Τραβέρσο ανάποδο, πορεία προς τον βοριά


Ημέρα 13η: Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015, Bushmills – Dublin (356,8 km)

Αντρίμ, Μπέλφαστ, Τιτάνικ, Ντούμπλιν και άλλα

Ξύπνησα στις 06:00 και οι φόβοι μου για ένα εφιαλτικό βράδυ παρόμοιο με το περσινό στην Σλοβενία, δεν επαληθεύτηκαν. Ο αέρας, η βροχή και τα αστραπόβροντα κράτησαν για λίγη ώρα. Ξανακλείνω τα μάτια μου και όταν τα ξανανοίγω το ρολόι δείχνει 08:59! Όχι ρε γαμώτο …

Έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα σε αυτό το ταξίδι, ξυπνάω κατά τις 08:00 και μέχρι να πλυθώ, να πιω καφέ και να μαζέψω τα πράγματά μου, πάει 10:00. Είναι κανόνας πως αν μένεις σε σκηνή, θες 1,5 – 2 ώρες περίπου, μέχρι να ετοιμαστείς και να είσαι στον δρόμο.

Επειδή σήμερα καθυστέρησα, είμαι στον δρόμο κατά τις 11:00 και το αρχικό μου πλάνο με στέλνει στο “αιματοβαμμένο” Belfast, την πρωτεύουσα της Βόρειας Ιρλανδίας. Όμως αποφασίζω να φτάσω μέχρι την πρωτεύουσα της Ιρλανδίας, το Δουβλίνο, καθώς αύριο με περιμένει το καράβι που θα με πάει στην Νήσο του Μαν και θέλω να είμαι χαλαρός.

Θα ακολουθήσω τον επαρχιακό δρόμο Α2, τον περίφημο Antrim Coast Road, ο οποίος ακολουθεί το μεγαλύτερο μέρος της ακτογραμμής της Βόρειας Ιρλανδίας. Ξεκινάει από το Derry και καταλήγει στο Newry. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1832 και θεωρείται από τις μεγαλύτερες τουριστικές διαδρομές στον κόσμο.

Στην αρχή, δεν μου φαίνεται και τόσο όμορφος, όσο ο χθεσινός 146 ή Gauseway Road και απ’ ότι παρατήρησα, έχει μόνο ένα σημείο με όμορφη θέα. Ο καιρός εξακολουθεί να είναι μουντός …

1_Day 13 (3) new (Αντιγραφή)

Στη συνέχεια ακολουθώ τον 15, ο οποίος φαίνεται πιο παραλιακός (και καλά) και περνάει από τα χωριά Ballintoy και Ballycastle (Baile an Chaistil). Ο καιρός πρέον, είναι ηλιόλουστος. Kάπου εκεί ο χάρτης έχει ένα σημείο θέας και αφού δεν γνωρίζω περί τίνος πρόκειται, το ένστικτό μου ακολουθεί κάποιες τουριστικές πινακίδες. Αχ, αυτή μου η περιέργεια, ώρες – ώρες με κάνει να μην θέλω ν’ αφήσω τίποτα ανεξερεύνητο.

Φυσικά και εδώ, κάνω αυτό που ξέρω να κάνω καλύτερα απ’ ο,τιδήποτε άλλο. Xάνομαι και βρίσκομαι σ’ έναν δρόμο όπου υπάρχει αδιέξοδο. Με τα πολλά και τα λίγα λοιπόν, σύντομα βρίσκομαι να κινούμαι σ’ έναν στενό και κάκιστης ποιότητας δρόμο και στο τέλος βρίσκομαι σε μια φάρμα ζώων. Εκεί με πλησιάζει ένας χωρικός και μου δείχνει σε μια τουριστική πινακίδα την καταπληκτική θέα που πρόκειται να δω! Μόνο και μόνο η εικόνα είναι ικανή για να με στείλει εκεί! Δυο λίμνες και πανύψηλα βράχια στον Ατλαντικό Ωκεανό και στο βάθος μπορείς να δεις την Σκωτία! Η τοποθεσία λέγεται Benmore or Fair Head.

