όπου ανεφοδιάζομαι σε βενζίνη και σταματώ για κολατσό. Χθες είχα αγοράσει πίττες, στις οποίες βάζω λίγο μέλι και από την πείνα, μου φαίνονται σαν σφακιανές έστω και χωρίς μυζήθρα! Πίνω λίγο καφέ, καπνίζω ένα τσιγάρο καθώς σε λίγη ώρα αναμένεται ν’ αρχίσουν τα ωραία …

25_Day 17 (11) new (Custom)

Μερκ, μετά το Moffat, ακολούθησε στον 708 προς Εδιμβούργο. Πιστεύω πως θα σε προϊδεάσει για το τι θα συναντήσεις αργότερα στα Highlands. Βέβαια, ο 708 είναι Lowlands, αλλά καμία σημασία δεν έχει. Η διαδρομή είναι καταπληκτική και θα σε μαγέψει. Να πας από ‘κει και όχι από βαρετό αυτοκινητόδρομο.

Tα παραπάνω λόγια ανήκουν στον πολύ καλό μου φίλο ταξιδιώτη Δημήτρη Σάκκο, ο οποίος με βοήθησε με την πολύτιμη εμπειρία και γνώση του σε αυτό το ταξίδι. Ώρες ατέλειωτες μιλούσαμε για την Σκωτία, τόσο από κοντά όσο και δια ζώσης. Έτσι λοιπόν, ακολουθώ χωρίς δεύτερη σκέψη την προτροπή του Δημήτρη …

Από τα πρώτα χιλιόμετρα στον A708 από το Moffat προς το Selkirk, η Σκωτία και τα Lowlands φροντίζουν να μου εκθειάσουν τις ομορφιές τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πρώτα απ’ όλα οι δρόμοι και οι στροφές. Μέσα στη στροφή ο δρόμος ανηφορίζει και κατηφορίζει. Μέσα στη στροφή, το ξανατονίζω! Αυτό το πράγμα δεν το έχω ξαναδεί: ανηφοροκατηφόρες μέσα στη στροφή! Αλλά και στις ευθείες! Δεν κάνω τίποτα άλλο παρά να ανοίγω το γκάζι και να απογειώνομαι! Κυριολεκτικά όμως! Eδώ έπρεπε να γινόταν το Isle of Man TT, ψιθύρισα μέσα από το κράνος μου κάποια στιγμή …

Ό,τι και να γράψω, ό,τι φωτογραφία και να βγάλω, είναι αδύνατον να περιγράψω την οδηγική αίσθηση που αποκομίζω οδηγώντας στον A708. Αυτή τη στιγμή αισθάνομαι 20 χρόνια νεότερος, σαν να είμαι ένα 15χρονο κωλόπαιδο που πηγαίνει τέρμα γκάζι την πάπια του και σε κάθε σαμαράκι ανοίγει το γκάζι για να απογειωθεί! Είναι ίσως ο πιο διασκεδαστικός δρόμος που έχω οδηγήσει ποτέ στη ζωή μου …

26_Day 17 (68) new (Custom)

29_Day 17 (82) new (Custom)

30_Day 17 (83) new (Custom)

31_Day 17 (84) new (Custom)

Οι λόφοι και οι πλαγιές είναι καταπράσινοι. Και όταν λέω καταπράσινοι, εννοώ καταπράσινοι. Λες και δεν έχουν ίχνος πετρώματος πάνω τους. Αυτό το πράγμα πάλι, πρώτη φορά το βλέπω σε τόσο μεγάλο βαθμό …

27_Day 17 (73) new (Custom)

28_Day 17 (74) new (Custom)

Το μικρό πέτρινο γεφύρι στον καταρράκτη Grey Mare ‘s Tail, σε ταξιδεύει αιώνες πίσω στον χρόνο! Η αδυναμία μου στα γεφύρια θα με κρατήσει για αρκετά λεπτά σε αυτό το σημείο, όπου θα αρχίσω να εκτελώ κατά ριπάς με τη φωτογραφική. Ήδη η Σκωτία έχει μπει για τα καλά μέσα στην καρδιά μου …

32_Day 17 (85) new (Custom)

33_Day 17 (89) new (Custom)

34_Day 17 (95) new (Custom)

35_Day 17 (98) new (Custom)

Ε, άμα είσαι άσχετος και δεν ξέρεις να ρυθμίσεις το focus της φωτογραφικής, όση έμπνευση και να έχεις, η φωτογραφία θα είναι αποτυχημένη ...