2_Day 13 (1) new (Αντιγραφή)

Eκεί βλέπω μια γνώριμη εικόνα στις Βρετανικές Νήσους, όπου μια σχάρα βρίσκεται καταμεσής του δρόμου και η οποία εμποδίζει τα ζώα να μην περάσουν την περιοχή. Λέγεται Gattle Grid και όπως πολύ εύστοχα λέει ο Οικονομάκης:

Απλά πράγματα… δεν χρειάζονται φράκτες και δεμένα σκυλιά που λιμοκτονούν.

This is ... προβατοπαγίδα!

This is … προβατοπαγίδα!


4_Day 13 (4) new (Αντιγραφή)

Μου λέει πως για να φτάσω εκεί, θα πρέπει να περπατήσω τουλάχιστον μισή ώρα με τα πόδια ή να οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα μου σ’ έναν λασπωμένο χωματόδρομο. Για να μην το πολυλογώ, αφού το σκεφτόμουν σοβαρά για αρκετά λεπτά, τελικά αποφασίζω να μείνω μόνο με την εικόνα και να συνεχίσω τον μοναχικό μου δρόμο.

Συνεχίζω να κινούμαι ακόμα πιο παραλιακά από τον Antrim Coast Road, ακολουθώντας τον 92 ή Torr Road. Στον χάρτη φαίνεται παραλιακός, αλλά στην πραγματικότητα, κάθε άλλο παρά τέτοιος είναι. Ένας καταπληκτικός δρόμος γεμάτος στροφές, ανηφόρες και κατηφόρες. Μοιάζει σαν να ανεβοκατεβαίνω ένα βουνό, ακριβώς δίπλα στη θάλασσα. Βέβαια, από θέα τίποτα, μιας και η πυκνή ομίχλη ανά διαστήματα, δεν μου επιτρέπει να δω τίποτα. Μόνο 10 με 20 m μπροστά μου …

5_Day 13 (7) new (Αντιγραφή)

6_Day 13 (13) (Αντιγραφή)

7_Day 13 (15) new (Αντιγραφή)

Ο ήλιος εμφανίζεται με το που κατεβαίνω στο Gushendum, το οποίο είναι ένα παραλιακό χωριό.

8_Day 13 (16) new (Αντιγραφή)

9_Day 13 (18) new (Αντιγραφή)

Κάπου εκεί στον χάρτη, βλέπω να γράφει Antrim Gorges, αλλά δεν βλέπω πουθενά φαράγγια ή έστω μια πινακίδα που να οδηγεί σ’ αυτά. Κι έτσι λοιπόν ξαναβρίσκομαι στον γνωστό Α2, τον οποίο και θα ακολουθήσω ντουγρού μέχρι το Belfast.

Στο Gushendall, βλέπω μια τοιχοχραφία σ’ ένα σπίτι, χαρακτηριστικό πολλών ιρλανδικών οικημάτων.

10_Day 13 (5) new (Αντιγραφή)

Και μετά από αυτό βρίσκομαι στην Red Bay, όπου θα κάνω μια μικρή στάση για κολατσό σ’ ένα περιποιημένο parking.

11_Day 13 (6) new (Αντιγραφή)

12_Day 13 (8) new (Αντιγραφή)

13_Day 13 (9) new (Αντιγραφή)

Συνεχίζω την πορεία μου στον A2, όπου η διαδρομή είναι καταπληκτική. Άσε που έχει βγάλει ήλιο και η μυρωδιά της αλμύρας είναι αισθητή ακόμα και μέσα στο κράνος μου. Σαν να βρίσκομαι στις Δαλματικές Ακτές της Κροατίας ή σ’ έναν παραθαλάσσιο δρόμο της Ελλάδας.

14_Day 13 (23) new (Αντιγραφή)

15_Day 13 (25) new (Αντιγραφή)

16_Day 13 (28) new (Αντιγραφή)

17_Day 13 (29) new (Αντιγραφή)

Στο γραφικό λιμανάκι του Carnlough, θα κάνω άλλη μια στάση.

18_Day 13 (15) new (Αντιγραφή)

19_Day 13 (16) new (Αντιγραφή)

20_Day 13 (18) new (Αντιγραφή)

21_Day 13 (22) new (Αντιγραφή)

Στη συνέχεια κινούμαι στο ίδιο μοτίβο με πριν, εμποτισμένο με θάλασσα, βράχια και αλμύρα.

22_Day 13 (31) new (Αντιγραφή)

23_Day 13 (28) new (Αντιγραφή)

24_Day 13 (30) new (Αντιγραφή)

26_Day 13 (35) new (Αντιγραφή)

Το μικρό τούνελ Blackcave ή Black Arch, θεωρείται ως το σημείο έναρξης του Α2 από την βόρεια πλευρά του Larne. Πρέπει εδώ να τονίσω, πως σε πολλά σημεία του ο Α2 συνδέεται με πολλούς κύριους οδικούς άξονες.

25_Day 13 (34) new (Αντιγραφή)

27_Day 13 (36) new (Αντιγραφή)

Από αυτό το σημείο και μετά, η διαδρομή γίνεται αδιάφορη, με αρκετή κίνηση. Oι πολλές σημαίες τόσο της Βόρειας Ιρλανδίας, όσο και του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ένα θέαμα τον οποίο δεν περνάει απαρατήρητο. Παντού και σε κάθε σημείο.

28_Day 13 (33) new (Αντιγραφή)

Σ’ έναν κόμβο στο Carrickfergus, βλέπω ένα τεράστιο άγαλμα με το βρετανικό βασιλικό στέμμα και την επιγραφή “ο θεός να ευλογεί τη βασίλισσα”. Τέτοιου είδους σαχλαμάρες είδα σε αρκετά σημεία της Βόρειας Ιρλανδίας. Η οποία ανήκει στο Ηνωμένο Βασίλειο και κατά συνέπεια βρίσκεται υπό την κυριαρχία του στέμματος. Οι Βόρειοι Ιρλανδοί στην προσπάθειά τους να δείξουν πως διαφέρουν από τους Ιρλανδούς, εκδηλώνουν την αφοσίωσή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο και το στέμμα, τοποθετώντας σημαίες, αγάλματα και επιγραφές. Παρόμοιες πρακτικές από την άλλη, χρησιμοποιούν και οι Ιρλανδοί. Είναι οι ανάγκη των μεν να ξεχωρίζουν από τους δε, μιας και αυτά που τους χωρίζουν είναι πάρα πολλά. Άλλωστε ο σοβινισμός και ο εθνικισμός, θέλουν να χωρίζουν και όχι να ενώνουν τους ανθρώπους. Και υπάρχουν παντού. Όχι μόνο στα “απολίτιστα” Βαλκάνια αλλά και στην “πολιτισμένη” Ευρώπη. Μην ξεχνάμε πως το νησί της Ιρλανδίας αιματοκυλίστηκε αρκετές φορές στο παρελθόν. Χαρακτηριστική λοιπόν η μ@λακία και η ηλιθιότητα των εθνικιστών και σοβινιστών ανεξαρτήτου προελεύσεως. Και πολλές φορές αναρωτιέμαι πόσο πιο όμορφος θα ήταν ο κόσμος μας, αν η αφελής μάζα δεν κουβαλούσε τέτοια μυαλά στο κεφάλι της.