Ε, άμα είσαι άσχετος και δεν ξέρεις να ρυθμίσεις το focus της φωτογραφικής, όση έμπνευση και να έχεις, η φωτογραφία θα είναι αποτυχημένη …

Συνεχίζω την πορεία μου σε αυτόν τον καταπληκτικό δρόμο με το απαράμιλλου κάλλους τοπίο.

37_Day 17 (14) new (Custom)

38_Day 17 (15) new (Custom)

Σε κάποια φάση βλέπω μια πινακίδα που υποδεικνύει τα σκωτσέζικα σύνορα. Μα προηγουμένως δεν τα είδα στον αυτοκινητόδρομο; Τέσπα, δεν μπορώ να καταλάβω, μιας και δεν μπορώ να βγάλω άκρη ούτε και στον χάρτη για το τι παίζει …

39_Day 17 (19) new (Custom)

Τα ποτάμια και οι πολλές λίμνες, φροντίζουν έτσι ώστε το υγρό στοιχείο να δηλώνει κάθε στιγμή παρών. Η θέα της λίμνης Loch of the Lowes είναι μαγευτική.

40_Day 17 (143) new (Custom)

41_Day 17 (144) new (Custom)

42_Day 17 (145) new (Custom)

Το ίδιο και της St. Mary’s Loch. Τα καταπράσινα βουνά απέναντι είναι τόσο περιποιημένα που μαρτυρούν την ανθρώπινη επέμβαση. Λες και οι ξυλοκόποι προσπάθησαν να φτιάξουν κάτι που να μοιάζει με έργο τέχνης.

43_Day 17 (152) new (Custom)

44_Day 17 (154) new (Custom)

Η Σκωτία μ’ έχει κερδίσει και αναρωτιέμαι αν είναι η πιο όμορφη χώρα που έχω ταξιδέψει μέχρι στιγμής. Αναρωτιέμαι αν είναι πιο όμορφη από την Νορβηγία. Γιατί μόνο με την Νορβηγία μπορώ να τη συγκρίνω …

Σε πολλά τμήματα του δρόμου, υπάρχει χαλίκι με προειδοποιητική σήμανση που αναγράφει “no road markings”. Aυτό από ένα σημείο και μετά, γίνεται ιδιαίτερα κουραστικό και εκνευριστικό. Αλλά και επικίνδυνο ακόμα και σ’ ένα γλυκό φρενάρισμα για το φορτωμένο “όσο δεν πάει άλλο” TDM μου.

45_Day 17 (157) new (Custom)

Στο Mountbenger στρίβω αριστερά, οδηγώντας στον Α707 προς Innerleithen. Στο Traquair ακολουθώ τις πινακίδες που οδηγούν σ’ ένα αξιοθέατο εν ονόματι Traquair House. To παρατήρησα τελευταία στιγμή στον χάρτη και σκέφτομαι πως δεν έχω να χάσω και τίποτα με το να το επισκεφθώ. Ο φύλακας μου λέει πως στις 18:00 κλείνει και πως έχω στη διάθεσή μου περίπου 10 λεπτά για να τραβήξω μερικές φωτογραφίες.

46_Day 17 (158) new (Custom)

47_Day 17 (159) new (Custom)

48_Day 17 (164) new (Custom)

Σειρά έχει o Α72, ο οποίος περνάει από διάφορα χωριά δίπλα στον ποταμό Tweed.

Day 17 (27) new (Custom)

Μετά το Peebless ακολουθώ τον Α703. Θέλω να δω και το περίφημο Rosslin Chappel, αλλά σκέφτομαι να το αφήσω για αύριο ή μεθαύριο, μιας και τώρα πλησιάζω στο Εδιμβούργο και πρέπει να τακτοποιηθώ. Bάζω στο GPS τη διεύθυνση του camping και μετά από λίγη ώρα βρίσκομαι σε αυτό.