Στην είσοδο του Belfast, σταματώ και βάζω στο GPS να με πάει κάπου κεντρικά. Τα βικτωριανά κτίρια με τα περίτεχνα γλυπτά, κεντρίζουν την προσοχή μου. Στέκομαι σε μια γωνιά του κεντρικού δρόμου, όπου ξεκουράζομαι για λίγα λεπτά. Ήθελα πολύ να αφιερώσω χρόνο στην πρωτεύουσα της Βόρειας Ιρλανδίας, αλλά η μικρή αλλαγή στο πλάνο μου, δυστυχώς θα με αναγκάσει να του αφιερώσω ελάχιστο χρόνο.

29_Day 13 (37) new (Αντιγραφή)

To Βelfast που σημαίνει “το στόμα της αμμουδιάς” είναι η πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη πόλη της Βόρειας Ιρλανδίας, και η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στο νησί, μετά το Δουβλίνο. Αναδείχθηκε ως μεγάλο βιομηχανικό και οικονομικό κέντρο κατά την περίοδο της Βιομηχανικής Επανάστασης και είναι η πόλη στην οποία κατασκευάστηκε ο θρυλικός Τιτανικός. Πλέον και αφού ξεπέρασε μια περίοδο ταραχών στην οποία αιματοκυλίστηκε (1969 – 1972), εξακολουθεί να αποτελεί ένα μεγάλο και σπουδαίο βιομηχανικό και οικονομικό κέντρο.

Το GPS με οδηγεί στο μουσείο του Τιτανικού, όπου θα μείνω για λίγη ώρα στους εξωτερικούς του χώρους.

32_Day 13 (48) new (Αντιγραφή)

Εκεί βρίσκεται το πλοίο Nomadic, το οποίο μετέφερε στον Τιτανικό τους επιβάτες Β’ και Γ’ τάξεως, στο Χερβούργο της Γαλλίας, όπου δεν υπήρχαν αποβάθρες που να εξυπηρετούν πλοία μεγέθους του Τιτανικού. Ως γνωστόν, ο Τιτανικός βυθίστηκε κατά τη σύγκρουσή του μ’ ένα παγόβουνο και οι 1.514 από τους 2.224 επιβάτες του βρήκαν τραγικό θάνατο. Το μουσείο άρχισε να λειτουργεί το 2012, την επέτειο των 100 χρόνων από τη βύθιση του Τιτανικού, στις 15 Απριλίου 1912. Οι εργασίες του μουσείου κράτησαν 9 χρόνια και δαπανήθηκαν 117 εκατομμύρια ευρώ! Το φουτουριστικό κτίριο, φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αλλά δεν σκέφτομαι να μπω μέσα, λόγω χρόνου και χρήματος.

30_Day 13 (45) new (Αντιγραφή)

31_Day 13 (47) new (Αντιγραφή)

33_Day 13 (51) new (Αντιγραφή)

34_Day 13 (53) new (Αντιγραφή)

35_Day 13 (60) new (Αντιγραφή)

Αποχωρώ από το Βelfast, έχοντας βάλει τον αυτόματο πιλότο (aka GPS) να με πάει καρφί για Δουβλίνο, μέσω βαρετών αυτοκινητόδρομων. Η ένδειξη της ρεζέρβας αρχίζει ν’ αναβοσβήνει και στο Newry κάνω μια παράκαμψη για ανεφοδιασμό. Στο βενζινάδικο, φτιάχνω δυο σάντουιτς για να πάρω δυνάμεις και αυτό που μου κεντρίζει το ενδιαφέρον, είναι ο χώρος φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Το μέλλον έρχεται γρήγορα στις ευρωπαϊκές χώρες εν αντιθέσει με την Ελλάδα και λοιπές φτωχές χώρες της Ευρώπης, όπου πάντα έρχεται με καθυστέρηση. Όχι μόνο στην τεχνολογία αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς …

36_Day 13 (39) new (Αντιγραφή)

Με το που φεύγω, ο καιρός γίνεται μουντός και όσο πλησιάζω στο Δουβλίνο, αρχίζει να ρίχνει ένα βρόχινο σπρέυ.

37_Day 13 (44) new (Αντιγραφή)

Περνάω έναν σταθμό διοδίων και σύντομα βρίσκομαι στους κεντρικούς δρόμους του Δουβλίνου, αναζητώντας ξενώνα. Βρίσκομαι στον πεζόδρομο Temple Bar, στον οποίο υπάρχουν αρκετές pubs και απογοητεύομαι που δεν υπάρχει ούτε ένα κρεβάτι στον ξενώνα που λειτουργεί και ως pub. Πηγαίνω στον δεύτερο, καμιά 10αριά km πιο πέρα όπου και εκεί δεν βρίσκω κρεβάτι. Μη έχοντας διάθεση να τριγυρνώ και να ρωτώ και να τρώω άκυρο, βάζω στο GPS να με πάει στο κοντινότερο camping, το οποίο απέχει καμιά 20αριά km από το κέντρο.

Βρίσκω το camping, όπου και πληρώνω διαμονή για δυο βράδια, καθώς αύριο το βράδυ θα πάρω το πλοίο για την Νήσο του Μαν. Κρίμα, γιατί σήμερα ήθελα να μείνω σε ξενώνα, προκειμένου να είμαι στο κέντρο του Δουβλίνου αλλά και να έχω την ευκαιρία να πιω μια μπύρα σε μια από τις αμέτρητες pubs. Αλλά δεν με θέλει ρε πού$τη μου το αλκοόλ σε αυτό το ταξίδι. Τέσπα, μην γκρινιάζω γιατί και αύριο μέρα είναι και θα ‘χω την ευκαιρία να πιω μια Guinness …

38_Day 13 (62) new (Αντιγραφή)

Aφού τακτοποιηθώ, κάνω ένα ντους, φορτίζω συσκευές και γράφω το ημερολόγιο. Και αυτό το camping ρε γαμώτο, δεν διαθέτει κουζίνα με εστία προκειμένου να μαγειρέψω κάτι και την βγάζω με τις σουπερμαρκετίστικες προμήθειές μου. Πως την πάτησα έτσι ο μ@λάκας. Νόμιζα ότι όλα τα camping έχουν τα πάντα, όπως αυτά της Νορβηγίας …

Και κάτι τελευταίο. Σήμερα έπιασα τον εαυτό μου να έχει μπερδευτεί και να οδηγεί δυο φορές στο αντίθετο ρεύμα. Ευτυχώς δεν ερχόταν κανείς από το αντίθετο. Άρα λοιπόν, προσοχή! Λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα, πέφτω κατάκοπος για ύπνο …

Tελευταίο βράδυ απόψε στην Ιρλανδία, καθώς αύριο θα την αποχαιρετήσω. Συνέλεξα πολλές όμορφες εικόνες αλλά και προβληματίστηκα με τον σοβινισμό που επικρατεί μεταξύ των Ιρλανδών και των Βόρειων Ιρλανδών. Και δεν θα μπορέσω παρά να παραθέσω κάποια λόγια του Ιρλανδού κωμικού George Carlin, τα οποία θεωρώ ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Kαι δεν αφορούν μόνο τους Ιρλανδούς …

Oíche mhaith!

Έξοδα – Σημειώσεις:

Διαμονή: Camac Valley Dublin (10 € / ντους 1,50 €)

Βενζίνη: 26,44 €

Διόδια: Ιρλανδία (1 €)

Σύνολο: 38,94 €

Γενικό Σύνολο: 941,56 €

« Προηγούμενη Σελίδα Επόμενη Σελίδα »
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Κατηγορίες: Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία, Ευρώπη, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σερβία, Ταξίδι, Τσεχία  Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την καταχώρηση μέσω RSS 2.0 feed.You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
22 Σχόλια

Το σχόλιο σας