H τιμή των 19 £ (~27 €) τη βραδιά για σκηνή και μοτοσυκλέτα είναι πολύ ακριβή. Αμέσως ανατρέχω στις σημειώσεις μου αλλά και στις επιλογές του GPS, προσπαθώντας να βρω hostel, Β&Β ή apartments σε παραπλήσια τιμή με το camping. Αφού τηλεφώνησα σχεδόν σε όλο το Εδιμβούργο, το μόνο που κατάφερα ήταν να αυξήσω τον λογαριασμό του κινητού μου. E, ρε χτύπος που θα μου έρθει μόλις δω τον λογαριασμό της Cosmote …

Η τιμή για τα hostel κυμαίνεται γύρω στις 10 £, αλλά χωρίς parking για τη μοτοσυκλέτα μου. Tα B&B κυμαίνονται γύρω στις 50 £ και τα apartments γύρω στις 100 £. Kι αν τα πολλαπλασιάσεις επί δύο, καθώς θα μείνω δυο βράδια στο Εδιμβούργο, τότε πάει ο προϋπολογισμός …

Μη έχοντας άλλη επιλογή, αποφασίζω να μείνω στο camping, το οποίο μπορεί να είναι πανάκριβο, αλλά είναι η πιο φθηνή επιλογή. Κι εκεί σου ζητάνε χρήματα για τα πάντα. Ζητάνε χρήματα για το wi – fi και την κουζίνα. Για να βρεις έστω μια πρίζα προκειμένου να φορτίσεις τις συσκευές σου, πρέπει να κάνεις άνω – κάτω την κουζίνα και να ψάχνεις με ύφος ναρκαλιευτή. Τουλάχιστον το ντους είναι δωρεάν …

49_Day 17 (167) new (Custom)

50_Day 17 (171) new (Custom)

Αφού έφαγα μια κονσέρβα κι έκανα ντους, γράφω το ημερολόγιο με την ώρα να δείχνει 21:50 …

Kαταπληκτική οδηγικά ημέρα η σημερινή. Η Σκωτία με καλωσόρισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Συνέλεξα απαράμιλλου κάλλους εικόνες και η διασκεδαστική οδήγηση στον Α708 αφαίρεσε 20 χρόνια από τη ζωή μου …

Όμως ξενέρωσα με το πανάκριβο camping. Αλλά τι να κάνεις; Ανυπομονώ να φύγω από το Εδιμβούργο κι ας μην το έχω δει ακόμα! Το Εδιμβούργο μ’ έδιωξε χωρίς καν να το δω! Και η πλάκα είναι πως στον δρόμο σκεφτόμουν να μείνω τρία βράδια, προκειμένου να ξεκουραστώ, κάνοντας τουρισμό και dolce vita. Όμως, όσο κουρασμένος και να είμαι μετά από 17 ημέρες στον δρόμο, θέλω να φύγω ετούτη κιόλας τη στιγμή και να πάρω τους δρόμους για τα Highlands. Aυτό είναι το στοιχείο μου, αυτή είναι η φύση μου. Καλός ο τουρισμός, καλό το αραλίκι, καλή η dolce vita, αλλά δεν είναι αυτά που με συγκινούν σ’ ένα ταξίδι. Στις μεγαλουπόλεις τα πάντα είναι ακριβά, εν αντιθέσει με τα χωριά και τις μικρές πόλεις. Εκεί πέραν του ότι είναι πιο φθηνά, είναι και πιο αυθεντικά, ίσως και πιο ανθρώπινα. Αχ, πόσο θα ήθελα να ήμουν αυτή τη στιγμή στα Highlands …

Οidhche mhath!

Έξοδα – Σημειώσεις:

Διαμονή: Mortonhall Caravan Park (26,99 €)

Βενζίνη: 17,05 €

Σύνολο: 44,04 €

Γενικό Σύνολο: 1.113,77 €

Το δρομολόγιο Douglas – Heysham διαρκεί 3,5 ώρες με πλοίο της εταιρίας Steam Packet. Το εισιτήριο το πλήρωσα μέσω internet, μερικούς μήνες πριν. Και όπως αναφέρθηκε, το ποσό αυτό που περιλαμβάνει συνολικά 3 δρομολόγια πλοίων, θα προστεθεί στο τέλος του οικονομικού απολογισμού.

H Σκωτία ανήκει στο Ηνωμένο Βασίλειο και ισχύει ό,τι και σε αυτό.

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα »
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Κατηγορίες: Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία, Ευρώπη, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σερβία, Ταξίδι, Τσεχία  Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσω RSS 2.0 feed.You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
22 Σχόλια

Το σχόλιο σας